2005-05-19, 01:12
Medlem
Corpses avatar
Tnkte hra om ni hade ngra tips p bra stllen.
Sjlv har jag hrt att det ska finnas ett slags skyddsrum under i princip hela Bergvik (shoppingcentrat).
Citera
2005-05-19, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Corpse
Tnkte hra om ni hade ngra tips p bra stllen.
Sjlv har jag hrt att det ska finnas ett slags skyddsrum under i princip hela Bergvik (shoppingcentrat).

Det lr vl iof. vara rtt nybyggt d om det inte r nt som militren haft hand om innan allt byggdes dr ute..
Citera
2005-05-19, 19:19
Medlem
Corpses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattare
Det lr vl iof. vara rtt nybyggt d om det inte r nt som militren haft hand om innan allt byggdes dr ute..

Det var nog tydligen byggt under andra vrldskriget... verkar vara en hel militranlggning under bergvik som strcker sig vldigt lngt. En hel stad dr nere typ :S
Citera
2005-05-22, 10:42
Medlem
lab-ones avatar
Svinbcksberget vid Norrstrand i Karlstad innehller ju en hel del trevligt. Det finns ju dessutom massor av militra installationer vid gamla I2 och dess trningsomrde (tcker i stort sett varenda skogsvr frn I2 nda ut till Vlberg i vster och mot Skre i norr). Vid Tingvalla idrottsplats ska det finnas drrar som enligt sgnen ska g till Karolinen som tidigare var en viktig militr installation mitt i stan.

Vill du rota runt i gamla bunkrar med tunnlar kan du ta dig en titt p Rudsberget mellan Rud och Frjestad.

Ute vid Zakrisdal (bakom Bergvik) p Bellevue lg tidigare en ammunitionsfabrik. Det r skert det du hrt talas om nr det gller bunkern dr ute. Jag har fr mig att man fr ngra r sedan kunde f guidade turer i dessa gamla frsvarsanlggningar! Ring kommunen och frga p 054-295000.
Citera
2005-05-22, 11:36
Orkar du ka till Krisitehamn s finns det vissa trevliga saker runt hamnen och stationen.
Citera
2005-05-22, 13:15
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXit^
Orkar du ka till Krisitehamn s finns det vissa trevliga saker runt hamnen och stationen.

Vad finns runt stationen d? Har varit dr en del men aldrig gnat mig t UE.
Citera
2005-05-22, 14:59
Medlem
Det undrar jag med
Citera
2005-05-22, 16:47
Bannlyst
Frr fanns en del gamla skrpiga tg som stod och rostade, idag vettesjutton..
Citera
2005-05-22, 19:16
Medlem
Finns en hel del intressanta platser i kd trakten. T.ex en gammal bunker med tillhrande vrngngar ute i skogen vid rtorp. var dr o kollade fr ngra veckor sen o bunkern r helt upplst, bara o g in o titta, rnt frnt... Sen s r Zakrisdals berget riktigt fin inuti var dr nere en hel del fr ngra r sen med en kompis som hade tillgng till nycklar osv...
Citera
2005-05-22, 20:05
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattare
Frr fanns en del gamla skrpiga tg som stod och rostade, idag vettesjutton..

Jod, det str en del fordon dr nu ocks. Bland annat en del fd beredskapslok. Sen en del reservdelslok fr TGAB och VTAB, men ngot att utforska finns det vl inte direkt.
Citera
2005-05-22, 20:23
Medlem
lab-ones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ser_svart
Finns en hel del intressanta platser i kd trakten. T.ex en gammal bunker med tillhrande vrngngar ute i skogen vid rtorp. var dr o kollade fr ngra veckor sen o bunkern r helt upplst, bara o g in o titta, rnt frnt... Sen s r Zakrisdals berget riktigt fin inuti var dr nere en hel del fr ngra r sen med en kompis som hade tillgng till nycklar osv...
Med andra ord p I2:s gamla vningsflt

Nr jag bodde dr tyckte jag att allt som fanns dr var trkigt, men nu efter en massa r p annan ort s r det rtt hftigt dr!
Citera
2005-06-04, 16:30
Medlem
Karlstad

Ingen som vet ngra tunnlar eller liknande i Karlstadomrdet? Vet att en av de strre bredbandsknytpunkterna ligger hr men dom r inte direkt obevakade. Finns ett ganska mastigt bergrum i nrheten som gr skert 30 meter ner den r det lastbilsstorlek p men jag har inte en blek om hur lngt den gr, ngon som har tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in