2006-11-23, 13:52
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobo1337o
Jag r LEtt p ass!

Frlt om jag drar upp gamla trdar, men hur gr det med det hr projektet egentligen ? Hittat nt mer intressant i Karlstad ?
Citera
2006-12-18, 14:29
Medlem
Sedan ligger de vll ngot skumt mellan Kroppkrr och Kronoparken om jag inte minns fel
Citera
2006-12-19, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oll3
Sedan ligger de väll något skumt mellan Kroppkärr och Kronoparken om jag inte minns fel

det stämmer.. är nog inte mycket att gå in närmre på.. kan säga att det är aktivt 30 m ner i berget iaf... EMP..
Citera
2006-12-21, 02:39
Medlem
Roxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oll3
Sedan ligger de vll ngot skumt mellan Kroppkrr och Kronoparken om jag inte minns fel

Det "skuma" som ligger dr r en Televervakningscentral. Och r inte s smart att under ska d den r relativt nybyggt och hrt vervakad.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=215157
Gr att lsa mer om det och andra stllen i den hr trden.
Citera
2006-12-21, 02:48
Medlem
Roxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corpse
Tnkte hra om ni hade ngra tips p bra stllen.
Sjlv har jag hrt att det ska finnas ett slags skyddsrum under i princip hela Bergvik (shoppingcentrat).

Lite tips om hur man hittar bra stllen att UE:a p r genom att g till bibloteket och kolla i ex bcker om militra anlgningar. (om man r intresserad av sdan stllen) http://biblioteket.karlstad.se/pls/b...word=opac-k-e1

Eller s kan man kolla p kommuners hemsidor om det kanske kan finnas ngot av intresse.

Men det bsta r nd att hlla gona ppna vart man n r!

Lycka till
Citera
2006-12-25, 20:08
Medlem
Bobo1337os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Frlt om jag drar upp gamla trdar, men hur gr det med det hr projektet egentligen ? Hittat nt mer intressant i Karlstad ?

Jod vi har lite intressanta projekt p G!
Citera
2006-12-25, 20:20
Medlem
Bobo1337os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lab-one
Svinbcksberget vid Norrstrand i Karlstad innehller ju en hel del trevligt. Det finns ju dessutom massor av militra installationer vid gamla I2 och dess trningsomrde (tcker i stort sett varenda skogsvr frn I2 nda ut till Vlberg i vster och mot Skre i norr). Vid Tingvalla idrottsplats ska det finnas drrar som enligt sgnen ska g till Karolinen som tidigare var en viktig militr installation mitt i stan.

Vill du rota runt i gamla bunkrar med tunnlar kan du ta dig en titt p Rudsberget mellan Rud och Frjestad.

Ute vid Zakrisdal (bakom Bergvik) p Bellevue lg tidigare en ammunitionsfabrik. Det r skert det du hrt talas om nr det gller bunkern dr ute. Jag har fr mig att man fr ngra r sedan kunde f guidade turer i dessa gamla frsvarsanlggningar! Ring kommunen och frga p 054-295000.

Du pratar om bunkrar med tunnlar vid berget vid rud? Jag vet att det har legat ett litet skyddsrum mot nobellsidan av berget. Men detta stlle r igen tckt med stora stenblock sen flera r tillbaka. Vart finns det tunnlar?
Citera
2006-12-25, 20:21
Medlem
Bobo1337os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxer
Lite tips om hur man hittar bra stllen att UE:a p r genom att g till bibloteket och kolla i ex bcker om militra anlgningar. (om man r intresserad av sdan stllen) http://biblioteket.karlstad.se/pls/b...word=opac-k-e1

Eller s kan man kolla p kommuners hemsidor om det kanske kan finnas ngot av intresse.

Men det bsta r nd att hlla gona ppna vart man n r!

Lycka till

Frslag p ngon bok? Lnken funkar inte lngre.
Citera
2006-12-25, 20:56
Medlem
Lill-Einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobo1337o
Frslag p ngon bok? Lnken funkar inte lngre.

Jag har tidigare tipsat om den hr:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=240984
Citera
2006-12-26, 04:09
Medlem
Bobo1337os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Einar
Jag har tidigare tipsat om den hr:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=240984

thnx! fr bli en tur till biblan snart.
Citera
2006-12-29, 00:56
Medlem
Bobo1337os avatar
Jag har tagit mig friheten att grva lite djupare och fixa mer info om civilfrsvarsanlggningen p norrstrand. Har tidigare hrt folk prata om att det inte skulle vara aktivt. Detta stmmer inte. Karlstad har hyrt ut stllet till en privatperson. Frgan r bara vad det anvnds till nu. Lr knappast vara svampodling. Frr har det varit rddningstjnsten i karlstad som haft hand om detta stlle men som sagt r det inte s lngre. Ngon annan som har intressant info om detta stlle?
Citera
2007-01-11, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sortima
Berget brevid nobelgymnasiet r det bara lite master p inget intressant direkt

jod ska finnas en ingng i berget..inte vart dr sen jag var liten men minns att vi brukade g dit nngng med min dagmamma...helt becksvart dr inne dock...fast de r klart inte sker om de kanske stngt till ingngen, kanske ca 15-20 r sedan sist ja var dr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in