Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-13, 01:47
Medlem
Kenty-59s avatar
Skrämmande att se, men bra sånt här kommer fram så kanske det blir stopp för inkvoteringen av kvinnor till polisen.
Hon har ju inte ett dugg pondus, skrämmande att se.

Måste man ju kunna få gå ut och ta en öl eller två utan att behöva bli utsatt för en sån där manshaterska till polis, bara hoppas hon kan glömma jobba som polis nåt mer..
Citera
2013-07-13, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Orkar inte läsa alla svaren.
Men är det meningen att polishundar skall användas som kompensation för att kvinnor till varje pris skall in i poliskåren? För det är det enda jag kan se händer här, i alla fall.
Hade räckt med batongen.
Men då kvinnor inga sådana har, så? Och fick hunden här ens ett kommando? Uppfattade det aldrig som så?
Var det en hanhund, detta?
Och poliskvinnan här verkar inte vara så lång heller? "Ett för yrket lämplig kroppskonstitution".
Gäller inte ens detta längre?

Tycker hon verkar triggas när hunden skäller i början, och att hon inte har kontroll över vare sig hund eller sig själv. Känslan av att inte ha koll går ut över bonnläppen, som genast måste kuvas för hennes självupprättelse och "heder".
Citera
2013-07-13, 01:48
Medlem
Så polis p...a v.....d har alltså sedan tidigare varit uppe i personalansvarsnämnden, då under rubriken framkallande av fara för annnan. Nu återigen på g till sagda nämn.
Mycket intressant.

Kanske dags att hon blir permanent åtskild från yrket?
Citera
2013-07-13, 01:51
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Dom har censurerat filmen i trådstart, det va den inte tidigare idag. Nån som sitter på en ocensurerad backup?

Har även läst klart förhöret med den skjutglade snuten, att hon inte fick sparken och blev åtalad redan då är helt sjukt, mina pengar siter på att det är samma person, dom jävlit lika för det första,samma ålder,ensamma hundförare, båda avstängda för några år sen, båda får blackout och använder övervåld.

2 personer som den här psykopaten nästan dödat nu alltså
Citera
2013-07-13, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Så polis p...a v.....d har alltså sedan tidigare varit uppe i personalansvarsnämnden, då under rubriken framkallande av fara för annnan. Nu återigen på g till sagda nämn.
Mycket intressant.

Kanske dags att hon blir permanent åtskild från yrket?

Om det är hon så har hon nog viftat med teleskopbatongen för sista gången.
Citera
2013-07-13, 01:54
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Det här handlar ju om en sak i grunden: Kvinnor är inte fysiskt kompetenta att handskas med otympliga personer i ett yrke som polis. De saknas psyket och framförallt fysiken till detta. Så varför i helvete forcerar vi fram en jämställdhet som inte ens fungerar?

Förövrigt är den här kvinnan en äcklig jävla h*ra som jag hoppas blir avskedad.

Såhär blir det när man kvoterar in mindre lämpade människor, hon får ju panik och slänger hela arsenalen på honom, om inte hunden hade klarat av det så hade pistolen varit nästa steg

det enda hon behövde göra var att ta det lugnt och invänta kollegor och tilsammans lugnt lägga ner honom eller bara satt på honom handfängsel.

Men hon behövde väl hävda sig så hon kunde vara tuff i fikarummet dan därpå

Patetiska människa, o juste välkommen till sverige 2013 där brandhen inte orkar bära ut en normalviktig kropp ur ett brinnande hus och du får stryk och påbussad en galen jävla schäfer för att du är lite full
Citera
2013-07-13, 01:55
Medlem
CarolSeavers avatar
Vad talar för att det är samma polis som i förundersökningen med de två skotten? Och kan ni sluta att jiddra om huruvida det är bra eller dåligt med kvinnliga poliser? Det har såvitt jag kan bedöma föga med sakfrågan att göra. Jag ser det här som polisiärt övervåld, typ Rodney King light. Bra att det filmades; kanske minskar risken att polisen kommer undan med sin pinsamma motanmälning (det där med hunden).
Citera
2013-07-13, 01:56
Medlem
Paarthurnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Funderat lite över det här under kvällen och kom att tänka på en sak.
Om vi ponerar att det hade varit en kvinna som varit dyngrak, slag hål på en port och sedan yttrat sig med dom exakta orden som han yttrade. Om detta resulterade i en likvärdig assbeat som killen åkte på och om polisen nu varit en man. Hur hade detta uppfattats? Folk hade ju gått banans, inte minst alla PK fittor.

Det här handlar ju om en sak i grunden: Kvinnor är inte fysiskt kompetenta att handskas med otympliga personer i ett yrke som polis. De saknas psyket och framförallt fysiken till detta. Så varför i helvete forcerar vi fram en jämställdhet som inte ens fungerar?

Förövrigt är den här kvinnan en äcklig jävla h*ra som jag hoppas blir avskedad.

Nog finns det väl kvinnor som har psyket för att jobba som polis? Kolla bara inom vården, där man ofta måste handskas med drogpåverkade, psykiskt sjuka, aggressiva människor. Det går ju bra eller hur? Ingen som skriker om att det behövs fler män inom demensvården.

Det är inte SWAT eller FBI vi snackar om här. Det är svenska polisen. Stor del av deras arbete kan faktiskt lösas utan våld (denna situation inberäknad). Är det så att ett grovt brott har begåtts av en farlig brottsling så visst, då kan man behöva ta i med hårdhandskarna. Men då hoppas jag innerligen att man inte skickar en ensam polis att sköta saken, vare sig det är en man eller kvinna.
Citera
2013-07-13, 01:57
Medlem
Svårt att höra riktigt 100% men tycker killen säger, skall du spränga hela gatan, och att hon bollar tillbaka frågan till honom, skall du spränga hela gatan och han nappar på betet och svarar ja jag skall spränga hela gatan.
Han verkar väldigt förvånad också, när hon i polisradioanropet säger att han sagt att han skall spränga.
Citera
2013-07-13, 01:57
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
2 personer som den här psykopaten nästan dödat nu alltså

Du tycker inte att du överdriver en liiiiten smula nu?
Citera
2013-07-13, 01:58
Citat:
Ursprungligen postat av Torero
Tycker hon verkar triggas när hunden skäller i början, och att hon inte har kontroll över vare sig hund eller sig själv. Känslan av att inte ha koll går ut över bonnläppen, som genast måste kuvas för hennes självupprättelse och "heder".

Jag får inte heller uppfattningen att poliskvinnan här är i balans.
Dock vet jag inte varför. Vad föregick detta ingripandet? Hände alls något innan det hela spelades in? Om inte så gick hon på erfarenhet, då? För killen var ju verbalt provocerande= hotfull. Och detta beteende kan ju spela in i rollen som polis= spela roll i yrkeserfarenheten här?
För det jag också kan se är att hon agerar helt korrekt när killen väl ligger där. Då klipper hon liksom av sitt fram till då icke korrekta beteende?
Nä, till skillnad mot för då ts så är det här verkligen inte det värsta i denna vägen. Har sannerligen sett värre(på video) och då det verkligen gäller maktmissbruk från polisens sida
Citera
2013-07-13, 01:58
Medlem
Polishundar är alltid hanhundar.. men poliser kan tydligen vara av båda könen. You do the math

Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Orkar inte läsa alla svaren.
Men är det meningen att polishundar skall användas som kompensation för att kvinnor till varje pris skall in i poliskåren? För det är det enda jag kan se händer här, i alla fall.
Hade räckt med batongen.
Men då kvinnor inga sådana har, så? Och fick hunden här ens ett kommando? Uppfattade det aldrig som så?
Var det en hanhund, detta?
Och poliskvinnan här verkar inte vara så lång heller? "Ett för yrket lämplig kroppskonstitution".
Gäller inte ens detta längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in