Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-13, 01:13
Medlem
Sprutmusts avatar
Vilken pinsam historia. Man får ju skämmas för att vara människa.
Dyngfull figur slår sönder rutor och gormar och har sig.
Polisen bankar ner fullbulten med batong och hund

Enda rätta skulle vara att låsa in idioterna i samma cell.
Citera
2013-07-13, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapa-ved
Det går inte att kvinnor patrullerar själva! Hon kunde inte plocka ner den här snubben som krossat ett skyltfönster i fyllan, Hur skulle det då gå ifall det var en person som var större än den här killen samt gör motstånd! och är nykter!
I Sverige är det tydligen bättre med sk. Jämställdhet än verklighet.
Citera
2013-07-13, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Noterar att hon är skriven tillsammans med en annan 43-årig kvinna. Kan det vara så att hon är lesbisk?

Kan vi ha att göra med "kvinnor som hatar män"? Kan det måhända vara ett motiv? Kanske utsattes hon för något under sin uppväxt som fick henne att hata män?

Har bara skummat igenom det där förhöret då hon sköt mot en man som vägrade öppna bildörren, men det verkar ju helt sjukt det också. Hennes förklaring om att hon skulle blivit klämd mellan bilarna tycks ju inte heller stämma något vidare, eftersom bilarna var fickparkerade och hon stod vid sidan av.

Skulle säkert kunna vara hela förklaringen till det perverterade beteendet
Farlig stridisk snutlesbian med manshat.
Citera
2013-07-13, 01:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torero
Oklart ännu som sagt men ålder, utseende, kropp, håret och personlighet verkar kunna stämma bra.

http://corruptio.bloggsida.se/divers...d-t-i-hasselby

Vi får väl se men jag är "all in".

Kan ju bara hålla med. Hur många hundförare har polisen i Stockholm? Som sagt utseendet är ju närmast en perfect match. Vad det gäller hennes tidigare meriter och våldsanvändning talar ju också för att det är samma person.

Trist emellertid att hennes adress läggs ut. Man vill ju inte medverka till att någon tar lagen i egna händer. Vore jag henne skulle jag vara rätt rädd nu, men jag hoppas verkligen att hon får en rättvis rättegång så denna sak blir utredd och kommer ur världen en gång för alla.
Citera
2013-07-13, 01:23
Medlem
Att personer har mage att försvara denna specifika polisen går över mitt förstånd. Det får mig att tro att endel folk verkligen VILL, alltså i sin kärna VILL ha ett sådant samhälle där en annan person, kallad polis, ska få slå dig sönder och samman på mycket, mycket lösa grunder. Detta gör mig mörkrädd.

Denna person, kallad polis, begår ett bra mycket värre brott än vad den slagne blir anklagad för.

Jag vet att det finns endel personer som tycker att lagen är vad som gäller, men lagen är ingen fast punkt, lagen ändras hela tiden. Och det vi har fått se prov på i just detta fallet visar, klart och tydligt, hur en person missbrukar sin makt för att utöva skada över annan person. Hur man kan förbise det går över min logik och förstånd.

Den slagna personen var helt klart inget hot i mina ögon. Jag anser att om man tycker att den slagna personen skulle vara något slags hot mot polisen så bör man undersöka sig för någon sorts paranoid psykisk sjukdom.

Batongknullare, dra åt helvete. Har ni ingen inre heder, ingen inre moral, är lagen alltid rätt? Nej för helvete och tror ni det är ni dumma i huvudet. För fan bryt er fria och stå fria. Ingen kan berätta för er vad ni kan eller inte kan göra. Endast ni har valet. Jag väljer att inte tillåta sån här skit mot andra människor. Men ni vill ha det så. Vad vill ni uppnå? Jag kan inte poängtera nog hur idiotiskt det är att tro på lagen. Vi har ett liv där vi själva väljer hur vi ska leva och då spelar lagen NOLL roll.

Vill jag mörda nån så gör jag det. Oavsett lag. Jag kommer inte att göra det för jag är en smart medmänniska.
Att tillåta en människa, kallad polis, att slå sönder en annan människa pga matriell förstörelse är inget annat än översitteri och fucked up i all mänsklig mening.

Antingen så tänker man, eller så lyder man. Batongknullare lyder.

Mvh/ Truth tella fella
Senast redigerad av ivanivan 2013-07-13 kl. 01:45.
Citera
2013-07-13, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg
Men ärlig talat nu... Trodde hon att det dyngraka fyllot skulle lägga sig ned helt plötsligt i konversationen? Är man dyngrak tar det ju ett antal sekunder att tänka igenom saker och ting. Helt idiotiskt att börja slå honom, särskilt när han inte är våldsam. Och hunden samtidigt Hon gjorde det inte lätt för den fulle mannen att lyda order. Ja herregud, vad ska man säga.

Nä hon gjorde det avsiktligen omöjligt att lyda order. Läget var under kontroll tills hon provocerade fram situationen, så hon kunde få slå. Uppenbart att hon skapar situationen. Tycker nog hunden verkar rädd för kvinnan.
Citera
2013-07-13, 01:31
Medlem
Månsans avatar
Jävla hagga till poliskärring.
Filmen visar tydligt att aset agerade helt omotiverat brutalt.
Snubben kunde varit vem som helst som tagit sig några glas, en beskedlig typ som inte hotade någon.
Slynan till snut är uppenbarligen sinnesrubbad, sätt henne på anstalt. SD 2022.
Citera
2013-07-13, 01:33
Medlem
[quote=IMBILDEN|44293801]
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySTruman

Polisen får lägga ned han om han gör motstånd. Det kräver dock en viss teknik och styrka. Något som denna poliskvinna saknade?

Att rappa massor av batongslag mot en man som inte gör motstånd är helt förkastligt. Dessutom två när han ligger ned helt stilla på marken. Med din logik hade det ju varit helt okej om hon så dragit fram tjänstevapnet och placerat ett skott mellan ögonen. Han hörsammade ju inte hennes uppmaning tillräckligt fort....

Hon kan ju knappast tvingas att ensam brottas med en man som är starkare än henne. Hon tar till de verktyg hon med laga rätt kan använda när hon möter någon starkare än henne. Hennes jobb är att gripa mannen. Han gör motstånd.
Citera
2013-07-13, 01:33
Snacka om att kunna dra batongen, men!

Orkar inte läsa alla svaren.
Men är det meningen att polishundar skall användas som kompensation för att kvinnor till varje pris skall in i poliskåren? För det är det enda jag kan se händer här, i alla fall.
Hade räckt med batongen.
Men då kvinnor inga sådana har, så? Och fick hunden här ens ett kommando? Uppfattade det aldrig som så?
Var det en hanhund, detta?
Och poliskvinnan här verkar inte vara så lång heller? "Ett för yrket lämplig kroppskonstitution".
Gäller inte ens detta längre?
Senast redigerad av hee4r 2013-07-13 kl. 01:36.
Citera
2013-07-13, 01:42
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Vi får avvakta utredningen. Den lär visa om hon brukade mer våld än nödvändigt.

Så fort en kriminell dårfink får lite pisk av en polis, så rycker halva Flashback ut till dårfinkens försvar. Fortsätt med det ni. Jag försvarar polisen.

Avvakta på utredningen? Vi har ju det solklart på film vad som hände. Spelar ingen roll om vad som hänt innan eller om det är en kriminell, här ser vi på klippet att hon bussar både hund och far fram med batongen mot någon som inte gör något förutom att stå där. Ingen behöver vara ett geni för att fatta att det är ett tjänstefel som har begåtts. Avvakta på utredningen, den var bra den.
Citera
2013-07-13, 01:45
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Funderat lite över det här under kvällen och kom att tänka på en sak.
Om vi ponerar att det hade varit en kvinna som varit dyngrak, slag hål på en port och sedan yttrat sig med dom exakta orden som han yttrade. Om detta resulterade i en likvärdig assbeat som killen åkte på och om polisen nu varit en man. Hur hade detta uppfattats? Folk hade ju gått banans, inte minst alla PK fittor.

Det här handlar ju om en sak i grunden: Kvinnor är inte fysiskt kompetenta att handskas med otympliga personer i ett yrke som polis. De saknas psyket och framförallt fysiken till detta. Så varför i helvete forcerar vi fram en jämställdhet som inte ens fungerar?

Förövrigt är den här kvinnan en äcklig jävla h*ra som jag hoppas blir avskedad.
Citera
2013-07-13, 01:47
Medlem
flashbackcoolingens avatar
Killen var ju uppenbarligen grovt påverkad, varför ska hon slå ner honom för att han skriker nåt idiotiskt som typiskt kännetecknar ett fyllo. Kärringen på lingonveckan borde fan inte få jobba som polis. Tur att Sverige är ett fredligt land för hade det här varit i Asien eller Afrika så hade hon blivit slaktad.

Men jaja, antar att fönsterkrossningen som inte är med i filmen fick henne att bli rädd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in