2013-07-08, 20:31
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitelarge
Jag kommer från en bättre klass, umgås nästan enbart med människor från "bra familjer". De flesta av mina vänner har tatueringar så jag tror inte det har med klass att göra lägre, det har nog mer med att göra att det helt enkelt blivit väldigt populärt.
Populärt var ordet.

Då är dina vänner ett av få undantag. Det är "populärt" i de lägre klasserna. I de övriga är det på sin höjd intressant, spännande eller ett sätt att försöka vara annorlunda.

Sätt dig utanför varfritt högre lärosäte och betrakta de som rör sig där. Nu, på sommaren, är många mer lättklädda så det är lättare att se.
Jämför de som rör sig kring KTH, KI, HHS etc med de som rör sig kring Alby centrum och liknande "utsatta områden". Slutsatsen är uppenbar.
Citera
2013-07-08, 20:33
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maryjane.
Du bevisade precis motsatsen bara genom att skapa denna tråden

Det du säger är att jag genom att skapa tråden visar att tatuerade har hög intelligens. Det vore kul om du kunde precisera dig lite där. Lite mer exakt kan min start av tråden bevisa att tatuerade har hög intelligens?
Citera
Medlem
Pendeks avatar
Kring den viktorianska eran så var det populärt att tatuera sig inom överklassen, främst de finare damerna. Tatueringsindustrin växte och det blev billigare att tatuera sig, vilket öppnade möjligheter för underklassen. Då slutade överklassen med tatueringar. I slutet av 1800-talet blev folk med för många tatueringar klassade som freaks och åkte runt och uppträdde på cirkus.

Vi kan i alla fall konstatera att majoriteten av de som tatuerar sig fortfarande håller till i underklassen. Sedan handlar det nog inte om intelligens, utan var man är född och vem man växte upp med.
Citera
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batman4ever
Tatuera sig är väl det samma som WT?
Inte exakt samma men den grupp som du nämner är definitivt extremt överrepresenterad.
Citera
2013-07-08, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shirayo
Folk med tatueringar skulle få det svårt om de hade ett 'finare' jobb, allmänt tror jag att de alltid skulle vara tvungna att bevisa att de inte var oseriösa

Kan du vara snäll och förklara för mig varför det på något vis skulle vara svårare? Så länge man inte har tatueringar på halsen, i ansiktet eller på händerna så är det inte några problem som helst då du med största sannolikhet minst kommer att bära långärmad skjorta men troligtvis både skjorta och någon form av kavaj på ditt jobb. Jag tvekar på att någon kommer att be dig klä av dig naken och visa din kropp på arbetsintervjun.
Citera
2013-07-08, 20:42
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Populärt var ordet.

Då är dina vänner ett av få undantag. Det är "populärt" i de lägre klasserna. I de övriga är det på sin höjd intressant, spännande eller ett sätt att försöka vara annorlunda.

Sätt dig utanför varfritt högre lärosäte och betrakta de som rör sig där. Nu, på sommaren, är många mer lättklädda så det är lättare att se.
Jämför de som rör sig kring KTH, KI, HHS etc med de som rör sig kring Alby centrum och liknande "utsatta områden". Slutsatsen är uppenbar.

Tja faktum är att tämligen högutbildade är ju tatuerade också.
Jag fick ju lära mig att det var folk som varit på sjön eller suttit inne som var tatuerade,men det verkar inte stämma idag.
Däremot så placerar nog de mer högutbildade sina tatueringar mer diskret.
regel nummer ett är väl att tatueringen ska vara dold av en tshirt,så de som är tatuerade på händerna halsen och i ansiktet går nog ofta att klassa som "white trash" faktiskt.
Sedan så verkar ju de med mest tatueringar liksom njuta av smärtan från nålen,så det blir som ett missbruk.
Citera
2013-07-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Som rubriken lyder. Vad säger ni?

Nja jag tror inte det handlar om låg intelligens, utan på osäkerhet. Tatuerade människor är väldigt osäkra människor och därför förtjänar de medlidande från oss andra och att vi visar särskilt tålamod med dem, så som man bör göra med barn eller senildementa.

Svaret på din fråga finns väl beskriven men i en annan tråd på forumet, som förvisso handlar om tjejer och farliga män men resonemangen är på pricken även för tatueringar och det mänskliga psyket. Jag klistrar in lite text från den tråden, men byter ut vissa ord i texten mot andra mer relevanta för diskussionen i den här tråden.

Citat:
En man som är "tatuerad" enligt exemplet ovan är egentligen bara skenbart tuff. I själva verket så handlar det om (i fallen där det inte direkt är en psykisk sjukdom eller störning) en omogen och osäker och otrygg man som inte har koll på hur man är tuff på riktigt.
Till denne man dras kvinnor som är likasinnade i den bemärkelsen att dom är omogna, osäkra och otrygga för att kunna få en del av det som dom felaktigt uppfattas som tuffhet och säkerhet.
[...]
Det är väl som så att de flesta tatuerade män och kvinnor egentligen är väldigt otrygga i sig själva,barnsliga,osäkra,svaga och har taskigt självförtroende i grund och botten men att det yttrar sig i självhävdelse och tatueringar för att dölja osäkerheten.

(Formuleringar ovan lånade från följande tråd om farliga män och kvinnor som dras till dessa
https://www.flashback.org/t1718672
Senast redigerad av Redwoodmarin 2013-07-08 kl. 20:47.
Citera
2013-07-08, 20:50
Medlem
tolchockers avatar
Jag tror de är bara en fluga som kommer gå över förr eller senare.
Människan vill alltid ha det de inte kan få, och ledsnar snabbt på det dom har.

50 spänn på att nästa trend är att inte ha en enda tatuering
Citera
2013-07-08, 20:55
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tolchocker
Jag tror de är bara en fluga som kommer gå över förr eller senare.
Människan vill alltid ha det de inte kan få, och ledsnar snabbt på det dom har.

50 spänn på att nästa trend är att inte ha en enda tatuering

Hurra, jag är trendig!!!
Citera
2013-07-08, 20:59
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Tja faktum är att tämligen högutbildade är ju tatuerade också.[...]
Undantagsvis är det så, ja, men det är fortfarande undantag som det handlar om.

Citat:
Däremot så placerar nog de mer högutbildade sina tatueringar mer diskret.[...]
Ja, givetvis är detta inte något som dessa i så fall skyltar med eller är stolta över. Snarast är det, precis som du antyder, något som de så smått skäms över.
Citera
2013-07-08, 21:03
Medlem
sheizzekloss avatar
Den här tråden gjorde mig mållös. Hur jävla efterblivna trådar får man starta?
Citera
2013-07-08, 21:12
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Som rubriken lyder. Vad säger ni?

Jag hävdar av nedanstående anledningar att så är fallet.

1. Det är korkat att betala så mycket för något som man ändå kommer att tröttna på efter en tid.
2. Det är korkat med en utsmyckning man inte kan byta ut. Kläder och andra tillbehör byts ju ut när modet växlar och man tröttnar på ett visst plagg.
3. Det är korkat att ta efter ett mode som till största delen hör hemma i den kriminella världen.
4. Det är korkat att betala för något som med tiden och rynkig hud kommer att se ut som skit.
4. Det är korkat att börja med något litet som bara sprider sig och så småningom täcker hela kroppen. Här tycks föreligga någon form av maniskt beteendemönster.

Observera att tråden handlar om ifall tatueringar visar på låg intelligens inte vad som är snyggt eller vad vi tycker om tatueringar.

1. Varför skulle någon nödvändigtvis tröttna på sin tatuering?

2. Varför skulle man vilja byta ut någonting som kan ha en betydelse för en?

3. Vad fan snackar du om egentligen? kriminell?

4. Inte om det är en lagom storlek på den.

5. Ja, du skrev 4 två gånger, och för att svara på frågan:

edit:

Dock så känns det väldigt trashigt med tatueringar på händerna och på ansiktet, och de flesta som har det så ger ofta ett sådant intryck generellt. (enligt min åsikt och erfarenhet)
Senast redigerad av Jafan89 2013-07-08 kl. 21:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in