2016-01-06, 14:22
Medlem
Vilken vidrig hycklare. Dödandet av hjorten är ett bevis på att Schyffert värderar liv. I hans värld är det en mänsklig rättighet att döda ett djur (människan är också ett djur), för han tycker att han är förmer än djuret han precis dödat.

Visst, djur från naturen är nyttigare än dansk antibiotikagris, men det handlar inte om det, för det vet vi redan.

Det här handlar om rätten till liv. En hjort har inte rätt att leva enligt Schyffert. Den har han rätt att skjuta för sitt eget höga nöjes skull. Tänk om det var ok att sätta sig i Vasaparken och börja skjuta människor bara för sitt eget höga nöjes skull, vira ett rep runt deras hals och sedan släpa med sig det hem. Bara för sitt eget höga nöjes skull.
Citera
2016-01-06, 14:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Med andra ord - ni irriteras över att någon med för er motsatta åsikter om invandring inte är exakt som den fantasifigur av en invandringskritiker ni målat upp? Ni har fantasibilden att en vänsterperson eller antirasist inte ska jaga utan vara nån sorts "kvinnlig" velourman och vegan, och kan bara inte svälja att den bilden inte stämmer?

Bisarrt.

"Jimmie Åkesson, vilken hycklare. Han kickar folk som är nazister ur partiet! Det vet man ju att de flesta sverigevänner är nazister. Snacka om dubbelmoral att inte stödja nazismen!!"
Schyffert är varken en tuffing eller macho, enbart en tröttsam posör.
Han jagar för att det är fiiint, så kan han svansa runt brommaplan i jaktkläder från Widforss.
Citera
2016-01-06, 14:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Vilken vidrig hycklare. Dödandet av hjorten är ett bevis på att Schyffert värderar liv. I hans värld är det en mänsklig rättighet att döda ett djur (människan är också ett djur), för han tycker att han är förmer än djuret han precis dödat.

Visst, djur från naturen är nyttigare än dansk antibiotikagris, men det handlar inte om det, för det vet vi redan.

Det här handlar om rätten till liv. En hjort har inte rätt att leva enligt Schyffert. Den har han rätt att skjuta för sitt eget höga nöjes skull. Tänk om det var ok att sätta sig i Vasaparken och börja skjuta människor bara för sitt eget höga nöjes skull, vira ett rep runt deras hals och sedan släpa med sig det hem. Bara för sitt eget höga nöjes skull.
Så du äter bara självdöda djur och låter huvudlöss och fästingar leva?
Citera
2016-01-06, 15:49
Medlem
Floragatans avatar
Skrytet med jagandet är alltså bara ytterligare en liten pusselbit i Schyfferts hycklarpersonlighet. Övriga bitar jag spontant kommer att tänka på:

Mångkulturvurmare - bor helsvenskt
Vänstersympatisör - lever som typisk överklass
Feminist - har 20 år yngre flickvän

Jag vill dock tillägga att jag i princip håller med Schyffert om att som köttätare kan man inte gärna vara emot traditionell jakt.
Citera
2016-01-06, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster

Så det är bättre att låsa fast djur och låta dom stå inne och matas i köttfabriker för att sedan bli en hamburgare åt dej?
Jävla hycklare!
Citera
2016-01-06, 18:35
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Schyffert är varken en tuffing eller macho, enbart en tröttsam posör.
Han jagar för att det är fiiint, så kan han svansa runt brommaplan i jaktkläder från Widforss.

Har någon sagt att det är "tufft" att jaga? Många har jakt och eller fiske som hobby. Det har inget med vänster eller höger att göra.

Jag skulle säga att Schyffert har en rätt macho personlighet Han har alltid varit lite av en bufflig alfahanne som offentlig person. Det är hans personlighetstyp. Vad har det med något att göra? Det finns ingen motsättning mellan att vara bufflig och dryg och macho och att stödja en vänsterpolitik.

Det finns gott om dryga buffliga manliga-män-typer bland vänsterfolk, speciellt de som är lite äldre. Det är ingen personlighetstyp jag uppskattar, men de är en typ av vänster. Sen finns det ju andra delar av vänstern som är annorlunda. Hbtq och queer - vänstern som vill vara "normbrytande". Dessa två varianter av vänster brukar sällan samsas så bra. Jag tror absolut inte att du kan klassa schyffert som en normbrytande genusaktivist enbart pga att han sagt att han stödjer Fi.
Senast redigerad av swimp78 2016-01-06 kl. 18:38.
Citera
2016-01-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Så det är bättre att låsa fast djur och låta dom stå inne och matas i köttfabriker för att sedan bli en hamburgare åt dej?
Jävla hycklare!

Intressant, så i din inskränkta jävla veganvärld är det ok att skjuta en på gränsen till utrotningshotad hjort och endast frysa ner filen?
Citera
2016-01-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Har någon sagt att det är "tufft" att jaga? Många har jakt och eller fiske som hobby. Det har inget med vänster eller höger att göra.

Jag skulle säga att Schyffert har en rätt macho personlighet Han har alltid varit lite av en bufflig alfahanne som offentlig person. Det är hans personlighetstyp. Vad har det med något att göra? Det finns ingen motsättning mellan att vara bufflig och dryg och macho och att stödja en vänsterpolitik.

Det finns gott om dryga buffliga manliga-män-typer bland vänsterfolk, speciellt de som är lite äldre. Det är ingen personlighetstyp jag uppskattar, men de är en typ av vänster. Sen finns det ju andra delar av vänstern som är annorlunda. Hbtq och queer - vänstern som vill vara "normbrytande". Dessa två varianter av vänster brukar sällan samsas så bra. Jag tror absolut inte att du kan klassa schyffert som en normbrytande genusaktivist enbart pga att han sagt att han stödjer Fi.

"The big picture", reaktionen är att idioten skitit i det blå skåpet i sin bekräftelsetörstande strävan. Han hade sluppit skiten om han struntat i att publicera bilden där han avlivat hjorten då han med största sannolikhet köper sitt vilt från Östermalmshallen. Han är en hycklare och detta börjar gå upp för fler och fler. Han har en söt ung liten PK flickvän han kan mysa med i Vasaparken med likasinnade SVT muppar dock..
Senast redigerad av PJ9 2016-01-06 kl. 19:19.
Citera
2016-01-06, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Intressant, så i din inskränkta jävla veganvärld är det ok att skjuta en på gränsen till utrotningshotad hjort och endast frysa ner filen?

Jag är fan ingen vegan, var har du fått det ifrån? Och hjortar är inte på något sätt utrotningshotade, lika lite som en älg.
Har du bara otur när du skriver och det blir såhär fel eller är du på allvar så korkad?
Citera
2016-01-07, 00:26
Medlem
Mr.Swedens avatar
Nu ska vi ta det lugnt flickor.

Knappt 6 % av svenskarna är vegetarianer eller veganer. Den övervägande delen återfinns i åldersspannet 15 till 24 år (wiki är som alltid din vän). Slutsatsen av detta är given: Vegisar är omogna, ofta överkänsliga barnungar som inte klarar livets realiteter. Inte sällan hittar man de äldre av dem bland destruktiva vänsteraktivister som AFA och senare i livet i ren kriminalitet och elände. Missbruk och psykisk ohälsa hör också till bilden. Inte precis den grupp man vill ska forma samhället eller hur. Och jodå, Hitler var vegeterian.

Ämnet för den här tråden, Henrik Schyffert (mannen som blivit berömd för sin medverkade i tv-program där hans kamrater var roliga) är en lite sorglig figur som flaxar hejdlöst för att behålla sin plats i solen. Ridån går sakta ner, ljuset falnar, skratten börjar riktas mot honom. Det drar kallt. Vilken dörr leder in i värmen igen? En är märkt PK-trams. Den andra Framgångsfolket.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2016-01-07 kl. 01:24.
Citera
2016-01-07, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Jag är fan ingen vegan, var har du fått det ifrån? Och hjortar är inte på något sätt utrotningshotade, lika lite som en älg.
Har du bara otur när du skriver och det blir såhär fel eller är du på allvar så korkad?

Tråden handlar om HS och hans hyckleri som jägare. Jag svarade på din nedlåtande kommentar om köttfabriker och hamburgare. Att hjorten är utrotningshotad var överdrivet, men jaktsäsonger och begränsningar i hur mycket klövvilt man får skjuta förstår jag är något du missat.
Citera
2016-01-07, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Tråden handlar om HS och hans hyckleri som jägare. Jag svarade på din nedlåtande kommentar om köttfabriker och hamburgare. Att hjorten är utrotningshotad var överdrivet, men jaktsäsonger och begränsningar i hur mycket klövvilt man får skjuta förstår jag är något du missat.

HS jakt på hjort kan vara droppen som får bägaren att rinna över för denne självutnämnde Messias.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in