Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-15, 21:29
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZnO2
Och ännu en dum artikel på Avpixlat om händelsen ...

http://avpixlat.info/2013/07/15/sarn...h-mot-polisen/

Ja, närmast otroligt vad Avpixlat gör bort sig i det här ärendet. Åratal av gott renommé rasar ihop som ett korthus när en besinningslös mördarpolis görs till hjälte och ett harmlöst fyllo klassas som grov brottsling. Dessutom har ett antal intressanta inlägg som argumenterar mot den illa skrivna artikeln rensats bort från kommentarsfältet.
Citera
2013-07-15, 21:36
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ja, närmast otroligt vad Avpixlat gör bort sig i det här ärendet. Åratal av gott renommé rasar ihop som ett korthus när en besinningslös mördarpolis görs till hjälte och ett harmlöst fyllo klassas som grov brottsling. Dessutom har ett antal intressanta inlägg som argumenterar mot den illa skrivna artikeln rensats bort från kommentarsfältet.

Nej. Avpixlat går från klarhet till klarhet. De visar att de inte tänker fortsätta daltandet med kriminella på det sätt som gammelmedia gör.
Citera
2013-07-15, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Varför skulle det vara någon skillnad? Kvinnliga poliser är lika mycket poliser som män. Att hon skulle vara manshatande är ju inget annat än dumheter. Hon gillar naturligtsvis inte stökiga fyllon.

Män är bättre som poliser så enkelt är det. orkar inte gå in på detaljer. Men visst kvinnor kanske är bättre på att hålla en dialog med tjejer eller ungdomar som råkat illa ut-
Citera
2013-07-15, 21:41
Medlem
Uigeadails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Nej Flashback får inte fram namnet på den kriminelle.

Han är dömd.

Chefsåklagare och kriminologer samt några få kriminella på nätet håller inte med dig. De är möjligtvis av samma uppfattning. Kliv ned från dina höga hästar och sluta tro att de läst vad du skrev innan de uttalade sig. Storhetsvansinne?

Kollegor? Har du ätit svamp? Du dillar och gissar fel! Jag är en vanlig medborgare som är trött på kriminellt slödder som kostar mig pengar.

Det var bra att hon sköt men synd att hon missade biltjuven.

Det blir lite fånigt i länken. Det borde ju stå ..polis....... biltjuv tidigare straffad...

Att hon inte fick medalj är en örfil på hederliga skattebetalare utan kriminell bakgrund.

Blir hon dömd är mitt förtroende för domstolsväsendet kört i botten. Det är nämligen inte polisväsendet som dömer.
Polisväsendet och rättsväsendet är som staten och kapitalet... De sitter i samma båt.
Citera
2013-07-15, 21:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

Ja, pinsamt faktiskt och man pekar ut fyllot som invandrare fast han är en norrlänning.
Aldrig sett att man vrider på en sanning som dom gör i detta fallet. Är dom ordinarie på semester eller?
Jag förstår inte att dom inte inser övervåldet i frågan och att man blandar i hop ett enstaka ingripande av ett fyllo med kravallerna av ungdomarna i förorten.
Va fasen sysslar man med på AP egentligen?

Citat:
HumpingDog Nej Flashback får inte fram namnet på den kriminelle.
Dömd? Belastningsregister tack.
Citera
2013-07-15, 21:44
Medlem
Citat:
Nej. Avpixlat går från klarhet till klarhet. De visar att de inte tänker fortsätta daltandet med kriminella på det sätt som gammelmedia gör.
Daltandet?

Huruvida han är kriminell och i vilken grad avgörs genom en rättvis rättegång. Om man ska straffas på plats så finns det ingen anledning att återigen straffas genom domstol, vilket skett i det här fallet.

Polisen måste alltid utgå ifrån att man är oskyldig tills motsatsen bevisats, det är så ett demokratiskt samhälle fungerar, sen att vissa gillar att försvara övergrepp säger mer om dom själva.
Citera
2013-07-15, 21:45
Medlem
flashbackcreatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Öh, va? Ingenting förutom krig (sic!) skulle kunna motivera ett sådant där beteende. Ingenting.

En polis ska vara en övermänniska som kan behärska sina lustar (till exempel lust för hämnd/våld). En polis ska aldrig någonsin reagera med ilska som grund.

Jag vet inte vad du pratar om? Krig,.... då har du inte sett mycket. sånt där händer varje dag i Sverige fast med gärningsmän som är våldsammare än den i filmen då. Så nej det händer inte bara i krig

Poliser är inga övermänniskor, absolut inte, de är precis som du och jag.

Sedan sa jag i mitt inlägg att du får läsa förundersökningen innan du bildar dig en uppfattning om vad som har hänt. Verkar som folk här inne redan vet vad som har hänt innan filmen och de vet redan exakt vad som står i förundersökningen innan den är skriven. Eller gissar ni/de bara.?
Citera
2013-07-15, 21:48
Medlem
Hur går de förövrigt med den kvinnliga polisen? Har dem gjort nån utredning om detta?
Citera
2013-07-15, 21:49
Medlem
Uigeadails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackcreative
Du menar rättsväsendet?

Sedan tycker jag att du skall vänta tills du läst förundersökningen innan du förhastar dig. Att bara se en film taget ur sitt perspektiv samtidigt som man är påverkad av Aftonbladet är ingen bra idé. Lugna ner dig nu och vänta på förundersökningen, titta på den med nya ögon.
Jag håller med om att vi ser en del av det hela, men det skulle förvåna mig mycket om det framkommer förmildrande omständigheter som rättfärdigar vad kameran visar. Övervåld så det visslar om det. Men vad är hon rädd för... Han är full, dock ej aggressiv (när detta sker), hon har hund, skjutvapen och den flitigt använda batongen. Otroligt.
Citera
2013-07-15, 21:54
Medlem
mackz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Nej det framgår tydligt av filmen att så inte är fallet. De lagbrotten kom de på efteråt. Poliskvinnan har alltså ingen egentlig information om vad som har hänt och vem som var den skyldige. Hon är ingen tankeläsare. Däremot finns det en teoretiskt gångbar arresteringspunkt avseende ett annat lagbrott, dock är det långsökt och mycket ovanligt att mer än strafförelägganden döms ut såvida inte den skyldige är psykiskt sjuk.
I övrigt http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19420740.HTM begreppet gripandeskäl finns inte i brottsbalken. Vidare måste polisen veta anledningen till att de griper någon, vilket av rapporten och filmen tydligt framgår, inte föreligger.

2. Det är det felet som avpixlat gör, de utgår från att det är ordningslagstiftningen som det handlar om, vilket förstås är ännu ett tecken på att poliskvinnan cyklat i diket rent juridiskt, inte ens hennes stödpatrull verkar kunna veta varför hon gjorde som hon gjorde.

3. Åklagaren som uttalar sig har ju nästan 40 års erfarenhet av ringdans i landets rättegångsboxningssalar. Anser du att Åklagaren har rätt att uttala sig?

1. En inbrottstjuv medför alltid hot och rädsla. I övrigt förhindrar den låga rätten att bära vapen i Sverige att blir någon skillnad gentemot Indiana. När fick du din bil stulen av en polisman i tjänst senast?, har det någonsin hänt någon?

Alltså eftersom du som svensk inte får bära vapen på allmän plats så kommer det att bli exakt som i Indiana avseende polismän. Dvs. varken du som Svensk i Sverige eller Indianas medborgare i Indiana kan skjuta ihjäl en polisman lagligen, som i sin tjänst försöker stjäla din bil, ifall det någonsin hänt någonstans, någongång osv. osv.

Har jag missat nåt eller hade han inte misshandlat nån och gjort sig skyldig till skadegörelse. Då kan han gripas vid misstanke. Det var väl larmet som gick ut. Står som sagt i rättegångsbalken inte brb ang gripande.
Citera
2013-07-15, 21:56
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Den "kriminella" i det här fallet är en harmlös, sluddrande stackare. Totalt ofarlig.
Man måste vara en otroligt rädd liten stackare om man klassar denne löjlige figur som en kriminell som det inte får daltas med. Mes.
Citera
2013-07-15, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uigeadail
Jag håller med om att vi ser en del av det hela, men det skulle förvåna mig mycket om det framkommer förmildrande omständigheter som rättfärdigar vad kameran visar. Övervåld så det visslar om det. Men vad är hon rädd för... Han är full, dock ej aggressiv (när detta sker), hon har hund, skjutvapen och den flitigt använda batongen. Otroligt.

Hon är inte rädd!! Hon ser en möjlighet att få misshandla en man som är försvarslös. Hon har inget egentligt intresse av ett gripande, det är sekundärt. Hon triggar igång situationen och sig själv, hunden känner av hennes avsikter, blir orolig och börjar skälla.

Kvinnan är utan minsta tvivel allvarligt störd, och detta sjuka beteende försvaras endast av kollegor, eller andra jubelidioter med avtrubbade sinnen.
Senast redigerad av Torero 2013-07-15 kl. 22:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in