2013-12-17, 00:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Jag har läst detta tidigare &
Resonerar precis som KJ och hade reagerat likadant om jag var han!

Tror du att KJ var inblandad i mordet på VB ?
Citera
2013-12-17, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Studier i psykiatri.

MB har ju visat betydligt fler tecken på sk "psykopati" eller en antisocial personlighetsstörning än vad KJ har.
Citera
2013-12-17, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, tack för ett svar på min fråga. Det kan vara så att vi alla har olika definitioner på ordet koppling. Vi värdesätter kopplingar på olika vis tror jag. De exempel som du nämner, det är kopplingar med en högre grad av värde än att man har gemensamma vänner på Facebook, det håller jag med dig om. När jag själv tänker på koppling så inkluderar jag beröringspunkter eller en länk så att säga, som t ex. två personer har mellan varandra.

Exempel:

AB är inom samma familj som TL, deras föräldrar är gifta med varandra, TL är vän med en av H*rtzbergarna som i sin tur är god vän med KJ, det kallar jag för en koppling mellan KJ och MB/AN/AB. Att KJ har varit ett samtalsämne mellan några personer i den här familjen förstärker betydelsen av den här kopplingen, inte som bevis för något fuffens, men det ökar intresset för att kopplingen kan ha en betydelse i något avseende, tycker jag. Att VB har varit Facebookvän med bl a. TL och att alla i huset B numera har tagit bort VB(enligt pm jag fått och publicerat) som vän ökar mitt intresse ännu mer. Att det sedan har förekommit en sms konversation mellan AB och VB gör den här länken ännu hetare, ungefär så.

Nu tror jag inte att MB har med saken att göra, var bara ett exempel på hur jag definierar och värderar en koppling bl a. i det här fallet.

MB påstår ju att han inte känner till KJ, är inte det märkligt isåfall?
Citera
2013-12-17, 00:49
Medlem
Citat:
Okej, tack för ett svar på min fråga. Det kan vara så att vi alla har olika definitioner på ordet koppling. Vi värdesätter kopplingar på olika vis tror jag. De exempel som du nämner, det är kopplingar med en högre grad av värde än att man har gemensamma vänner på Facebook, det håller jag med dig om. När jag själv tänker på koppling så inkluderar jag beröringspunkter eller en länk så att säga, som t ex. två personer har mellan varandra.

Exempel:

AB är inom samma familj som TL, deras föräldrar är gifta med varandra, TL är vän med en av H*rtzbergarna som i sin tur är god vän med KJ, det kallar jag för en koppling mellan KJ och MB/AN/AB. Att KJ har varit ett samtalsämne mellan några personer i den här familjen förstärker betydelsen av den här kopplingen, inte som bevis för något fuffens, men det ökar intresset för att kopplingen kan ha en betydelse i något avseende, tycker jag. Att VB har varit Facebookvän med bl a. TL och att alla i huset B numera har tagit bort VB(enligt pm jag fått och publicerat) som vän ökar mitt intresse ännu mer. Att det sedan har förekommit en sms konversation mellan AB och VB gör den här länken ännu hetare, ungefär så.

Nu tror jag inte att MB har med saken att göra, var bara ett exempel på hur jag definierar och värderar en koppling bl a. i det här fallet.

På vilket sätt har KJ varit samtalsämne? I vilket sammanhang?
Citera
2013-12-17, 00:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
MB har ju visat betydligt fler tecken på sk "psykopati" eller en antisocial personlighetsstörning än vad KJ har.

Det där håller jag med om, finns det egentligen något som talar för det omvända, nu snackar vi psykopati, inte psykisk ohälsa i största allmänhet.
Citera
2013-12-17, 00:51
Medlem
Citat:
Tror du att KJ var inblandad i mordet på VB ?

Nej det tror jag inte.. MB/AN är inblandade men nu när det kommit fram att de kan ha vissa kopplingar med KJ så kanske fast är ytterst tveksam. Vill se mer bevis och nya TUFFA förhör med MB, AN, AB och KJ etc.
Senast redigerad av giveawayyourlove 2013-12-17 kl. 00:59.
Citera
2013-12-17, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tror att det skulle kunna handla om det här:

FUP 1296 Förhör med RK den 28 Maj, 2013:

RK tillfrågades om Kristoffer gjort uttalanden angående MB (karatetränaren) i
samband med något telefonsamtal. RK uppgav att efter det att polisen hittat benen
pratade KJ om att MB, karatetränaren, har ett motiv att döda Ploy. Med detta tror
RK att KJ menade att MB haft ett förhållande med Ploy och därmed varit otrogen
mot sin fru .
KJ var arg, han var säker på att det var MB som dödat Ploy. KJ ville att
RK skulle följa med och söka upp MB och prata med honom, att de skulle spöa upp
honom och se till att han åkte till polisen. RK sa till KJ att sluta svamla, att de inte
skulle göra det, han sa att de skulle låta polisen sköta sitt jobb. KJ sa: okej då.
RK sa till KJ att hålla sig hemma och förklarade att han säkert kommer att bli
förhörd av polisen med tanke på att han är den sista som sett henne. KJ ville att RK
skulle leta upp MB om han själv skulle bli hämtad av polisen.

KJ skulle sluta svamla och säger "okej då" men ändå så säger han att i egenskap av att bli inhämtad av polisen så skulle RK leta upp MB?

KJ gav sig inte alltså? Vet man nåt om vad det blev av detta sen? Har inte FUP uppe nu så jag kan kolla i förhören vad som sades. Men, här har vi ju ett tidsspann på de veckor innan benen hittades i ödehuset....
Citera
2013-12-17, 00:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
På vilket sätt har KJ varit samtalsämne? I vilket sammanhang?

Någon, sannolikt VB hade en fakeprofil på Facebook, profilbilden föreställde KJ, och med den här profilen kontaktades AN.

MB? och TL har jag för mig, blev inblandade i det här för att efterforska vad det var frågan om. Jag kan inte för mitt liv tänka mig att AN inte bollade den här profilen med MB, de verkar ju i övrigt ha delat precis allting med varandra, kvitton, säng, taxi, arbete, men inte sex och karate.
Citera
2013-12-17, 00:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

M. Kan vara så. I så fall var t ex var MB:s gest att fatta VB:s mammas händer i magstarkaste laget .. Tror det kan ha varit ett spel för galleriet, men vet naturligtvis inte. Kallt gjort i så fall ..
Citera
2013-12-17, 00:57
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
I förhöret säger polisen att KJ vänner kraftigt dementerar att de har haft en överläggning precis som om det skulle bevisa att en överläggning aldrig ägt rum. Klart som korvspad att de förnekar detta om de är insyltade på något vis.

Ett sätt att utesluta de i förhöret namngivna killarna är kanske att checka av dem en efter en, bl a. genom att jämföra deras bostadsadresser med mastvinkeln då jag inte är helt övertygad längre om att KJ och VB befann sig i KJ lägenhet hela den aktuella kvällen mellan cirka 16-21.

RK, Sergeantsgatan, kan den gatan ligga inom mastevinkeln 270 grader? Nämner också i förbifarten att RK är en av KJ bästa vänner, umgicks och hade kontakt regelbundet minst tre gånger i veckan vad jag har förstått.

RK minns inte vad han gjorde aktuellt dygn, minns inte heller om hans sambo SÖ arbetade(alibi?), och hon arbetar för övrigt inom landstinget(tejp )

Av interesse!!!:

RKs tjej Sofi* Öma* (*=a *=n) (förhör FUP 1369) uppgjer att RK och hon bor på Sergeantsgatan som du skriver, MEN att dom tidligare bott i Sävast (frågan är NÄR???).
Om man i dag söker på hennes namn i hitta.se så bor hon Timjanväg*n 2* (*=e *=6) vilket är 4 hus från MBs (karatetränaren) bostad.
Citera
2013-12-17, 01:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
MB påstår ju att han inte känner till KJ, är inte det märkligt isåfall?

Garanterat ljug. Han känner till KJ - stans ufo. Om inte annat har VB berättat för honom vilken creepy, kamouflageklädd och leksaksbeväpnad stolle med gasmask hon tidigare hade en relation med. Att MB inte skulle ha känt till KJ är inte sant.
Citera
2013-12-17, 01:03
Medlem
Citat:
Garanterat ljug. Han känner till KJ - stans ufo. Om inte annat har VB berättat för honom vilken creepy, kamouflageklädd och leksaksbeväpnad stolle med gasmask hon tidigare hade en relation med. Att MB inte skulle ha känt till KJ är inte sant.

Sa MB överhuvudtaget någonting i förhören som faktiskt stämde? och isåfall vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in