2013-07-12, 20:43
Medlem
Väldigt dåligt gjort enligt mig, situationen hade kunnat lösas på annat vis... Detta är bara en skam för den svenska polisen. Om hon ska bete sig på det viset kan hon lika bra börja med att misshandla alla alkisarna på parkbänkarna och släppa hund på dem...
Citera
Bannlyst
Tyckte det såg ut nästan som en dans med polishunden. Den var inte ett dugg aggressiv.
Citera
Medlem
Doldakamerans avatar
Vem denna polis är lär snart komma fram, på gott och ont.
Citera
2013-07-12, 20:44
Medlem
Framtidsatlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom31
Funderat på att flytta till Vitryssland?

Om det inte vore för bristen på demokrati, det tråkiga klimatet och det faktum att det procentuellt sett bor minst lika mycket pack där som här, så varför inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torero
Jo det fattar ju vem som helst, att hade han inte stoppats i detta tidiga skede, så skulle han tveklöst sprängt hela gatan. Påkallat med snabbt, resolut, och handgripligt nedgörande av denna ytterst farliga människa. Människoliv stod uppenbart på spel.

Kritiskt läge som turligen inte slutade med att hon sköt honom i huvudet för att avvärja de långt framskridna terrorplanerna. Skicklig polis som kunde värdera situationen så korrekt

Kan man inte skilja på uppenbart fyllesnack och reella hotelser ska man inte arbeta som snuthora.
Detta hade kunnat få en dödlig utgång. Mycket oprofessionellt.

Verkar som om hon har aggressionsproblem. En mycket farlig människa denna olämpliga polis.
Citera
Medlem
BigLuciphers avatar
Äckliga snutbrud som känner behov av att hävda sig. Det är såna här de blir, det är det här dem utbildas till. Det här är dina skattepengar, det här och fri tandvård åt illegala invandrare.

Hon borde få sparken.
Citera
Medlem
Nemesis457s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Jääävlar vad hon tände till. Någon som hade en dålig dag på jobbet?

Mensfredag?
Citera
Medlem
KarlPs avatar
Helt riktigt gjort av polisen.
Såna där påverkade idioter är ingen idé att diskutera med.
Han får skylla sig själv när han själv har satt sig i den situationen och käftar mot en polis som är ditkallad för att uppehålla ordningen.
Citera
Medlem
Jag har träffat en hel del poliser i mitt liv. Både på gott och ont liksom.

En fråga jag ställt mig, varför är poliskvinnor så jävla spända? Manliga poliser kan man ju till och med skämta med, självklart finns undantag.

Poliskvinnor beter sig som såna där osäkra tjejer som för att dölja sin förvirring och osäkerhet blir spydiga och otrevliga..

Angående hon i videon så skulle det ju funnits mycket smidigare lösningar. Visst han va dryg och grisigt full, men nästan direkt från tomma intet börja beordra honom om att lägga sig ned bara för att han kommer med uttryck som han säkert själv inte ens vet vad han menar med....Vafan stå istället och kolla läget och låt han prata, lura honom lite, använd din kvinnlighet under tiden du väntar på att en kollega ska komma och hjälpa till med att få in honom i en bil som kör han till fyllecellen....

Om denna poliskvinna är så pass osäker och lättpressad att hon blir utåtagerande när en harmlös fyllskalle ställer dryga motfrågor, så undrar jag hur hon kommer reagera om hon hamnar i en situation där zonen för att använda sitt tjänstevapen är väldigt diffus, dvs "Är det dags att skjuta eller inte".
Citera
Medlem
Henixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Jävla sliddjurs fitt-äckel vill spotta på henne och förnedra henne grovt i analen. Har alltid sagt och kommer alltid att säga, kvinnliga poliser bör utrotas. Fyfan vilket skabb. Utan sin batong och vapen är dessa ryggradslösa kräldjur inte kapabla till ett skit.

Med din mentalitet hade vi säkert haft ett trevligt samhälle
Citera
2013-07-12, 20:45
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AClockworkOrange
Sista svaret: det var de han "nuddade med händerna" eller "slog" som ringde polisen och hjälpte honom, inte hans kompisar.
Har du ens läst några källor om vad som hände? Du måste bara ha sett filmen och vet allting helt plötsligt.

Här har du en början: http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-paverkad-man/
Citat: "Vittnet beskriver för DN hur mannen stod tillsammans med två män och en kvinna femtio meter från McDonald's på Brunnsgatan. Efter en kort stund förde mannen handen mot ansiktet på kvinnan och en av männen, "det var inte ett slag men nästan", säger vittnet.
– Sedan började mannen att springa och de tre sprang efter, jag tror att han blev rädd.

Mannen var berusad och rädd och sprang fram till en dörr på Brunnsgatan 5 där han slog sönder en glasruta med bara handen och tog sig in för att gömma sig. Men de tre kom snart ikapp honom.
Men när de såg allt blod så försökte de hjälpa honom istället, säger vittnet. Någon ringde 112.

Mannen var upprörd men enligt vittnet varken aggressiv eller våldsam.
– Folk försökte att hjälpa honom och sa att allt var okej. Det var aldrig hotfullt, säger vittnet
.
"

Och som du ser i filmen så ingriper hon inte heller direkt.

jaha så för man är upprörd för man hota att spränga folk,har sätt videon flera gånger nu ,han hotade ,hon frågade en gång vad sa du och då skrek han praktiskt taget flera gånger att han ska spränga hela gatan ,i det läget MÅSTE hon ta kontroll ,hon beordrar då gärningsmannen att lägga sig ner vilket han vägra då blev det batongen och hunden ,sen när han ligger ner och är lugn så slår hon inte och hunden biter inte,han fick vad han förtjänande ,möter du polisen med hot och förolämpningar kan dom ta i med hårdhandskarna
Citera
2013-07-12, 20:46
Medlem
StarSuckers avatar
Brukar försvara polisen, väldigt ofta, men detta fall är det lite för mycket för min del. Utifrån den korta videon så fanns det inget förutom ett stöddigt fyllo vilket som är något man stöter på varje dag. Även om man inte är polis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in