2013-08-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Som rubriken lyder. Vad säger ni?

Jag hävdar av nedanstående anledningar att så är fallet.

1. Det är korkat att betala så mycket för något som man ändå kommer att tröttna på efter en tid.
2. Det är korkat med en utsmyckning man inte kan byta ut. Kläder och andra tillbehör byts ju ut när modet växlar och man tröttnar på ett visst plagg.
3. Det är korkat att ta efter ett mode som till största delen hör hemma i den kriminella världen.
4. Det är korkat att betala för något som med tiden och rynkig hud kommer att se ut som skit.
4. Det är korkat att börja med något litet som bara sprider sig och så småningom täcker hela kroppen. Här tycks föreligga någon form av maniskt beteendemönster.

Observera att tråden handlar om ifall tatueringar visar på låg intelligens inte vad som är snyggt eller vad vi tycker om tatueringar.

1. Jag vet att jag aldrig kommer tröttna på min tatuering, tror knappast att jag är den enda som känner så ang. sina egna tatueringar. Och det kan faktiskt vara VÄRT det.
2. Om man är nöjd med sin utsmyckning vill man inte byta ut den.
3. Varför inte blicka framåt? Var och varannan person tatuerar sig nu.
4. Varför inte? Hur snygg är man ändå när man är gammal och rynkig..?
5. Det är olika, för vissa räcker det med en/några få. Och andra vill ha mer. Varför bry sig?
Citera
2013-08-09, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Som rubriken lyder. Vad säger ni?

Jag hävdar av nedanstående anledningar att så är fallet.

1. Det är korkat att betala så mycket för något som man ändå kommer att tröttna på efter en tid.
2. Det är korkat med en utsmyckning man inte kan byta ut. Kläder och andra tillbehör byts ju ut när modet växlar och man tröttnar på ett visst plagg.
3. Det är korkat att ta efter ett mode som till största delen hör hemma i den kriminella världen.
4. Det är korkat att betala för något som med tiden och rynkig hud kommer att se ut som skit.
4. Det är korkat att börja med något litet som bara sprider sig och så småningom täcker hela kroppen. Här tycks föreligga någon form av maniskt beteendemönster.

Observera att tråden handlar om ifall tatueringar visar på låg intelligens inte vad som är snyggt eller vad vi tycker om tatueringar.

1. Finns det nån jävla garanti att man kommer tröttna eller vafan menar du?
2. Du kan förfan inte jämföra tatueringar med kläder.
3. Det är 2013.
4. Nej
5. Det är inte nån jävla sjukdom vi snackar om, utan tatueringar.

Tycker att du startade den här tråden öht tyder på väldigt låg intelligens.
Citera
2013-08-10, 12:33
Medlem
undrande1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Självklart är det så. Tatuerade människor har en genomsnittsintelligens på 85. Det är fakta.

SANT
Citera
2013-08-10, 22:17
Medlem
kottrichs avatar
Lustiga frågeställningar av TS.

Jag bor i ett överklassområde, klarat MENSA's tester och har såvitt jag vet inte speciellt låg intelligens. Däremot är jag lite dålig på att placera kommatecken ..

Jag är dessutom kvinna med en hel del tatueringar.

WT? Ja, kanske det. Men jag är en lycklig jävel, och dessutom dömer jag inte folk eller har åsikter om människor jag inte känner.
Citera
2013-08-10, 23:11
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kottrich
[…]
WT? Ja, kanske det. Men jag är en lycklig jävel, och dessutom dömer jag inte folk eller har åsikter om människor jag inte känner.
Döma och döma.. . det rör sig snarast om observationer.

Om någon skulle få för sig att fråga om det kanske kan vara så att kvinnor tenderar att vara någon centimeter kortare än män så skulle det inte uppröra någon.
Inte heller skulle det dyka upp någon pajas som hävdar att denne minsann känner en kvinna som är över 2 meter lång och att påståendet därmed är motbevisat. Det hela skulle passera tämligen obemärkt - förutom, givetvis, hos rabiata feminister som skulle hävda att det inte alls är sant och om det råkar vara sant så beror det på en felmätning.

Alla, utom de allra trögaste, skulle ha lite koll på matematiska banaliteter som berör statistiskt underlag.

Av någon anledning verkar de tatuerades försvarare befinna sig i den sits som här motsvarar de rabiata feministernas.

Det är lite sorgligt.. .men å andra sidan ger det TS stöd i utgångshypotesen.. .vilket också är lite sorgligt.. .
Citera
2013-08-10, 23:23
Medlem
kottrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Döma och döma.. . det rör sig snarast om observationer.

Om någon skulle få för sig att fråga om det kanske kan vara så att kvinnor tenderar att vara någon centimeter kortare än män så skulle det inte uppröra någon.
Inte heller skulle det dyka upp någon pajas som hävdar att denne minsann känner en kvinna som är över 2 meter lång och att påståendet därmed är motbevisat. Det hela skulle passera tämligen obemärkt - förutom, givetvis, hos rabiata feminister som skulle hävda att det inte alls är sant och om det råkar vara sant så beror det på en felmätning.

Alla, utom de allra trögaste, skulle ha lite koll på matematiska banaliteter som berör statistiskt underlag.

Av någon anledning verkar de tatuerades försvarare befinna sig i den sits som här motsvarar de rabiata feministernas.

Det är lite sorgligt.. .men å andra sidan ger det TS stöd i utgångshypotesen.. .vilket också är lite sorgligt.. .

Jag menade inte direkt att TS dömde, utan jag menade mer generellt. Jag är trött och har feber, så jag skriver väl inte helt glasklart.

Jag förstår vad du menar, och även fast jag tillhör de tatuerades skara, så orkar jag faktiskt inte kämpa så mycket för tatueringens rätt i samhället. Folk gör som folk vill, och folk tycker som folk tycker. Jag var ändå tvungen att försvara mig själv lite.
Citera
2013-08-10, 23:47
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kottrich
[…]Jag förstår vad du menar, och även fast jag tillhör de tatuerades skara, så orkar jag faktiskt inte kämpa så mycket för tatueringens rätt i samhället.[…]
Det behöver du inte göra. Det finns ingen sådan rätt att kämpa för.

Det som jag inte tycker så mycket om är hur fruktansvärt korkade, lågbegåvade och genuint idiotiska argument som de tatuerades försvarare har fört fram i den här tråden.

När tråden var ny var jag av åsikten att det inte fanns någon korrelation med IQ utan med samhällsklass.
Nu, efter att ha läst tatuerade personers inlägg, är jag rädd att det nog är så att tatuerade faktiskt har en lägre begåvning.

Tragiskt!
Citera
2013-08-11, 00:38
Medlem
kottrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Det behöver du inte göra. Det finns ingen sådan rätt att kämpa för.

Det som jag inte tycker så mycket om är hur fruktansvärt korkade, lågbegåvade och genuint idiotiska argument som de tatuerades försvarare har fört fram i den här tråden.

När tråden var ny var jag av åsikten att det inte fanns någon korrelation med IQ utan med samhällsklass.
Nu, efter att ha läst tatuerade personers inlägg, är jag rädd att det nog är så att tatuerade faktiskt har en lägre begåvning.

Tragiskt!

Det vet jag förvisso att det inte gör, jag var inte hundra procent allvarlig. Jag var väl otydlig igen.

Fast det är ju nästan lika tragiskt i så fall, att du drar slutsatsen att alla tatuerade har låg intelligens genom denna tråd. För du skriver ju inte "de flesta", eller "många" tatuerade. Därför drar jag då slutsatsen att du menar alla.
Citera
2013-08-11, 01:27
Medlem
WriteMasterTMs avatar
Tumregel:
Om man ser tecken på att någon är dum i huvudet på ett sätt så är de oftast dumma på andra sätt också.
Dvs att fel på hjärnan och CPUn fortplantar sig till alla områden.

Tatueringar är en varningsignal om person med taskigt omdöme.

Tex att man ser en korrelation mellan knarkande och tatueringar eller kriminalitet och tatueringar.
Att den slyngel som satt upp sina skitiga skor på sitsen på tåget eller bussen är tatuerad.
Att tatuerade personer står och röker på platser där det är rökförbud. Eller besvärar på andra sätt.

Om den tatuerade dessutom har en massa plåt och spik i ansiktet så finns det inget hopp :-)
Dubbelt taskigt omdöme.

Brist på papper, eller dåligt omdöme får folk att klottra en massa fult skit som mest liknar gröna knarkarådror på huden.
Med sina defekta förvrängda sinnen kan de antagligen se något fint i skiten.
Varför inte klottra ner "de gröna knarkarådrorna" på en tavla att hänga om halsen, eller tryck på en tröja istället för att gömma under kläderna, om det nu är så snyggt som ni påstår ?

Nästa steg i karriären är en planka på halvmetern i truten som vissa negrer nere i afrika. Det är ju snyggt :-)

Jag gjorde en gång misstaget att köpa ett ex av tidningen "Situation" av en knarkare i tunnelbanan i stockholm.
En blaska som handlar om uteliggarna och knarkarna i stockholm.
Och tappade genast sympatin när den bara var smockfylld med bilder på folk som var tatuerade och nitade i fejset så att man lider. Det finns tydligen en korrelation mellan tatueringar och knarkare och utslagna personer.

Tatueringar = WT

Ni som vill förmedla till den intelligentare delen av omvärlden att ni är en person med väldigt dåligt omdöme bör tatuera er. Men varför krångla till det. Skriv bara rakt av "Varning för Dumskalle" med vanlig text i pannan.
Citera
2013-08-25, 20:49
Medlem
Nej, tatueringar tyder icke på låg iq. Däremot tyder din fråga och tradiga inställning på att du är en trång tråkmåns med dålig empatiförmåga.

Att det finns mycket wt-pack med fula tribals och dylikt kan nog ingen förneka, men dessa avslöjar sin thrashighet/dumhet på fler sätt än att de har gaddningar.

Tatueringar förstärka ett utseende och/eller ustråla något som vissa uppfattar som positivt. Själv så tycker jag ex att tatueringar kan utstråla ett synsätt på livet som jag gillar och det är att man inte har så lång tid på sig som man tror här i världen och att man därför vågar göra lite som man vill, när man vill. Det har inget med iq eller intelligens att göra, utan beror bara på ens personliga prioriteringar.

Gillar ni inte tatueringar fine, men sluta gnälla och behåll er galla för er själva.
Citera
2013-08-27, 10:52
Medlem
Den mest tatuerade människa jag känner är medlem i Mensa, vad det nu egentligen säger. Han pluggar även psykologi.
Vidare känner jag människor som inte kommer sträcka sig längre än det dem gör nu, fast i vården eller andra genomsnittsarbeten för all framtid, med tatueringar.
I min grannstad är bankchefen täckt av bläck, med undantag för händer och huvud. Min far fixade hans motorcykel och fick då se han i vardagskläder istället för kostym.

I min observation har tatueringar inget förknippat med intelligens. Däremot tror jag dummare människor har en tendens att gå till dåliga tatuerare, och landar då med ett färgglatt ärr snarare än ett fint motiv. Sen har vi olika livsstilar, där man helt enkelt tatuerar bara för att tatuera, se t.ex raggare, punkare samt stekare.
Citera
2013-08-28, 20:24
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenSprinkle
Den mest tatuerade människa jag känner är medlem i Mensa, vad det nu egentligen säger. Han pluggar även psykologi.
Vidare känner jag människor som inte kommer sträcka sig längre än det dem gör nu, fast i vården eller andra genomsnittsarbeten för all framtid, med tatueringar.
I min grannstad är bankchefen täckt av bläck, med undantag för händer och huvud. Min far fixade hans motorcykel och fick då se han i vardagskläder istället för kostym.
Du känner alltså TVÅ personer som är tatuerade och som inte är kompletta idioter.
Dessutom känner du en uppsjö med människor som är tatuerade och som är rätt korkade.

Citat:
I min observation har tatueringar inget förknippat med intelligens.[...]
Någon som tänkte efter skulle nog hävda motsatsen.. .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in