2020-12-31, 15:01
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadMonday
Den högsta nivån av ignorans är när man förkastar något som man inte vet något om.

Hur menar du nu då? Om man inte är tatuerad så kan man inte veta? Eller är det så att tatuerade känner någon slags högre gemenskap då dom fått utstå lite smärta?
Citera
2021-01-01, 00:32
Medlem
Tycker att man kan se att personer med bättre utbildning har färre tatureingar och framförallt färre synliga tatueringar i ansikte och på händer. Ungefär samma sak som rökning där man ser färre rökare bland akademiker än i arbetarklassen. Om man har högre utbildning så har man inte nödvändigtvis mer intelligens. Men parallellen med rökning är att outbildade verkar lite mindre smarta som betalar pengar för att försämra sin kondition och förkorta sitt liv.

De som tatuerar sig minskar sina chanser till att få ett bra och välbetalt arbete.
Citera
2021-01-01, 00:38
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
De som tatuerar sig minskar sina chanser till att få ett bra och välbetalt arbete.
Bara om du sätter tatueringarna på ställen du inte kan dölja.
Citera
2021-01-01, 02:14
Medlem
Meh....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname

Så länge man inte arbetar som företagets anaikte utåt så är det knappast en nackdel i dagens samhälle att vara tatuerad.
Citera
2021-01-01, 06:01
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meh....
Så länge man inte arbetar som företagets anaikte utåt så är det knappast en nackdel i dagens samhälle att vara tatuerad.

Det ät ALLTID en nackdel att vara stämplad.
Citera
2021-01-01, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meh....
Alla anställda är företagets ansikte utåt. Det är definitivt inte bara VD och säljare som representerar företaget. Det är personerna på golvet som producerar och att då konstatera att de är lågutbildade gör att man som kund blir tveksam.
Citera
2021-01-02, 21:52
Medlem
Jag är helkroppstatuerad och arbetar som lagerchef med en bruttolön på 52,000 kr.

Fördomar och ignorans. Flashback i ett nötskal.
Citera
2021-01-02, 21:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerchef
Jag är helkroppstatuerad och arbetar som lagerchef med en bruttolön på 52,000 kr.

Är undantag en regel eller tvärtom?
Hur många tatuerade har fått bättre anställningar eller högre lön tack vare sina tatueringar? Bortser då förstås från program på tv om just tatuerare..
Citera
2021-01-04, 11:13
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är undantag en regel eller tvärtom?
Hur många tatuerade har fått bättre anställningar eller högre lön tack vare sina tatueringar? Bortser då förstås från program på tv om just tatuerare..

Han har givetvis inte visat sina blåmärken ännu på företaget.
Citera
2021-01-04, 17:29
Medlem
Fult och WT!
Citera
2021-01-04, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerchef

Skönt att höra att det finns helkroppstatuerade chefer! Aldrig förstått mig på varför tatueringar ska vara olämpliga när det kommer till anställning/arbete.

Även jag är tatuerad på rygg, bröst och armar. Arbetar som snickare med en månadslön på ~35,000kr
Citera
2021-01-05, 00:47
Medlem
Rxds avatar
Tatueringar i vår tid är inte wt. Det har tvärtom blivit väldigt vanligt bland medelklassen. Studier har till och med visat att kvinnor i allmänhet attraheras mer av tatuerade män, än män utan.

Generellt sett skulle jag nog påstå, precis som flera andra varit inne på, att det är motiven, antalen och placeringarna som skiljer sig samhällsklasserna emellan. En halv-kriminell knarkare tatuerar sig på ett annorlunda sätt än en högskolestuderande tjej i tjugoårsåldern.

När det kommer till diskussionen om helkropps-tatuerade individers påstådda intelligens, skulle jag gissa på att det skiftar något enormt från person till person, även om det säkerligen alltid rör sig om extremer. Dvs, helkropps-tatuerade tenderar säkerligen i relativt stor utsträckning antingen att vara särbegåvade eller svagbegåvade. Även om många säkert också är ”medelmåttor”.

Skulle dock påstå att tatueringar fortfarande i viss mån kan signalera ett avståndstagande från normen och samhället. Då tatueringar i grund och botten handlar om att uttrycka sig och förmedla något till omvärlden. Träffat många konstnärer och estetiskt-lagda personer med mängder av tatueringar. Deras sätt att tatuera sig på skiljer sig självklart en hel del ifrån både ”knarkaren” och den ”högskolestuderande tjugoåringen”, som jag nämnde tidigare i inlägget.
Senast redigerad av Rxd 2021-01-05 kl. 01:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in