2005-12-23, 02:20
Bannlyst
Jepp, eftersom fabriken r ltttillgnglig kan man fota lite hr och dr om man gillar snt, skn milj iaf.

Ja, juste det, rsholmen, det r lite gammal fabriksomrdesknsla, kanske finns nn trevlig bortglmd bakgata. Lnge sen jag var dr dock..
Citera
2005-12-23, 02:22
Medlem
Kanske vrt att ta med kameran nsta gng man ker till k-d.
Citera
2005-12-24, 02:19
Medlem
Roxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattare
Ja, juste det, rsholmen, det r lite gammal fabriksomrdesknsla, kanske finns nn trevlig bortglmd bakgata. Lnge sen jag var dr dock..

Det borde ju finnas en eller annan fin byggnad dr ute som mste utforskas
Om inte annars s r det nog en vldigt trevlig milj att vandra runt i dr ute.
Fr kanske ta sig en tur dit ut.
Citera
2006-01-01, 19:22
Medlem
Silent Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sortima
Fick en guidad tur i tunneln fr televervakning, sprngvggar som ska tla A-bombs och liknande hade dom Jvlar va maffigt det var

EDIT: skulle dock inte rda ngon att g in p egen hand d man var vervakad frn det att man parkerade bilen tills att man gick igen. Och alla utrymmen dr det inte r ngon r nedslckta och enda telentet som har mottagning r telia (sitter sndare uppsatta) Det var en reporter med qomviqabbonemang som blev inlst i lastbilstunneln under en rundtur. Dock hann dom inse sitt misstag och hmtade upp honom igen

Jag har jobbat i "gropen" i 10 r. Det r Telias vervakningscentral fr bde det nationella och internationella telentet, kallat NMC, Network Management Center. Frn brjan satt vi i markniv, men r nu nedsprngda knappa 40 m under jord. Karlstads snabbaste hissar finns hr. "Gropen" r bemmanad 24/7, ret runt.
Detta r inget utrymme fr UE, och det finns kameror som ser verallt inom hela omrdet, bde utomhus och inomhus. Larm finns p alla grindar och infarter. Bsta sttet att se stllet det r om och nr det ordnas rundturer.
Citera
2006-01-02, 19:50
Medlem
minuts avatar
rtorp

Ngon som kan beskriva mer exakt vart bunkern/bunkrarna ligger vid I2? (via p.m) Letade rtt lnge men fann inget
Citera
2006-01-03, 15:02
Medlem
So far har vi inte hittat ngot jttenytt men vi fortstter leta tills vi gr Gamla byggnader p rsholmen r det inte s jttegott om, har jobbat dr det finns strst risk att hitta ngot (lngs med jrnvgsspren p "vnstersidan" sett frn infarten) enligt min mening i alla fall. Men det fr bli en resa ut nd bara fr att vara sker
Citera
2006-02-14, 23:28
Medlem
Idag har vi vart ute ett gng o utforskat! Mentalsjukhuset p Ulleberg fick sig ett besk, dock s r det under renovering s det lg byggsaker ver hela stllet. Men det var en ball knsla att g runt dr inne bland lektionssalarna. Stora huset r bebott s det vi tror r att vi var inne i ngon form av lektionssal eller liknande d det satt griffeltavlor p vggarna och det var vldigt stora salar. Vi fotade en del, dock synkade inte blixten och kameran som jag ville (kass blixt och dliga kamerabatterier gr dligt ihop) S det blev rtt lnga slutartider men ett par okej bilder blev det iaf!

Fler och hgupplsta bilder kan skickas p begran!

[img=http://img112.imageshack.us/img112/8409/mental019medium3pa.th.jpg]

[img=http://img128.imageshack.us/img128/1006/mental0630xd.th.jpg]

[img=http://img104.imageshack.us/img104/5921/mental0471iu.th.jpg]

[img=http://img47.imageshack.us/img47/9070/mental0076xx.th.jpg]
Citera
2006-02-15, 14:17
Medlem
Sortima: Vart inte bilderna p pianot och tavlan n bra?
Citera
2006-02-15, 14:26
Medlem
Bobo1337os avatar
Det var riktigt nice dr iaf. Jag tog ngra bilder som jag skulle kunna lgga upp om det finns intresse fr det. Fr vrigt s var det vldigt intressant. Synd att man inte dog sig in i kllaren. Fr grna bli mer
Citera
2006-02-15, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quinna_
Sortima: Vart inte bilderna p pianot och tavlan n bra?

Kameran vgrade fota nr vi gick in igen, den hade 0 batteri kvar tyvrr. Men det kommer mer
Citera
2006-02-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sortima
Kameran vgrade fota nr vi gick in igen, den hade 0 batteri kvar tyvrr. Men det kommer mer

Hoppas jag! Hmm.. Jag tycker fortfarande vi ska ka till K-hamn och kolla lite p versta vngen p mnnens avdelning av Marieberg? =)
Citera
2006-02-16, 20:16
Medlem
Bobo1337os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quinna_
Hoppas jag! Hmm.. Jag tycker fortfarande vi ska ka till K-hamn och kolla lite p versta vngen p mnnens avdelning av Marieberg? =)

Jag r LEtt p ass!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in