2013-03-24, 19:47
Medlem
Korvensteins avatar
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/l...cle16471220.ab

"Männen har att leva med att deras sexualitet framställs som okontrollerbar - alla män är potentiella våldtäktsmän - och rädslan att få sin manlighet ifrågasätt finns ständigt där. Man ska ta sig för, vara hård, kall, sexuellt aggressiv.

Vi ser våldtäktskulturen manifesteras varje dag, och det som hänt i Steubenville är inte unikt för den staden eller den amerikanska mellanvästern. I Sverige har vi våra egna Steubenvilles, men här heter staden saker som Bjästa eller Sundbyberg. Här kan populära killar som spelar amerikansk fotboll vara populära killar som spelar hockey."

Daniel Swedin ska ha män att "erkänna sin roll i våldtäktskulturen". Har han gjort en Stieg Larsson eller liknande som får honom att må så dåligt att han måste ta ut det på alla andra? Personligen tycker jag den här "våldtäktskulturen" låter mer som nåt som manliga idrottsstjärnor håller på med med tanke på de exempel han tar upp, men det skulle kännas rätt sunkigt att anklaga manliga elitidrottare för kollektivt ansvar i en våldtäktskultur utan att ha mer på fötterna.

Våldtäktsmän och pedofiler är längst ner på skalan i fängelserna vilket säger en hel del om hur män ser på våldtäkt. Dags för journalister att inse sin roll i skambeläggningskulturen tycker jag.
Citera
2013-03-24, 20:21
Medlem
milofos avatar
Okej jag erkänner. Jag är född med penis och drar ett eller annat skämt om kvinnor, så jag är skyldig till våldtäktskulturen. Så hur hanterar vi min skuld? är min fråga. Åsiktsregistrering och arbetsläger? Tvångssterilisering? Någon annan typ av fascistisk aktion? Jag snor allt guld, har en annan kultur, en penis och är SKYLDIG; så snälla skicka in mig i gaskammaren och finn en slutgiltig lösning på meine kollektivschuld, herr Schwelund. Vielen dank für die luft, herr Schwelund... vergeben vergeben...
Citera
2013-03-24, 20:26
Medlem
bratemos avatar
Eh.. va?
Så för att jag är man så är jag möjlig våldtäktsman, och jag ska erkänna det?

Jag skulle aldrig kunna våldta en kvinna, ens om jag försökte.
Citera
2013-03-24, 20:37
Medlem
Aftonbladet är en svenskfientlig extremisttidning som man inte bör länka till.
Senast redigerad av truth1337 2013-03-24 kl. 21:09.
Citera
2013-03-24, 20:44
Medlem
-vaas-s avatar
Alla kvinnor jag har lärt känna har haft fantasier om att bli våldtagna.

Inte för att de hade självbildsproblem sedan barndomen och det var självdestruktivitet - utan för att i alla människor är primitiva instinkter närvarande. Däribland bär kvinnor på en instinkt på att bli tagna med våld som antagligen kommit fran som instinkt genom att våran art någonstans i evolutionen levde på ett sätt där vi fortplantade oss genom att hannarna överföll honorna, där det helt enkelt dök upp gener med den tendensen att vilja bli våldtagen som beteende i honor för det var antagligen ett beteende som hade större överlevnadschans.

Och kvinnor - som det så fint heter - är 'känslomänniskor, vilket är bögspråk för att de helt enkelt styrs av instinkter där tendensen att vilja bli tagen med våld är desto starkare hos kvinnorna jämfört med driften att våldta är hos männen.

Kvinnorna bär sin egen skuld för att de blir våldtagna - och om de vill fortsätta ha ansvar som vuxna människor tillkommer skyldigheterna därmed där de helt enkelt får sluta försöka föra över sina skamkänslor för sitt primitiva ociviliserade beteende på männen där de ska bära skulden för att kvinnor ligger efter i utvecklingen och helt enkelt ta och granska sig själva istället för att sänka hela omvärlden.
Citera
2013-03-24, 21:04
Medlem
Korvensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
Alla kvinnor jag har lärt känna har haft fantasier om att bli våldtagna.

Inte för att de hade självbildsproblem sedan barndomen och det var självdestruktivitet - utan för att i alla människor är primitiva instinkter närvarande. Däribland bär kvinnor på en instinkt på att bli tagna med våld som antagligen kommit fran som instinkt genom att våran art någonstans i evolutionen levde på ett sätt där vi fortplantade oss genom att hannarna överföll honorna, där det helt enkelt dök upp gener med den tendensen att vilja bli våldtagen som beteende i honor för det var antagligen ett beteende som hade större överlevnadschans.

Och kvinnor - som det så fint heter - är 'känslomänniskor, vilket är bögspråk för att de helt enkelt styrs av instinkter där tendensen att vilja bli tagen med våld är desto starkare hos kvinnorna jämfört med driften att våldta är hos männen.

Kvinnorna bär sin egen skuld för att de blir våldtagna - och om de vill fortsätta ha ansvar som vuxna människor tillkommer skyldigheterna därmed där de helt enkelt får sluta försöka föra över sina skamkänslor för sitt primitiva ociviliserade beteende på männen där de ska bära skulden för att kvinnor ligger efter i utvecklingen och helt enkelt ta och granska sig själva istället för att sänka hela omvärlden.

Hmmm... Menar du att eftersom kvinnor fantiserar i högre grad om att bli våldtagna än män så är det deras eget fel om de blir det? Kan du utveckla?
Citera
2013-03-24, 21:15
Medlem
Korvensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Eh.. va?
Så för att jag är man så är jag möjlig våldtäktsman, och jag ska erkänna det?

Jag skulle aldrig kunna våldta en kvinna, ens om jag försökte.

Enligt Swedins logik kan jag inte tolka det på något annat sätt. I det här landet har vi höga straff för våldtäkt och som jag tidigare nämnt har våldtäktsmän väldigt låg status t.o.m. bland kriminella. Då Swedin inte kan se detta uppenbara tycker jag det börjar peka mot att det finns en väldigt stark våldtäktskultur i journalistkretsar. Hur kan han annars missa att män (åtminstone i Sverige), i princip uteslutande fördömer våldtäkter? Vad umgås han med för folk?
Citera
2013-03-24, 21:15
Moderator
Strix m/94s avatar
dumheter!

Jag är man, gift och har barn. Aldrig har jag gjort minsta försök att antasta en kvinna (eller någon annan heller för den delen) och jag har en mycket sträng syn på sexualbrott. Istället för att skuldbelägga män i största allmänhet - något som vore honom främmande om det gällt någon annan grupp - så kan han rannsaka sitt eget samvete och vilka insatser hans opinionsbildande åstadkommer för svenska kvinnors säkerhet.

Icke desto mindre känner jag mig personligen förorättad och kan härvid bara beklaga att dueller numera är förbjudna, ett förbud som oss förutan torde ha lett till att Swedin fått välja vapen.
Citera
2013-03-24, 21:19
Medlem
Utredningsgruppens avatar
Daniel Swedin har läst en bok som snart fyller 40 och som är manuset för svensk feminism:

http://www.susanbrownmiller.com/susa..._our_will.html

Boken finns som pdf på nätet om ni söker lite.

Kollektiv skuldbeläggning x 10, och ingen som helst vetenskaplig evidens. Hokus-pokus. Sprid budskapet.

Läs mer i tråden 'Könskriget 2.0': https://www.flashback.org/t2054960
Citera
2013-03-24, 21:21
Medlem
Könskriget fortsätter. Nu är det förstås svenska män som ska pryglas för något skitskallarna håller på med. Undra varför? Varför vägrar man att erkänna den svartmuskige mannens begränsningar i ett civiliserat samhälle?
Citera
2013-03-24, 21:21
Medlem
Korvensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Aftonbladet är en svenskfientlig extremisttidning som man inte bör länka till.

Jag var föredömlig och länkade till unvis.it ! ;-) Men visst - varför ens ta upp sånt som såna som Swedin skriver...
Citera
2013-03-24, 21:50
Medlem
Korvensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredningsgruppen
Daniel Swedin har läst en bok som snart fyller 40 och som är manuset för svensk feminism:

http://www.susanbrownmiller.com/susa..._our_will.html

Boken finns som pdf på nätet om ni söker lite.

Kollektiv skuldbeläggning x 10, och ingen som helst vetenskaplig evidens. Hokus-pokus. Sprid budskapet.

Läs mer i tråden 'Könskriget 2.0': https://www.flashback.org/t2054960

Jag tänkte på Catharine MacKinnon istället för Brownmiller men det är nog väldigt liknande budskap gissar jag.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Catharine_MacKinnon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in