Citat:
Ursprungligen postat av loowki
Hej, jag är 16 år ska fylla 17 i år jag är ca 163 cm och väger 57 kg. Jag testat deffa ett litet tag men inget seriöst mest testat ta bort kolhydraterna.
tycker ni jag ska deffa eller ska jag fortsätta bygga?
aja, jag har räknat ut att jag ska ha i mig ca 2600 kcal om dagen men sen ska man ju ligga på ca 500-1000 i underskott.
Såhär hade jag tänkt äta:
Frukost: 1 dl Havregrynsgröt med kanel, linfrön, två ägg och 2 dl mellanmjölk
Tidigt mellanmål: Whey 80
Lunch: Vad som bjuds i skolan, undviker kolhydrater
Efter träning: Whey 80, kvarg om vi har hemma
Lunch: Vad som bjuds, undviker kolhydrater som det gått det går.
Kvällsmellanmål: 150 g keso, 185 g tonfisk
Jag hamnar på ca 1600 kcal mer eller mindre om jag följer detta.
Just nu ser min träning ut såhär:
Måndag: Rygg och traps
Tisdag: Axlar och triceps
Onsdag: Ben och vader
Torsdag: Bröst
Fredag: Biceps, underarmar och mage
Lördag: Ca 5 km löpning
Söndag: Ca 5 km löning
Ni får gärna komma med tips.
Tack på förhand!
Du ska inte deffa med din flugvikt. Du har ett bmi (21.5) som börjar närma sig undervikt och du måste bygga upp någon typ av grundfysik för att ha något att jobba med. Vanligaste rådet är att deffa för se sina efterlängtade abs, men vid en bmi på 21,5 skulle det förmodligen ha börjat framträda. Du är helt enkelt för klen och kommer se ut som koncentrationslägersfånge om du går ner mer i vikt.
Å andra sidan så har du även uppskattat ditt kaloribehov fel. Inte en chans att 2600kcal är din kaloribalans, men ät gärna det dagligen så kommer du att kunna bygga lite muskler.
Citat:
Fredag: Biceps, underarmar och mage
Bitch plz. Kolla runt på forumet hur man bör börja för att gå från räka till krall. Du behöver basövningar som knäböj, marklyft och bänkpress, inte bicepssving och en miljon crunches.