Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Att skriva att det är en B-skola är nog att gå lite för långt. Möjligtvis kan det vara så att den skolan inte är studenters förstaval men det är många skolor som inte är det. KI gäller för läkarstudenter och kommer de inte in där får de välja sitt B-alternativ. Jurister vill gå i Uppsala (har jag för mig) allt annat är ett B-alternativ för dem.
Eftersom Södertörn är en högskola men strävar efter att bli universitet finns det all anledning att tro att de ställer högre krav och är hårdare än andra skolor för att inte dra på sig Skolverkets uppmärksamhet.
Mängden fusk har vi redan diskuterat och det beror sannolikt på att Södertörn går extra hårt fram för att stävja det.
Det är inte att gå för långt. Skolan är skapad för att sammla upp de som inte kommer in på andra skolor. Det är en skola för svarta-kalle som inte kan komma in på andra skolor, en biträdande studierektor har själv sagt det i ett program på P1
(tror jag det var)
En flyktig bekantskap från KTH hade sökt till SU men böt till Södertörn, varför undrar ni när Södertörn har så dåligt rykte? Här kommer hans,
något egna motivering. På Handels går de smartaste tjejerna som pluggat hårt, de är inte fina. På SU finns mellanskiktet av smarta tjejer som kanske inte pluggat så hårt. Södertörn har däremot tjejer som sabbat sina studier genom att vara ute och festa, de som är ute och festar är finare än de som pluggar. Därför böt han till Södertörn! Skall fråga om han hade rätt nästa gång jag pratar med han.
Södertörn är för C-laget, det enda jag kan säga som är possitivt om skolan är att det finns lätta ragg och bra fester på skolan. Södertörn vill bli ett universitet och kommer nog att få bli det. frågan är bara vilken doktorshatt Göring skall få denna gång