2014-02-13, 06:07
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet: 22-åringen överklagar styckmordsdomen
Citat:
Målsägarbiträdet Elisabeth Massi Fritz vill att straffet ska skärpas till livstids fängelse och att skadeståndet höjs från 80 000 till 150 000 kronor per förälder. Kammaråklagaren Anna Bergström vill att straffet skärps till 18 års fängelse.
Citera
2014-02-13, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Så altså... frågan är om denna EL, som MB hadde mobil kontakt med x 3 den 1 MAJ, 2013, är i familj med/mamma till? KJs kompis Joh* Ul* Willia* Lun* (*= n,f,m,d) aka WL?
Förhör med JUWL, aka WL, FUP 1305-1325

Enligt KJs mamma ville WL "inte vill Kristoffer "väl""

FUP 1169
"Kontakten återupptogs senare och vid ett tillfälle var LJ (KJs mamma) i Kristoffers bostad när WL
var där. LJ fick en konstig känsla, WL tittade inte på LJ och han rotade runt bland
Kristoffers grejer i bostad på ett gränslöst sätt. Hon har känslan av att WL inte vill
Kristoffer "väl"
."

Var det inte WL som stal KJ:s bil och dom blev ovänner? Enligt Facebook gillar inte WL invandrare och har kopplingar till familjen berg. WL har även kopplingar till " slangen"
Citera
2014-02-13, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Var det inte WL som stal KJ:s bil och dom blev ovänner? Enligt Facebook gillar inte WL invandrare och har kopplingar till familjen berg. WL har även kopplingar till " slangen"
Vem är "slangen", (inte nu Schalangekraft, utan vem är det i form av vanligt namn)?
Citera
2014-02-13, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Åklagarna med Tingsrätten har påstått att en kropp har transporterats i KJ:s bil, därför att spårhunden har markerat i bagageutrymmet.
Hunden har markerat blodstänket som avger lukten cadaverine, därför blodet kommer från en avliden person som var VB:s.
Att sedan påstå att en kropp har transporterats i bagageutrymmet är endast ett antagande, som finns inga indicier eller bevis till.
Det finns ingenting som visar varifrån den kroppen kommit eller tagit vägen, med påståendet att den har transporterats med KJ:s bil.
Sanningen är nog den att det har aldrig funnits någon kropp i KJ:s bil, utan är endast ett antagande.
Det har funnits ett starkt motiv att fördröja och vilseleda utredningen, med att plantera blodstänk i bagageutrymmet och kan ses som orsaken att blodstänk fanns där.
När man ser till kroppsdelarnas plantering, kan inses att också där har motivet varit att fördröja och vilseleda utredningen.
Eftersom det finns ett alternativ att blodstänket kommer från en plantering, finns det ingen möjlighet att ta det som bevis att en kropp har transporterats med bilen.
Att Hovrätten skulle acceptera blodstänket som bevis att någon kropp har transporterats med KJ:s bil, anser jag som osannolikt.
Blodstänket i bagageutrymmet är det enda som Tingsrätten har mot KJ som de kallar bevis, för styckmordet på VB.

ibland ser man inte skogen för alla träd, för så är inte fallet! Det GW visade i veckansbrott är den tekniska bevisning som blivit godkänd. och precis som irl experterna säger så räcker den tekniskabevisningen och kroppen från VB i sig själva för att fälla eftersom motsatsen inte går att bevisa. så du blir utan din pojkvän i några år nu lagro.
Citera
2014-02-13, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Stämmer rätt väl med de slutsatser som flera av oss dragit i tråden tidigare. Dessutom tror åtminstone jag att den sekretessbelagda delen av utredningen spelar in för både dina lokala poliser, LGWP och - faktiskt - den nya advokaten! Han markerar hela tiden ett subtilt men tydligt avstånd till den linje hans klient vill han ska driva.

Ja känns bra att det finns några som förstått och fortsatt att bära den enda linje som är realistisk.
Citera
2014-02-13, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Stämmer rätt väl med de slutsatser som flera av oss dragit i tråden tidigare. Dessutom tror åtminstone jag att den sekretessbelagda delen av utredningen spelar in för både dina lokala poliser, LGWP och - faktiskt - den nya advokaten! Han markerar hela tiden ett subtilt men tydligt avstånd till den linje hans klient vill han ska driva.

Min fetning.

Precis! Det lyser igenom i varje uttalande han gör nu. Det här är inte något som han har lust med!
Citera
2014-02-13, 09:29
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Spekulationer kring vad denna bevisning består i, någon?
Jag tycker man borde kunna gjort mer med tejpen. Nu är det ju bara +1 att tejpen på VB kommer från rullen som hittades hos KJ. Kanske man har gjort kemiska analyser som stärker rullen som bevis. Om man kan visa att tejpbitarna med stor sannolikhet kommer från samma rulle så skulle det ju vara minst lika stark teknisk bevisning som blodet i bagaget.
Senast redigerad av Clavell 2014-02-13 kl. 09:33.
Citera
2014-02-13, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pitebusen
ibland ser man inte skogen för alla träd, för så är inte fallet! Det GW visade i veckansbrott är den tekniska bevisning som blivit godkänd. och precis som irl experterna säger så räcker den tekniskabevisningen och kroppen från VB i sig själva för att fälla eftersom motsatsen inte går att bevisa. så du blir utan din pojkvän i några år nu lagro.
Jag är ingen pojkvän till KJ och känner honom inte heller, men vad jag klart inser är att bevisen som finns mot honom att han skulle ha mördat VB sådana bevis finns inte och inga indicier heller.
Den som anser att LGWP sitter inne med bevisen mot KJ har inte förstått själv mycket av det här fallet.
LGWP är ingen mordutredare och aldrig varit det heller, han fungerar som en TV underhållare och kommer med kommentarer som passar in för sin TV publik och annan media.
Citera
2014-02-13, 10:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag kan ändå tänka. LGW brukar inte uttala sig i förväg om något fall. Möjligen skriver han ned något på en lapp och stoppar ned i ett kuvert som öppnas efter dom fallit i målet.

Här går han ut dagen innan överklagande skall lämnas in!

Det förvånade mig. Ganska så självsäkert också, vilket får mig att tro att han har bättre källor än vad vi har. Mer insider information, helt enkelt. Troligen.

Han skulle inte "riskera" sin prestige utan att ha väl om fötterna, skulle förvåna mig.

Hm .. GW har nog inte så mycket prestige att försvara. Han verkar ständigt otursförföljd både när det gäller små lappar i förslutna konvolut eller hans gärningsmannaprofiler, så är det.
Citera
2014-02-13, 10:49
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hm .. GW har nog inte så mycket prestige att försvara. Han verkar ständigt otursförföljd både när det gäller små lappar i förslutna konvolut eller hans gärningsmannaprofiler, så är det.

...men att underskatta år av polisiärt arbete och utredningar är väl att ta i. Vilken spatserande polis-patrull som helst i landet har vida mer kompetens är både du och jag i brottsfall. Då varken du och jag inte jobbar med sådana här frågor till vardags över huvud taget.
Citera
2014-02-13, 10:49
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine

Det kan stämma. Å andra sidan är åklagarens överklagan i sista stund bara några korta rader där man ber att få återkomma och utveckla. I den här tråden öppnar det väl upp för teorin om åklagarna lät sig inspireras av GW kvällen innan.
Citera
2014-02-13, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Jag tycker man borde kunna gjort mer med tejpen. Nu är det ju bara +1 att tejpen på VB kommer från rullen som hittades hos KJ. Kanske man har gjort kemiska analyser som stärker rullen som bevis. Om man kan visa att tejpbitarna med stor sannolikhet kommer från samma rulle så skulle det ju vara minst lika stark teknisk bevisning som blodet i bagaget.
Tejpen säger ingenting, det finns spår av VB:s blod på tejpen när hon varit vid liv och inte sedan hon avlidit. Sedan passar inte bitarna ihop med vad som fanns på kroppen.
Det kan vara VB:s tejp som låg på hyllan, därför hon har varit tidigare i den bostaden.
Att det är samma fabrikat på tejpen säger ingenting.
Med tejpen är att gripa efter ett halmstrå och visar att det finns ingenting med någon substans mot KJ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in