• 1
  • 2
2013-06-02, 22:57
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Själv har jag alla böcker framme, och alla olika typer blandas hej vilt. Jag har ett rum som det är bokhyllor längs med alla väggar, och jag skulle gissa på att det minst är 3000 stycken. Förr hade jag de placerade i bokstavsordning, men jag tyckte det såg så rörigt och oorganiserat ut så nu står alla i färgordning. De flyter in i varandra på något sätt och ser faktiskt riktigt bra ut. Det var visserligen ett projekt som tog ett par dagar att få till men det är ändå något jag kan rekommendera till folk som tycker det ser rörigt ut i bokhyllorna.
Hur lång tid tar det att hitta en specifik bok där?
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
I övrigt tycker jag att man kan lämna precis vilka böcker som helst framme. Jag köper väldigt sällan inbundna böcker, jag läser främst i sängen och på buss/tåg och vid inget av de tillfällena ser jag några fördelar med en stor och tung inbunden bok.
Mein Kampf? Guide till avancerad analsex?
Citera
2013-06-03, 15:55
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal

Lika lång tid som det tar att hitta en specifik bok i vilken bokhylla som helst. Jag vet ju hur de ser ut och det brukar jag även komma ihåg.
Citera
2013-06-04, 00:09
Medlem
skelögds avatar
Citat:

Jag har Mein Kampf i hyllan.
Citera
2013-06-04, 00:17
Medlem
MartinStLouiss avatar
Ser inge problem med att ha pocketböcker i bokhyllan. Gamla skolböcker däremot (som man kanske inte har någon användning för längre) borde man inte uppe i bokhyllan.
Citera
2013-06-09, 14:17
Medlem
fritjofkonkass avatar
Det är inget fel med att ha pocketböcker i hyllan. Det finns så mycket värre saker folk fyller sina bokhyllor med, som metervis med urusla DVD-filmer som Fast and Furios, handmålade samurajsvärd eller samlingen med ylande vargar i äkta plast.

Har man många pockets tycker jag det är snyggt att ställa dem i färgordning, det kan bli en rätt häftig inredningsdetalj.
Citera
2013-06-11, 19:37
Moderator
rotadents avatar
Citat:

Självklart. Däremot skulle jag inte vilja lämna en bok om något som Mindfulness framme, om man skuille råka få den i present exempelvis. Så kanske inte vilken bok som helst, men nästan...
Citera
2013-06-11, 19:48
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rulltufsen
Min bokhylla bågnar av fina inbundna välvårdade band och sönderlästa, ihoptejpade pocketböcker, sida vid sida. Jag skäms inte för nån av mina böcker. Bokhyllan står inte där för att vara till uppvisning.

Samma här. Jag läser mina böcker och jag vill kunna läsa dom igen.
Citera
2013-06-11, 20:11
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danebrogen
Är det okej att ha pocketböcker i bokhyllan? Jag kan tycka att de borde förvaras i lådor.

Ja det är okey. I synnerhet på landstället. Där kan man samla alla dåliga och bra böcker som alla bjudna och objudna gäster burit med sig genom åren. En utläst pocketbok lämnar folk ofta kvar, en inbunden bok tar snåljåparna med sig när de reser hem.

Dessa böcker kan efter några år utgöra ett märkligt blandat bibliotek för alla smaker. Värdslitteraturens mästare Steinbeck, Dostojevskij, le Carré och Moberg vid sidan om titlar med Svarta Hingsten, agenten Nick Carter, cowboyböcker om Bill och Ben samt förstås bedrövliga deckare av Liza Marklund och Viveca Sten.
Citera
2013-06-11, 22:26
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ja det är okey. I synnerhet på landstället. Där kan man samla alla dåliga och bra böcker som alla bjudna och objudna gäster burit med sig genom åren. En utläst pocketbok lämnar folk ofta kvar, en inbunden bok tar snåljåparna med sig när de reser hem.

Dessa böcker kan efter några år utgöra ett märkligt blandat bibliotek för alla smaker. Värdslitteraturens mästare Steinbeck, Dostojevskij, le Carré och Moberg vid sidan om titlar med Svarta Hingsten, agenten Nick Carter, cowboyböcker om Bill och Ben samt förstås bedrövliga deckare av Liza Marklund och Viveca Sten.

Precis så har mina föräldrar på landstället En salig blandning mellan gästers böcker och deras egna som inte får plats i lägenheten. Det är rätt kul, jag har hittat rätt mycket skoj sommarböcker där ute som jag passat på att läsa på semestrarna. Rätt mycket skit, men några guldkorn också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in