Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-30, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porterbiff
Jag har egna erfarenheter.

Hmm skriver du så på en uppsats också?

Och du tror inte att jag har erfarenhet från båda läroverken?

(och ja LHS blev SU-konradsberg 2008. Där finns bara den didaktiska institutionen och den specialpedagogiska)
Citera
2011-04-30, 22:58
Medlem
Richard3Smallss avatar
Har själv pluggat vid skolan, och jag kan med all världens trygghet säga att skolan inte bedriver någon seriös verksamhet. Lärarna är usla, och eleverna är efterblivna.

Med det är inte så konstigt med tanke på att skolan grundades av 80-tals sossar.
Citera
2011-05-01, 01:50
Medlem
Diabates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanswolf
Wow, verkligen hela 1.0 på HP? Snittet i Sverige ligger på 0.9, vilket i princip innebär att hälften av alla som har skrivit HP uppfyller antagningskraven. Sen är söktryck ingen vidare kvalitetsmätare. Läkarprogrammen skulle kunna vara i samma liga som afrikanska Läkarprogram, men ändå ha 1.8 på HP.

Det var inte en siffra jag tog upp för att få högskolan att låta märkvärdig, jag är väl medveten om att 1.0 inte är något utöver det vanliga. Däremot om du jämför med andra ekonomutbildningar, bortsett från de hos Uppsala, Handels, Stockholm och Lund så ligger dessa under 1.0.

Och nej, jag skulle inte påstå att SH är bättre än SU, min poäng var att om Södertörn ska klassas som en "specialskola för B-laget", då bör i princip varje högskola samt universitet bortsett från SU, LU, HH och UU klassas som det också.
Citera
2011-05-01, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diabate
Och nej, jag skulle inte påstå att SH är bättre än SU, min poäng var att om Södertörn ska klassas som en "specialskola för B-laget", då bör i princip varje högskola samt universitet bortsett från SU, LU, HH och UU klassas som det också.
JEPP!! Folk gillar att trycka ner Södertörn och visst är det en B-skola men de flesta andra svenska högskolor och universitet är inte mycket bättre. Det handlar bara om nyanser av brunt (bajs).
Citera
2011-05-01, 05:34
Medlem
Diabates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linola
JEPP!! Folk gillar att trycka ner Södertörn på samma sätt som folk tycker om att trycka in sina kukar i min mors rumpa, fitta och hals och visst är det en B-skola men de flesta andra svenska högskolor och universitet är inte mycket bättre. Det handlar bara om nyanser av brunt (bajs), det min mamma brukar livnära sig på när hon är hungrig.

Ja, exakt! Där satt den.
Citera
2011-05-01, 21:00
Medlem
black-swans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Text..
Lärarutbildningen är knappast kronan på verket i universitetsvärlden.

Citat:
Ursprungligen postat av Linola
JEPP!! Folk gillar att trycka ner Södertörn på samma sätt som folk tycker om att trycka in sina kukar i min mors rumpa, fitta och hals och visst är det en B-skola men de flesta andra svenska högskolor och universitet är inte mycket bättre. Det handlar bara om nyanser av brunt (bajs), det min mamma brukar livnära sig på när hon är hungrig.
Samtliga personer som postar i tråden är fullt medvetna om det faktum att Svenska högskolor inte är topprankade. Dock är det stor skillnad mellan skolorna. För att få lite perspektiv kan du kika runt var personer med en examen från SH hamnar.
Citera
2011-05-01, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diabate
Ja, exakt! Där satt den.
Haha den var bra den! Är det Södertörnmetoden i att citera?
Citera
2011-05-03, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av black-swan
För att få lite perspektiv kan du kika runt var personer med en examen från SH hamnar.

De hamnar på tre ställen:
.
Stort antal:
face-to-face-säljare på stan åt t.ex. amnesty (ni vet de där jobbiga jävlarna som går runt med pärmar)
.
Medelantal:
någon form av genuskonsulter på random ställe (de måste in överallt likt Sovjets politruker för att den rätta läran skall gnuggas in i allt och alla)
.
Litet antal:
journalister och andra radioröster på Sveriges Radio (vi måste bryta normen om vad bra svenska är, alla skall få tala, skit i vad de blinda pensionärerna tycker vars enda nöje i livet är att höra vackra pursvenska röster)
.

Observera att det bara är svenska multikultiälskande tjejer som kan bli genuskonsulter, medan det bara är blattebrudar som kan bli journalister. Alla oavsett kön och etnisk bakgrund kan bli på-gatan-säljare enda kravet är att man inte är bright nog för att kvalificera sig för något annat (naturligtvis kan de bli telefonförsäljare, men de arbetade redan med det innan de skaffade sig en SH-examen och med den i handen kan de klättra ett steg)
Senast redigerad av Fjärilsbalsam 2011-05-03 kl. 00:29.
Citera
2011-05-03, 01:26
Medlem
SimpleTimess avatar
Känns som människorna från integration och invandring jämt ska klanka ner på allt och alla. Ni brukar tycka det är roligt med statistik;

http://www.externarelationer.adm.gu....etsmarknad.pdf

http://www.urank.se/Dokument/urank2010.pdf

Sedan så har väll skolan haft en relativ positiv utveckling och klättrat på rankingen. Så den kritik som förs är obefogad, särskilt av er som pratar om era "personliga erfarenheter"....
Senast redigerad av SimpleTimes 2011-05-03 kl. 01:56.
Citera
2011-05-20, 16:22
Medlem
mycket skitsnack i tråden, de här personerna verkar iaf ha bra jobb http://webappl.web.sh.se/C12575B4003...2576E0004FA67C

fast alla här kanske ska ha höga positioner på ECB efter sin examen, eller?
Senast redigerad av Streetsweeper 2011-05-20 kl. 16:24.
Citera
2011-05-20, 19:53
Medlem
black-swans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streetsweeper
mycket skitsnack i tråden, de här personerna verkar iaf ha bra jobb http://webappl.web.sh.se/C12575B4003...2576E0004FA67C

fast alla här kanske ska ha höga positioner på ECB efter sin examen, eller?
Att visa på att det gått 7 personer som fått jobb är knappast imponerande. De som väljs ut kan säker vara duktiga, men det visar inte på någonting alls. För övrigt var det inga högstatus-jobb som nämndes.
Citera
2011-05-20, 20:29
Medlem
FreeThinkers avatar
Suck. Klassens gulleungar och pluggisar är bara sura för att gymnasiets slöfockar också skaffar sig akademisk utbildning och sedan konkurrerar ut dem pga sin vida överlägsna sociala kompetens.
Ni sa samma sak 10 år sedan om andra lärosäten och ingen brydde sig då och ingen bryr sig nu heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in