Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Schyffert är varken en tuffing eller macho, enbart en tröttsam posör.
Han jagar för att det är fiiint, så kan han svansa runt brommaplan i jaktkläder från Widforss.
Har någon sagt att det är "tufft" att jaga? Många har jakt och eller fiske som hobby. Det har inget med vänster eller höger att göra.
Jag skulle säga att Schyffert har en rätt macho personlighet Han har alltid varit lite av en bufflig alfahanne som offentlig person. Det är hans personlighetstyp. Vad har det med något att göra? Det finns ingen motsättning mellan att vara bufflig och dryg och macho och att stödja en vänsterpolitik.
Det finns gott om dryga buffliga manliga-män-typer bland vänsterfolk, speciellt de som är lite äldre. Det är ingen personlighetstyp jag uppskattar, men de är en typ av vänster. Sen finns det ju andra delar av vänstern som är annorlunda. Hbtq och queer - vänstern som vill vara "normbrytande". Dessa två varianter av vänster brukar sällan samsas så bra. Jag tror absolut inte att du kan klassa schyffert som en normbrytande genusaktivist enbart pga att han sagt att han stödjer Fi.