2014-03-13, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
M. Ja, det återstår ju att se.. Men än är inte överraskningarnas tid förbi och många här inne kan komma att bli förvånade, Thomas Olsson är inte för inte utnämnd till "Stjärnadvokat". Jag blir snarare förvånad om paret MB/AN lämnas orörda ..
Har inte du gett upp detta ännu???????????

Jag har väntat på dina utlovade överraskningar men det kommer fan inga och det kommer inte komma några heller eftersom det inte finns några!!!!
Att ens tänka tanken på att TO kallar in MB och AN till förhör! Hur tänker du där? Vad skulle komma fram som gynnar KJ?

Att KJ och MB knullade samma tjej? Att AN blivit så svartsjuk att hon kidnappat VB sen mördat och styckat henne. Sen har en svartsjuk MB (på sin bukbroder) planterat och lagt ut kroppsdelar på KJs marker för att skuldsätta KJ?

Ja just det, de hade en konspiration tillsammans, KJ plus MB plus AN och några till, vilka? Polisen och media. En inhyrd yrkesmördare eller är det HA som är inblandade!?

Är det detta du vill ska komma fram på KJs rättegång? Hur skulle ett förhör med MB och AN gå till? Vilka frågor ska ställas? Exakt vad är det för överraskning du förväntar dig i rätten?

Det är KJs rättegång. Det är han som är dömd. Det är hans dom som rätten ska pröva. Det är han som ska få ny dom från HR. Hur svårt är det att förstå?
Citera
2014-03-13, 19:18
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
*spännande musik*

Nej, de kommer inte höras någonsin mer angående detta relationsmord som begåtts av en ensam gärningsman som idag sitter inspärrad bakom lås och bom. De har inget med VB:s död att göra över huvud taget, mer än att KJ möjligtvis kände sig bortvald på grund av MB och VB:s relation och det möjligtvis utlöste att han, ensam, mördade och, ensam, styckade och, ensam gömde VB:s kvarlevor lite slumpvis här och var.

Vänta bara så får du se.

Ja, ett typiskt ensamdåd av någon med djupa störningar. Handlingen har skett i affekt liksom "undanskaffningen", som gör ett förvirrat intryck.

Framstår som ytterligt osannolikt att flera personer skulle ligga bakom detta vansinnesdåd. Det bär så tydligt prägel av en ensam virrhjärna.

Det är välgörande för folks rättskänsla att man kunnat lagföra den skyldige och detta kan kraftigt positivt påverka stämningen i aktuellt lokalsamhälle. Förgiftande på stämningen verkar dock vilda utpekanden av andra, som inte har ett dugg med dådet att göra och som inte har begått bevisade brott av t.ex. sexuell karaktär även om de haft en relation med ung kvinna i en "sökande" ålder.
Citera
2014-03-13, 19:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soopy
Ja, ett typiskt ensamdåd av någon med djupa störningar. Handlingen har skett i affekt liksom "undanskaffningen", som gör ett förvirrat intryck.

Framstår som ytterligt osannolikt att flera personer skulle ligga bakom detta vansinnesdåd. Det bär så tydligt prägel av en ensam virrhjärna.

Det är välgörande för folks rättskänsla att man kunnat lagföra den skyldige och detta kan kraftigt positivt påverka stämningen i aktuellt lokalsamhälle. Förgiftande på stämningen verkar dock vilda utpekanden av andra, som inte har ett dugg med dådet att göra och som inte har begått bevisade brott av t.ex. sexuell karaktär även om de haft en relation med ung kvinna i en "sökande" ålder.

Kan du konkretisera denna prägel, vad är signifikativt?
Citera
2014-03-13, 19:32
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Har inte du gett upp detta ännu???????????

Jag har väntat på dina utlovade överraskningar men det kommer fan inga och det kommer inte komma några heller eftersom det inte finns några!!!!
Att ens tänka tanken på att TO kallar in MB och AN till förhör! Hur tänker du där? Vad skulle komma fram som gynnar KJ?

Att KJ och MB knullade samma tjej? Att AN blivit så svartsjuk att hon kidnappat VB sen mördat och styckat henne. Sen har en svartsjuk MB (på sin bukbroder) planterat och lagt ut kroppsdelar på KJs marker för att skuldsätta KJ?

Ja just det, de hade en konspiration tillsammans, KJ plus MB plus AN och några till, vilka? Polisen och media. En inhyrd yrkesmördare eller är det HA som är inblandade!?

Är det detta du vill ska komma fram på KJs rättegång? Hur skulle ett förhör med MB och AN gå till? Vilka frågor ska ställas? Exakt vad är det för överraskning du förväntar dig i rätten?

Det är KJs rättegång. Det är han som är dömd. Det är hans dom som rätten ska pröva. Det är han som ska få ny dom från HR. Hur svårt är det att förstå?

Jag har mycket svårt att tro KJ och VB hade någon sexuell relation sedan han gjorde slut.
Citera
2014-03-13, 19:50
Medlem
Citat:
Jag har mycket svårt att tro KJ och VB hade någon sexuell relation sedan han gjorde slut.
Det var ironi. Det tror inte jag heller. KJ ville säkert ha henne både framifrån och bakifrån, säkert ville han ha hennes kärlek med. Men VB var uppfylld av sin kärlek och framtidsplaner med MB som säkert fyllt henne med romantikens rappakalja. Det är en sak att läsa in och tolka sms, en annan att se vad verkligheten var.
Senast redigerad av moa-tove 2014-03-13 kl. 19:53.
Citera
2014-03-13, 20:08
Bannlyst
Citat:

Ja och knappt innan heller. En som aldrig duschar, skitig och allmänt sluskig. Han bodde väl hemma under förhållandet och då såg föräldrarna till och påminde om hygienen. Har för mig att någon här nämnde att thailändskor är renliga? Men i vilket fall, ingen normal tjej har ju sex i en sån svinstia,(Fritz var även inne på det i rätten) inte nykter i alla fall. Och oralsex som han beskriver! Föräldrarna var ju utomlands, vem skulle då säga att han skulle tvätta sig under förhuden?
Senast redigerad av majk69 2014-03-13 kl. 20:14.
Citera
2014-03-13, 20:50
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du konkretisera denna prägel, vad är signifikativt?

Det inkoherenta, det episodiska, "slarvandet" med att gömma kroppsdelar, "blodslarvet".
Citera
2014-03-13, 21:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soopy
Det inkoherenta, det episodiska, "slarvandet" med att gömma kroppsdelar, "blodslarvet".

Men det kan ju betyda att fler än en person har varit delaktig tycker jag, fortfarande skall tilläggas. Det finns både kaotiska och organiserade inslag i det här fallet, möjligtvis förenligt med en person, dock kan det betyda minst två.
Citera
2014-03-13, 21:14
Medlem
oraklet.i.skogens avatar
Ok, nu har jag fått det lösa ryktet bekräftat av min källa och det är inte löst längre.

Karatetränaren har beställt ett stort antal knivar vid minst tre tillfällen under slutet av sommaren 2013 och även beställt nya svarta kängor och nya camoflaugekläder.

Får inte fram mer info än så, men källan är ytterst pålitlig.
Citera
2014-03-13, 21:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oraklet.i.skogen
Ok, nu har jag fått det lösa ryktet bekräftat av min källa och det är inte löst längre.

Karatetränaren har beställt ett stort antal knivar vid minst tre tillfällen under slutet av sommaren 2013 och även beställt nya svarta kängor och nya camoflaugekläder.

Camouflagekläder, har han börjat jaga igen? Vilt alltså, kvinnor vet vi ju redan. Kanske fick MB KJ plats som commander och camoufleringsexpert i airsoftgänget, de intressegemensamma?
Citera
2014-03-13, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oraklet.i.skogen

Vad har det för betydelse för dådet mot VB? Uppskattar om du kan utveckla detta.
Citera
2014-03-13, 21:24
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men det kan ju betyda att fler än en person har varit delaktig tycker jag, fortfarande skall tilläggas. Det finns både kaotiska och organiserade inslag i det här fallet, möjligtvis förenligt med en person, dock kan det betyda minst två.

Kan icke uteslutas. Förvisso är vissa "moment" i dådet mer strukturerade än andra. Men nu är ju EN person fälld för det. Och det vanliga, statistiskt sett, tror jag, är ju att sådan här galenskap är EN persons verk. Fast undantag bekräftar förstås regeln, sägs det, och kan ej helt uteslutas att detta är ett sådant fall även om det härifrån sett verkar mindre sannolikt. Den fälldes personlighetsprofil passar helt enkelt "för bra" in på dådet och sannolikheten att någon annan skulle ge sig in i sådan här galenskap verkar så infinitesimal, härifrån sett, och i denna tråd anförda antydningar att en vuxen, som ju knappast fälld GM kan sägas vara, "bekant" till det stackars slaktade flickebarnet skulle gjort / varit behjälplig till något sådant här bär i högsta grad osannolikhetens prägel, härifrån sett, utan att på något sätt förringa det du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in