2016-01-06, 00:10
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Är du idiot? Varför skulle det vara hyckleri att vara feminist eller antirasist samtidigt som man jagar? Finns ingen motsättning. Schyffert har väl aldrig sagt sig vara vegan eller mot kött?
Jakt = traditionell manlig sysselsättning = icke-progressivt beteende för en man.

Schyffert borde istället föregå med gott exempel inför sina barn, som den F!-valjare han är, och ägna sig åt aktiviteter som ifrågasätter könsnormer.

I övrigt citerar jag mig själv, med tillagda fetningar, eftersom du tydligen hade svårt med nyanser.
Citat:
När det gäller hans jagande, antyder detta att han inte är den progressiva feministman han vill ge sken av att vara. Allt som på minsta vis blottlägger Schyfferts hyckleri är värt att notera.
Citera
2016-01-06, 02:40
Medlem
Figzys avatar
Jahapp, ännu ett fall av hur "sociala medierna" fördärver människor.

Schyffert har på Facebook postat en uppföljning, som svar på kritiken av bilden på det döda djuret.
Nu försöker han rationalisera sin handling, genom att säga att han är för svag för att motstå äta kött.

Varför lägger vissa gång på gång, målburen öppen för åskådarna att skjuta prick i?

Han borde blivit medveten om reaktionerna - Ändå hoppades han på en stor eloge (?)

Får mig också att undra om det är samma människor som följer honom,
som gav honom kritiken, eller om det är troll som passar på att egga folks iscensatta kränkthet över ett skjutet djur.
Citera
2016-01-06, 07:26
Medlem
Citat:
– Om ni på riktigt tycker att industriell köttproduktion är vettigare än att skjuta en hjort en gång i halvåret och laga mat på till barnen hemma? Ni har tyvärr helt fel, skriver han.

– Alla som inte äter kött och blir förbannade på folk som skjuter djur - ni har helt rätt och jag viker mig direkt för era argument. Jag gör fel som jagar. Men jag är en svag människa som gillar kött, skriver han.

– Men alla ni andra, som äter kött (ja, kalkon och kyckling är också kött) men ändå tycker att det är fel att skjuta djur, om ni på riktigt tycker att industriell köttproduktion är vettigare än att skjuta en hjort en gång i halvåret och laga mat på till barnen hemma? Ni har tyvärr fel.

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle22043738.ab
Citera
2016-01-06, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refhen

Det är allmänbildning och har ingenting med gymnasiet att göra

Näppeligen. Till allmänbildning hör grundläggande matematikkunskaper, insikt i Schyfferts begränsande förmåga till intellektuellt ärlighet. Att kunna se skillnad på ett rådjur eller hjort, en tax eller beagle, tillhör indelningen särintressen. Det vet man också om man gått gymnasiet. Allmänbildning är att se att det är ett klövdjur eller hund.

Att man kan särskilja en hycklade sosse med en ärlig människa är också ett mått på intelligens och bildning. Även det borde spaden lära sig.
Citera
2016-01-06, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Men vad är det för något fjantande i tråden. Jag gillar inte heller PK-Schyffert. Men grinar ni på allvar för att han jagar?

Det är inte mot jakten normala människor reagerar utan mot den hycklande HS bristande intelligens. Han har nu trampat i klaveret och kommer nu kämpa med "näbbar och klor" för att få tillbaka sin "cred" bland vissa följare. Jag jagar själv, men många av packet som gillar HS har inte samma uppfattning.
Citera
2016-01-06, 09:08
Medlem
Amors avatar
Citat:
Är du idiot? Varför skulle det vara hyckleri att vara feminist eller antirasist samtidigt som man jagar? Finns ingen motsättning. Schyffert har väl aldrig sagt sig vara vegan eller mot kött?
Jaktmotstånd baserat på en disneyfierad naiv syn på djur brukar förvisso vara en del av åsiktspaketet när man tillhör de rättroende.
Citera
2016-01-06, 09:43
Medlem
redbull72s avatar
Skulle inte han sas koppla ner sig, bort med smartphones o sociala medier? Var väl han o Adele som stod vid barriärerna för inte så länge sen? Höll det en vecka bara eller?
Citera
2016-01-06, 10:16
Medlem
Han är likadan som Runar Söörgaard som sköt rådjur från sovrummet.
Citera
2016-01-06, 11:34
Medlem
psaks avatar
Jagandet är bara ett svepskäl. Henke rustar sig inför kravallande förortsbor
Citera
2016-01-06, 11:45
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Jakt = traditionell manlig sysselsättning = icke-progressivt beteende för en man.

Schyffert borde istället föregå med gott exempel inför sina barn, som den F!-valjare han är, och ägna sig åt aktiviteter som ifrågasätter könsnormer.
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Jaktmotstånd baserat på en disneyfierad naiv syn på djur brukar förvisso vara en del av åsiktspaketet när man tillhör de rättroende.

Med andra ord - ni irriteras över att någon med för er motsatta åsikter om invandring inte är exakt som den fantasifigur av en invandringskritiker ni målat upp? Ni har fantasibilden att en vänsterperson eller antirasist inte ska jaga utan vara nån sorts "kvinnlig" velourman och vegan, och kan bara inte svälja att den bilden inte stämmer?

Bisarrt.

"Jimmie Åkesson, vilken hycklare. Han kickar folk som är nazister ur partiet! Det vet man ju att de flesta sverigevänner är nazister. Snacka om dubbelmoral att inte stödja nazismen!!"
Senast redigerad av swimp78 2016-01-06 kl. 11:49.
Citera
2016-01-06, 14:01
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Med andra ord - ni irriteras över att någon med för er motsatta åsikter om invandring inte är exakt som den fantasifigur av en invandringskritiker ni målat upp? Ni har fantasibilden att en vänsterperson eller antirasist inte ska jaga utan vara nån sorts "kvinnlig" velourman och vegan, och kan bara inte svälja att den bilden inte stämmer?

Bisarrt.

"Jimmie Åkesson, vilken hycklare. Han kickar folk som är nazister ur partiet! Det vet man ju att de flesta sverigevänner är nazister. Snacka om dubbelmoral att inte stödja nazismen!!"
Fråga slumpmässig sverigevän om han/hon är nazist, ytterst få kommer att svara jakande.

Fråga Henrik Schyffert om han tycker att det är önskvärt att motarbeta traditionella könsnormer. Jag antar att han svarar jakande, eftersom han röstar på F!.

Om han nu ändå vill fortsätta med sitt jagande, borde han åtminstone kunna låta bli att sprida sina jaktbilder på facebook inför alla sina beundrare. Det framstår annars som en form av skryt, typ "Kolla vad ball jag är även fast jag är feminist".
Citera
2016-01-06, 14:21
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Jagandet är bara ett svepskäl. Henke rustar sig inför kravallande förortsbor

Rustar sig inför mötet med Nour el Refais familj och släkt När det väl händer är det självklart svårt att gå utanför sin homogena comfortzone.
Senast redigerad av elliot1990 2016-01-06 kl. 14:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in