Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Inget böl här, jag konstaterar bara fakta, hur försvarar du slagen som sker när han redan ligger ner?
Men det kanske är för knepigt att svara på...

Ps. Jag är varken vänster eller efterbliven... Ds.

Mannen har ett grepp om hunden. Är väl också anledningen till att hon matar med slagen för att få mannen att släppa hunden.

Kan vara den ursäkten som räddar hennes jobb också.
Citera
2013-07-13, 21:48
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out4glory
Ehh jag håller med dig till 100%
oj hehe läste ditt inlägg lit6e för snabbt och brusade upp, jag ska klart aldrig bli snut
Citera
2013-07-13, 21:48
Medlem
smeden80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Mannen har ett grepp om hunden. Är väl också anledningen till att hon matar med slagen för att få mannen att släppa hunden.

Kan vara den ursäkten som räddar hennes jobb också.

Knappast. Han agerar i nödvärn.
Citera
2013-07-13, 21:51
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
Om det fetstilta är ett seriöst argument som folk tänker använda så är det solklart att vi inte kan ha kvinnliga poliser i yttre tjänst ÖVERHUVUDTAGET. punkt

Menade att man ska ha extra respekt för kvinnor i allmänhet som kille. Och det inkluderar såklart kvinnliga poliser.
Klart det ska finnas kvinnliga poliser. Dom kan lugna ner på ett annat sätt också ibland än killar...
Jag vet inte. Har själv bara stött på sjyssta poliser förut...

Men jag har ju visat respekt och snackat liksom...
Mest fått hjälp bara.

Hursomhelst, så provocerade han och får skylla sigsjälv rätt så mycket. Men orkar inte gå in på nån diskusison mer i detta. Sett klippet nu och bildat min uppfattning.. Ska nog se en film nu snart.
ha det bra
Citera
2013-07-13, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smeden80
Knappast. Han agerar i nödvärn.

Men ur hennes synvinkel så kan hon ha sett det som att skydda hunden.
Och har någon ett grepp om polishunden så är det självklart att kvinnan ska försöka få loss hunden.

Det enda felet är varför hon gick på offensiven. Resten ser jag inga fel med.
Citera
2013-07-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Naturligtvis spelar det roll vad som hände innan videon började spelas in. Man kan inte dra säkra slutsatser av en del av ett händelseförlopp om andra bitar saknas som faktiskt kanske kan förklara det vi ser på videon. Jag tror att det är fullt möjligt att något hände som fick personen som filmade att tänka "det här borde vi filma". Men visst fortsätt du att dra säkra slutsatser utifrån de fragment du ser, det brukar passa idioter. Sedan är det fullt möjligt att damen i fråga är ett rötägg.

Nej det spelar ingen roll. Du ser ju själv på videon att han är kolugn/sävlig/full.

Allt som har föregåtts av videon motiverar inte statens utdelande av "HUGG+SLAG".

Så jävla bra att det finns på film. Så oändligt glädjande.

Vad blir försvarets/statens nästa punkt....Att han betedde sig dum EFTER videon??
Citera
2013-07-13, 21:53
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrin
http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-berusad-man/
Tror jag aldrig har blivit så här illa berörd av ett videoklipp. Ni som har varit med förr, är detta beteende representativt för kvinnliga poliser?

Det där inte misshandel

Förlåt men han verkar ju inte direkt lida, och hon slår ju inte jättehårt. Hunden startade det hela genom att stressa polisen med sitt skällande. Men misshandel och polisövergrepp, please!
Citera
2013-07-13, 21:55
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freitag.der.13.
Ja, fy tusan. Det gäller att inte supa så mycket att man inte klarar av att prata vett och sans med ett litet hysteriskt polisfruntimmer.

Fattar vad du menar. Men ja, kanske för vissa. Han hade slagit sönder en fönsteruta med näven innan och sånt. Kanske därför hon uppfattade honom som aggressiv..
Och hade det varit ett längre klipp hade man kanske fått mer införståelse...
Citera
2013-07-13, 21:56
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Du som är så insatt kanske kan upplysa oss andra hur stor del av en polishunds träning som går åt till att riva och bita sina offer i halsen?

Vem säger något om en polishund? Jag pratade om en hund vs en människa. Tror du hundens instinkter är att gå fram till sitt offer och be om lite mat? Även om inte hunden har som plan att riva dig så är det en bieffekt när den slår sin tassar fram och tillbaka i snabba rörelser. Att jag sa halsen är för att det är oftast är där rovdjur attackerar när de går in för att döda.
Citera
2013-07-13, 21:57
Medlem
Lodbrokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
..Den kvinnliga polisen hade uppenbarligen all anledning att frukta för sitt eget liv. Därmed har hon absolut inte brukat övervåld...
Hur menar du då? Den packade snubben står med händerna i fickorna. Vad triggar då hennes fruktan för att livet snart tar slut?

Vi snackar Brunnsgatan (väldigt nära där jag bor), fruktade hon för sitt liv, tryck på larmknappen på Rakel-stationen och du har flera bilar där på någon minut.
Citera
Moderator
Fear2bes avatar
Hon gjorde helt rätt. Bra jobbat.
Citera
Medlem
Kameratvång på samtliga poliser är ett nödvändigt krav!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in