2022-09-12, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Du har missuppfattat vad en incel är.
En incel kan köpa sex, ja. Men det innebär inte att herr Incel får bekräftelse som andra män får i form av ONS, förhållande eller giftermål och slutligen avkomma.

Och vad skiljer dessa saker från sexköp menar du? Förutom avkomman då. Men de har ju fortfarande köpt sina ONS, förhållanden eller giftermål. Ingen man får dessa saker om han inte råkar sitta på status eller resurser.
Citera
2022-09-12, 23:43
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Och vad skiljer dessa saker från sexköp menar du? Förutom avkomman då. Men de har ju fortfarande köpt sina ONS, förhållanden eller giftermål. Ingen man får dessa saker om han inte råkar sitta på status eller resurser.
Inte sant.
Män som är losers men har utseende och viss smidighet socialt får knulla utan att betala för det.
Citera
2022-09-23, 22:15
Medlem
Eponumoss avatar
Kan man säga att de som förr i tiden kallades för nördar är samma typ av personer som numera sorteras in som exempel på en incel?

(Tänker på åttiotalets filmer med alla nördar och framåt tills ”nörd” blev ett mer positivt laddat ord.)
Citera
2022-09-29, 17:10
Medlem
“Incels also scored significantly higher on the new personality construct scale: the tendency for interpersonal victimhood (Gabay et al., 2020), which describes an ongoing feeling that the self is a victim.

https://www.psypost.org/2022/09/ince...dy-finds-63979
Citera
2022-09-29, 17:28
Medlem
Pungpuckels avatar
Om jag hade varit en trist nykterist från 15 till 35 så hade jag troligtvis varit en incel nu.

Jag är inte särskilt tränad, direkt snygg eller ens särskilt charmig.

Däremot så var jag barnsligt förtjust i alkohol som ung, i det skaffade man sig till en umgängeskrets och hängde på krogen flera dagar i veckan ibland.

Ingen av oss i kretsen var intresserade av utbildning, karriär eller statusgrejer.
Sånt existerade inte ens som samtalsämnen.
Antar att vi var riktiga lowlifes eller annan valfri stämpel.

Men det kanske var kanske det som gjorde oss mindre trista?
Aja, ligga blev det iallafall, lite här och var.
Citera
2022-09-29, 17:30
Medlem
HLundborgs avatar
Tag er i kragen och sluta vara offer.
Citera
2022-10-01, 17:32
Medlem
Fattar inte grejen med att ni kallar er för incels, för det första, och formar ert egna grupptryck att fortsätta vistas i den töntgruppen?

Det är väl för fan bara gå ut och stöta lätt på kvinnor, på affären korvkiosken puben parken krogen gatan, de finns ju precis överallt.

Har själv fullt upp med att vara trevlig, charmig, glad och flirtig med de små liven...det är bara att så och skörda, alt ligga hemma och gråtrunka som ni tydligen fördriver tiden med!
Citera
2022-10-01, 17:36
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vafandara1
Fattar inte grejen med att ni kallar er för incels, för det första, och formar ert egna grupptryck att fortsätta vistas i den töntgruppen?

Det är väl för fan bara gå ut och stöta lätt på kvinnor, på affären korvkiosken puben parken krogen gatan, de finns ju precis överallt.

Har själv fullt upp med att vara trevlig, charmig, glad och flirtig med de små liven...det är bara att så och skörda, alt ligga hemma och gråtrunka som ni tydligen fördriver tiden med!

Termen vågar jag tro är skapad av etablissemanget. Incels är en nedvärderande term på ensamma vita män skapad av oppositionen.

De har lurat en hel generation att tro de är något man inte är.
Psykologisk krigsföring?

Kan inte minnas att det ens var ett begrepp innan vänstern, feministerna och kulturmarxisterna började asfaltera vägen, så att säga .
Citera
2022-10-01, 18:27
Medlem
Citat:

Det funkar inte matematiskt när det är ett överskott på män. Vi måste först arbeta ner överskottet på män och sedan är det mer lika villkor.
Citera
2022-10-01, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det funkar inte matematiskt när det är ett överskott på män. Vi måste först arbeta ner överskottet på män och sedan är det mer lika villkor.

En sanning med modifikation.

Vi måste absolut åtgärda det onormalt höga mansöverskottet.

Dock har mina åtgärder för att få damer alltid funkat, och gör det än idag trots mansöverskottet.

Det är bara att köra, för det är många kvinnor som inte vill ha blattar i sängen.
Citera
2022-10-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Om jag hade varit en trist nykterist från 15 till 35 så hade jag troligtvis varit en incel nu.

Jag är inte särskilt tränad, direkt snygg eller ens särskilt charmig.

Däremot så var jag barnsligt förtjust i alkohol som ung, i det skaffade man sig till en umgängeskrets och hängde på krogen flera dagar i veckan ibland.

Ingen av oss i kretsen var intresserade av utbildning, karriär eller statusgrejer.
Sånt existerade inte ens som samtalsämnen.
Antar att vi var riktiga lowlifes eller annan valfri stämpel.

Men det kanske var kanske det som gjorde oss mindre trista?
Aja, ligga blev det iallafall, lite här och var.
Jag festade mycket mellan 20-25 men det blev inget ligga för mig då heller, en gång sumpade jag det tyvärr då jag var blyg och hade två kompisar som sov över hos mig och ville inte att dom skulle höra.

Citat:

Det är inte bara att gå ut och stöta på kvinnor. Att börja prata med främmande människor i Sverige anses konstigt. Det är sådant som typ alkisar gör. Jag har haft perioder då jag tvingat mig till att göra detta och då blev jag nobbad varje gång och nu vågar jag inte längre :S
Citera
2022-10-01, 22:40
Medlem
Det finns ingen som är incel.
Det är ingen som visar intresse för dom.
Det är inget man är det är något man blir.

Av att ingen har intresse för den personen.
Ja för att man inte är vidare kvick rolig modig så drar man sig för att gå ut för att titta på andras show och kap

Skulle lika gärna ersätta incel med asberger eller vad det heter eller social fobi.

Men det är bara diagnoser till följd av att ingen har något intresse i personen som då drunknar i ensamhet.

Ja jag en av dom men det skiter jag i , för man har sett förnedringen och allt man ser är bögar och transisar och ännu mer rörigt. Skulle aldrig försöka hitta en tjej hon skulle säkert ha snopp när det hettade till i incelen psykfall hela bunten
Ush fy faan
Påhittat larv.
På jobbet pratar dom åxå bögeri med mig .
Ärligt fattar jag inte skämten alls . Verkar mer för att göra narr av en dom vet inte hittar tjejer. Bara bita ihop. Och spela med i teatern
Nu ska jag inte pina mig mera men så är livet för mig. En Komedi.

Senast redigerad av troligengud 2022-10-01 kl. 22:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in