Flashback bygger pepparkakshus!
2020-02-23, 17:43
Medlem
PhTDs avatar
Vore ju intressant att höra från kvinnor något om vad de ser och märker och som gör att det är som en glasvägg mellan dem och en "incel".

Har sett mig själv på filmer; en vanlig karl, med barytonröst, adekvat mimik och gester, som talar tydligt och ritar på whiteboard, svarar på frågor och till och med får en liten applåd vid något tillfälle.

En kvinna på ett företag, där jag jobbade, hade punka på sin bil. Jag bytte till reservhjulet åt henne. Hon sa: "Tack, så hemskt mycket! Så snällt! Du skulle haft en stor kram!" Det fick jag ju givetvis inte.

Ett trivialt femminutersjobb hade jag kunnat göra utan ett tack ens, men varför fick jag inte den där kramen? Tror inte jag luktar illa och jag vet säkert, att jag inte har ohyra.
Citera
2020-02-23, 18:23
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhTD
Vore ju intressant att höra från kvinnor något om vad de ser och märker och som gör att det är som en glasvägg mellan dem och en "incel".

Har sett mig själv på filmer; en vanlig karl, med barytonröst, adekvat mimik och gester, som talar tydligt och ritar på whiteboard, svarar på frågor och till och med får en liten applåd vid något tillfälle.

En kvinna på ett företag, där jag jobbade, hade punka på sin bil. Jag bytte till reservhjulet åt henne. Hon sa: "Tack, så hemskt mycket! Så snällt! Du skulle haft en stor kram!" Det fick jag ju givetvis inte.

Ett trivialt femminutersjobb hade jag kunnat göra utan ett tack ens, men varför fick jag inte den där kramen? Tror inte jag luktar illa och jag vet säkert, att jag inte har ohyra.
Hon kanske var gift eller var blyg? Måste det handlat om dig?
Citera
2020-02-23, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Jag är enig i mycket av det du säger, men du räknar väldigt konstigt. De niro har inte berövat någon på förhållande. Jag är helt säker på att de olika fruarna har haft förhållanden innan de niro och de han har skilt sig från har säkert funnit andra. Det är inte något nollsummespel. Det måste du förstå.

Vad är det egentligen som du försökt ändra på så mycket som inte fungerar? Jag förstår att du tagit dig en rejäl funderare många gånger, men har du sett på rätt saker?

När du ser på ditt liv, vad är det du har gjort fel och har du ändrat på det. Vad strävar du efter, har du en 5års plan med syn på arbete, intressen, studier och ekonomi? Vad har du för intressen?

Hur ser en typisk vecka ut för dig? Bor du i en större stad?

Anledningen till att jag tjatar om kampsport är för att man använder graderingssystem där mästringskänslan och vad man jobbar mot är väldigt tydlig. Samtidigt är momentet av kamp där på ett sätt som sällan ses på andra platser i samhället. Du växer som människa och det är mycket av det jag nämner ovan som du kan ta dig med in på andra aspekter av ditt liv.

Det är väldigt lite hat från min sida, det vet jag att du ska veta. Kom ihåg att du aldrig kan basera ditt välmående på yttre omständigheter, då kommer du ha en bad-time när relationen är slut, arbetet försvinner osv. Bygg dig själv stark mentalt och fysiskt.

Men nu vill jag ha lite info, få se om det är något uppenbart.

Jag har inte bett om din hjälp/vägledning så jag tänker inte sitta här och låta dig analysera mig och mitt liv.

Men ja, jag har en långsiktig plan för alla de sakerna du nämnt. Jag är ingen basement dweller och jag lever inte ett isolerat liv och spelar data.
Citera
2020-02-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Jag har inte bett om din hjälp/vägledning så jag tänker inte sitta här och låta dig analysera mig och mitt liv.

Men ja, jag har en långsiktig plan för alla de sakerna du nämnt. Jag är ingen basement dweller och jag lever inte ett isolerat liv och spelar data.
Du måste då tåla att den här diskussionen är avslutad.

Incel berättar att världen är helt förfärligt för att ni inte får knulla.

Vi håller med och berättar hur ni måste förhålla er för att kunna gå vidare.

Incel: jag har aldrig bett om hjälp.

Vi kan slutligen säga att ni har fått verktyg och vet vad som bör göras, men det är enklare att sitta och klaga på nätet.
Citera
2020-02-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhTD

Tycker incels fram för allt verkar ha svårt för att knyta kontakt med kvinnor. Finns ju många skitfula och ocharmiga män som har flickvän, medans incels ofta ser minst helt okej ut.
Citera
2020-02-23, 19:21
Medlem
Citat:
Du måste då tåla att den här diskussionen är avslutad.

Incel berättar att världen är helt förfärligt för att ni inte får knulla.

Vi håller med och berättar hur ni måste förhålla er för att kunna gå vidare.

Incel: jag har aldrig bett om hjälp.

Vi kan slutligen säga att ni har fått verktyg och vet vad som bör göras, men det är enklare att sitta och klaga på nätet.

Jag är inte en incel, men jag pratar ur det perspektivet då jag förstår vad de menar.

Det fetade tyder på att du fortfarande inte förstått vad det handlar om. Och att återupprepa uppenbara "tips" hjälper inte.
Citera
2020-02-23, 19:34
Medlem
Finns incels utomlands i samma utsträckning som i Sverige? Har för mig att Sverige har flest singelhushåll i Europa, och har läst att många utlänningar som bor och jobbar i Sverige (inte asylinvandrare, utan folk som är här för att de fått ett jobb) så gillar de landet och systemet, bortsett från att det är så svårt att träffa en potentiell partner.

Får sälla mig till incel-kategorin. 2,5 år sedan jag hade sex senast, och när jag läser om andras äventyr och vad jag går miste om så får jag ångest...
Citera
2020-02-23, 19:40
Bannlyst
Bara skummat igen tråden men ja, incels existerar och dom ökar hela tiden, det finns antagligen en enorm mängd "incels" där ute som håller sig skymundan också.

Användaren itsaek framstår som otroligt naiv. Det spelar ingen roll hur många självhjälpsböcker en grabb läser om det går 125 män per 100 kvinna i den åldern.

Det är också ren trams att det handlar om att vara allmänbildad, träna kampsport och klippa sig, det är ren trams, jag själv försökte hitta en bra kvinna i flera år, jag var (är) då ingenjör, höginkomsttagare, ser helt okej ut, fint klädd, berest och allmänbildad. Samtidigt kände jag mängder av grabbar från gymnasieåren som var byggarbetare och vars största intresse var att meka med bilen fälla brakskitar, men pga att dom hade sjukt snygga ansikten och tatuerad överkropp så fick dom mängder (och jag menar verkligen mängder) med kvinnor efter sig.

Ingenting spelar roll i Sverige förutom att vara riktigt snygg och lite kriminell av sig, man ska i alla fall framstå som att man har ett kriminellt förflutet och är lite "edgy", desto fler tatueringar desto bättre, desto större muskler desto bättre.

Det är föga förvånande att så många svenska män börjar rygga tillbaka och skita i det helt och hållet, det går helt enkelt inte att bygga ett framgångsrikt samhälle på att kvinnor knullar runt med en liten andel "alfa hanar" och sedan förvänta sig att grabbarna som blir utanför ska vilja fortsätta bidra till samhällssystemet, det har aldrig fungerat och kommer aldrig att fungera. Reform behövs, utan det kommer "incels" fortsätta att öka och till slut braka skiten samman, vi ser redan nu hur samhället börjar gå åt helvete.
Citera
2020-02-23, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Bara skummat igen tråden men ja, incels existerar och dom ökar hela tiden, det finns antagligen en enorm mängd "incels" där ute som håller sig skymundan också.

Användaren itsaek framstår som otroligt naiv. Det spelar ingen roll hur många självhjälpsböcker en grabb läser om det går 125 män per 100 kvinna i den åldern.

Det är också ren trams att det handlar om att vara allmänbildad, träna kampsport och klippa sig, det är ren trams, jag själv försökte hitta en bra kvinna i flera år, jag var (är) då ingenjör, höginkomsttagare, ser helt okej ut, fint klädd, berest och allmänbildad. Samtidigt kände jag mängder av grabbar från gymnasieåren som var byggarbetare och vars största intresse var att meka med bilen fälla brakskitar, men pga att dom hade sjukt snygga ansikten och tatuerad överkropp så fick dom mängder (och jag menar verkligen mängder) med kvinnor efter sig.

Ingenting spelar roll i Sverige förutom att vara riktigt snygg och lite kriminell av sig, man ska i alla fall framstå som att man har ett kriminellt förflutet och är lite "edgy", desto fler tatueringar desto bättre, desto större muskler desto bättre.

Det är föga förvånande att så många svenska män börjar rygga tillbaka och skita i det helt och hållet, det går helt enkelt inte att bygga ett framgångsrikt samhälle på att kvinnor knullar runt med en liten andel "alfa hanar" och sedan förvänta sig att grabbarna som blir utanför ska vilja fortsätta bidra till samhällssystemet, det har aldrig fungerat och kommer aldrig att fungera. Reform behövs, utan det kommer "incels" fortsätta att öka och till slut braka skiten samman, vi ser redan nu hur samhället börjar gå åt helvete.

Välkommen till tråden laxägg, några av dina inlägg i andra trådar har resonerat väl med mig så kul att se dig här!

Jag tycker för övrigt att detta är tänkvärt: https://www.bbc.com/worklife/article...try-for-expats

Glöm incels, glöm allt det där och läs bara det som står i artikeln. Den enda logiska slutsatsen man kan dra är att Sverige inte är rätt land för någon som söker livslång kärlek, giftermål och familj.

Och precis som laxägget skriver; varför ska grabbarna som blir utanför vilja fortsätta bidra till samhällssystemet? Jag kommer att dra så fort som möjligt när skiten brakar ihop på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Finns incels utomlands i samma utsträckning som i Sverige? Har för mig att Sverige har flest singelhushåll i Europa, och har läst att många utlänningar som bor och jobbar i Sverige (inte asylinvandrare, utan folk som är här för att de fått ett jobb) så gillar de landet och systemet, bortsett från att det är så svårt att träffa en potentiell partner.

Får sälla mig till incel-kategorin. 2,5 år sedan jag hade sex senast, och när jag läser om andras äventyr och vad jag går miste om så får jag ångest...
Citera
2020-02-23, 20:40
Medlem
Citat:

.
Jag menar att majoriteten av de kvinnor jag känner skrattar åt män med tatueringar och kriminalitet i bagaget.

Allt är inte svart eller vitt. Kvinnor vill ha en god balans, en riktig man, men också en god vän som matchar deras värderingar. Inte massa tatueringar som du verkar tro.

Om du verkligen har allt men ändå är ensam: då är det fel på världen (garvar)
Citera
2020-02-23, 21:01
Bannlyst
Citat:
Jag menar att majoriteten av de kvinnor jag känner skrattar åt män med tatueringar och kriminalitet i bagaget.

Allt är inte svart eller vitt. Kvinnor vill ha en god balans, en riktig man, men också en god vän som matchar deras värderingar. Inte massa tatueringar som du verkar tro.

Om du verkligen har allt men ändå är ensam: då är det fel på världen (garvar)

Jag är hemskt ledsen att säga det igen, men du är naiv. Jag har 2 exempel på detta, på kvinnor som några jag känner sade sig "skratta åt män med tatueringar och kriminalitet", det var såklart inte ordagrant, men dessa killar var fullkomligt övertygade om att dessa kvinnor ratade såna män, för det hade kvinnorna minsann berättat fördom.

Så kommer lördagskvällen, vinet ska i, hem drar en av dessa kvinnor med stadens största tatuerade drägg som hade ett par misshandelsfall i bagaget, knull blev det såklart och sedan började hon hänga med honom och blev själv misshandlad.

Det andra exemplet skiter vi i nu.
Poängen är den att du inte kan lyssna på vad kvinnor säger, dom vet inte själv vad dom vill ha, dom bara säger något som låter bra för stunden, två minuter senare kan dom vara av en helt annan åsikt baserat på känslotillståndet då.

När det pirrar i fittan, då är det ofta dessa "bad boy drägg" som får leka, så är det bara, det har jag sett ändlöst med gånger sedan högstadiet.

Det är bara att inse att svenska kvinnor fått hybris, det går att ligga med dom, vissa, men att ingå ett seriöst förhållande med en ung svensk "modern kvinna" är dödsdömt från start, tyvärr.

Som jag tidigare sade i en annan tråd, är du en man och ute efter att skaffa en seriös relation, giftermål barn och familj, titta i andra länder, om du vill ha säkerhet och trygghet, för det får du inte med en ung kvinna från Sverige idag.
Citera
2020-02-23, 21:02
Medlem
snubblens avatar
Citat:

Flera ingenjörer som är tatuerade också, ditt problem verkar vara att du ser alldeles för praktiskt på saker utan att lägga in några känslomässiga värderingar. Det spelar ingen roll om du är välutbildad höginkomsttagare om du inte kan få en kvinna att känna sig trygg och uppskattad. Det är i princip det enda du behöver göra. Men om du istället föreställer dig att du har ett högt marknadsvärde endast baserat på ditt yrke, ditt yttre och ditt allmänna intellekt, så missar du ju den mänskliga biten som handlar om att få andra människor att känna något. Och redan där skapar du ju en distans som ingen kvinna kommer kunna förbise.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in