Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-22, 16:25
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleNixon
Jodå..finns hur många kvinnor som helst som männen inte ens tittar åt. Alla kvinnor är inte i 20 åren och ser ut som fotomodeller...tänka på alla fula och äldre kvinnor (och även yngre) som männen inte är ett dyft intresserade av. Så många kvinnor klagar över att de känner sig osynliga..i synnerhet gäller detta lite äldre kvinnor.
Forskningen visar att det kan vara uppåt 20% av kvinnorna som får mycket lite uppmärksamhet, och uppåt 80% av männen.
Citera
2020-02-22, 16:27
Medlem
KalleNixons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
De har i alla fall haft sin chans när de var unga och fertila, alla kvinnor får en sådan chans. Detsamma gäller inte alla män.
Nja..kan vara så att unga kvinnor har ett större sexuellt värde än unga män generellt sätt..men så avgrundslikt stor är ändå inte skillnaden. Och om en incelkille vill ha sex..varför duger inte en lite mer medlmåttig äldre kvinna om man bara vill ligga?..Tro mig de är betydligt lättare att få än unga pumor...
Citera
2020-02-22, 16:34
Medlem
KalleNixons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Forskningen visar att det kan vara uppåt 20% av kvinnorna som får mycket lite uppmärksamhet, och uppåt 80% av männen.
När det gäller UNGA kvinnor kan det ligga ett korn av sanning i det..men det går över..kvinnor chanserar så snabbt och deras sexuella marknadsvärde sjunker fort med stigande ålder, medans för män är det i mångt och mycket tvärtom...Fattar inte varför alla incelkillar är så fixerade att just kroka upp de snyggaste yngsta tjejerna...satsa på lite äldre och lite mer utseendemässigt medelmåttiga tjejer så blir det så mycket enklare. Det är inte svårare än så..
Citera
2020-02-22, 16:41
Medlem
Citat:
Nej ok. Men att inte ens ha den möjligheten leder ju till en enorm frustration. Som incelman drabbas man lätt av en total känsla av hopplöshet, det finns inget man kan göra för att ändra på situationen.

Jag har givit dig två handfasta råd för att må bättre och få tillgång till fitta, då svarar du att jag är en sopa som du brädar i allt? Du föredrar alltså på riktigt att sitta o gnälla på nätet istället för att knulla?

Ursäkta, men vad är ”ovalt” i det här?
Citera
2020-02-22, 16:43
Medlem
Citat:
När det gäller UNGA kvinnor kan det ligga ett korn av sanning i det..men det går över..kvinnor chanserar så snabbt och deras sexuella marknadsvärde sjunker fort med stigande ålder, medans för män är det i mångt och mycket tvärtom...Fattar inte varför alla incelkillar är så fixerade att just kroka upp de snyggaste yngsta tjejerna...satsa på lite äldre och lite mer utseendemässigt medelmåttiga tjejer så blir det så mycket enklare. Det är inte svårare än så..

Alltså är det så, nämligen att många unga kvinnor får oerhört mycket uppmärksamhet och de flesta unga killar ingenting. Att män sen i äldre dar skulle få mer uppmärksamhet stämmer verkligen inte, de flesta män förblir mediokra även då, det är de som skaffar utbildning och bra jobb som höjer upp sitt värde i 30 års åldern, eller kanske snarare att de singelkvinnor som blivit över sänker sina krav och accepterar att deras prins inte existerar, i alla fall inte i den här världen.

Detta argument är så fel, incelkillar har inte för höga krav. Det är kvinnor som väljer vilken man de vill ha, om något är det kvinnor som har höga krav. Det är betydligt lättare för en ensam kvinna att sänka sina krav än det är för en incel, för att incels har redan så låga krav det går.
Citera
2020-02-22, 16:44
Moderator
pbos avatar
Citat:
Du vet nog mycket lite om vad verklig ofrivillig ensamhet för män är. Kanske finns det en liten grupp unga killar med orealistiska förväntningar, men de män som går ensamma år ut och år in eller rent av i decennier är inte kräsna. De vill bara ha en vanlig alldaglig kvinna att dela livet med, men de tog slut i 20-årsåldern och dessa män blev över.

Visst, kvinnor lär peaka i attraktivitet vid 24 medan män har en topplatå mellan 34 och 44. Men kvinnor behåller tillräcklig attraktionskraft på män långt upp i åldern numera. Och de är till skillnad mot männen lika kräsna oavsett eget utseende.
Citera
2020-02-22, 16:45
Medlem
Citat:
De flesta kvinnor kan inte föreställa sig hur det är att verkligen aldrig bli uppmärksammad av det motsatta könet. Bokstavligen alla kvinnor får uppmärksamhet av åtminstone desperata män, detsamma gäller inte för män, därför är det svårt/omöjligt för kvinnor att sätta sig in i incelmäns problematik.

Hur vet ni att samtliga incels aldrig ens får chansen? Jag råkar känna en incel som fått chanser av tjejer på dejtingsidor, men det leder ingenstans då han saknar vissa grundläggande kunskaper som de flesta har. Så visst får en del incels sina chanser, men de sumpar dem och det är knappast tjejernas fel då. Ni får jobba på er själva istället, eller just ja, det orkar ni inte göra.

Fast är ni väldigt fula förstår jag att det är kört för er, jag pratar ovan om incels som ser någorlunda bra ut.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-02-22 kl. 16:48.
Citera
2020-02-22, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Hur vet ni att samtliga incels aldrig ens får chansen? Jag råkar känna en incel som fått chanser av tjejer på dejtingsidor, men det leder ingenstans då han saknar vissa grundläggande kunskaper som de flesta har. Så visst får en del incels sina chanser, men de sumpar dem och det är knappast tjejernas fel då. Ni får jobba på er själva istället, eller just ja, det orkar ni inte göra.

Fast är ni väldigt fula förstår jag att det är kört för er, jag pratar ovan om incels som ser någorlunda bra ut.

Du förstår ju verkligen inte vad du pratar om.
Citera
2020-02-22, 16:50
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Det är i praktiken faktiskt ingen skillnad mellan att inte få chansen och att sakna grundläggande kunskaper som gör att man kan ta chanser man får. Det blir ju samma effekt.

Vad är det för kunskap din incelkompis saknar?

Tillägg: Kvinnor anser 80% av männen som fula. Inte lätt då.
Senast redigerad av pbo 2020-02-22 kl. 16:51. Anledning: Tillägg
Citera
2020-02-22, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Jag har inget behov av att blåsa upp någon jävla e-kuk, mina 25 cm duger väl som det är. Det är du som är frustrerad och tycker tjejer är skit för att du är tråkig och inte har något att erbjuda dem, som sagt: Beställ hem lite testo och börja gymma, så kommer du må bättre och slipper sitta o gnälla på FB. Från hjärtat, bror.
.

Du har väldigt rätt i det fetade. Man behöver inte vara en clown som underhåller alla, men för fan lite intressant behöver man vara..
Citera
2020-02-22, 16:56
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Känner mig avundsjuk på massvis med unga killar som får otroligt mycket uppmärksamhet, och det suger att jag inte får det - varför duger inte jag som är? Det är ingen som går på ditt trollande, förresten. Uppmanar andra i tråden att inte mata trollets ego.
Vem fan duger som man är? Det första en eventuell flickvän gör är att börja försöka förändra dig. Jaha, du fick inte lika bra kort som Chad Thundercock, synd. Ska du gnälla över det eller ska du börja spela din hand?

Citat:
Ja precis. Män som har "det" vill ständigt tala om för incels hur de ska bete sig. Sanningen är ju att det inte är något de lyckade männen gör, utan någon egenskap de har. Vi som inte har "det" kan bete oss hur som helst, vi är fortfarande lika intressanta för kvinnor som en solblekt tapet.
Det finns ju män som har gått från att vars minst sagt inte framgångsrika på tjejfronten till att bli det. Det finns naturligtvis personer som helt enkelt har så pass oattraktiva fysiska attribut eller någon diagnos, typ grov asperger, som gör det extremt svårt att få några kvinnor. Men väldigt många av de incels jag känner hade faktiskt kunnat hitta en tjej om de var redo att släppa sargen, göra förändringar och faktiskt försöka ordentligt. Men då riskerar ju de en ännu större förlust.

Har t.ex. en polare som är 30. Nej, han är inte superstilig och är kanske 175cm lång. Men han är en trevlig och väldigt smart prick. Han var dock ful som stryk under tonåren pga acne etc. Nu ser han högst normal ut, om än inte åt det allt för stiliga hållet. Men karln hade kunnat göra en sån rejäl jävla uppsving om han istället för att springa runt halvskallig faktiskt lät det hår han har växa, skaffade en riktig frisyr, odlade ut sitt skägg en del, slängde sina jävla antijeans och skaffade något snyggt, samt kombinerade detta med att låta någon polare ta en brutal mängd jävla foton i olika miljöer, välja ut de bästa och ha de på tinder. Kan man få honom att göra det här? Nej. Hans ego är för stort. Han vill inte behöva ändra sig.

Samma sak med en annan lirare. Han är 23. Men han tycker att "det är jobbigt" att vara på nattklubb. No shit. Vem fan tycker inte det, men om han bara ska gå på nattklubb en gång om året och då sitta med någon jävla min som ser ut som att han vill skjuta sig snarare än se lite glad och dansa ut så kommer det aldrig gå. Även jag som inte har några problem med kärlekslivet får för det mesta gå hem utan sällskap från nattklubben. Man kan inte gå dit och tänka att hela kvällen ska hänga på hemsläp.
Citera
2020-02-22, 16:58
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Detta argument är så fel, incelkillar har inte för höga krav. Det är kvinnor som väljer vilken man de vill ha, om något är det kvinnor som har höga krav. Det är betydligt lättare för en ensam kvinna att sänka sina krav än det är för en incel, för att incels har redan så låga krav det går.

Och vad gör dessa incels för att öka sitt värde på köttmarknaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in