2013-07-13, 10:53
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GostaBerling
Jag är inte desperat. Du börjar skjuta åt alla håll nu dock.

Det finns ingenting som tyder på beväpning. Även om han misshandlat någon innan så är det definitivt inte med ett vapen.

Verbal fight vet jag inte heller om han startar. Han pratar med apan på apans språk. Kärringsnuten tänder på alla cylindrar.

Om det är ett handtag så kan väl kärringsnuten ta tag i det handtaget efter gripandet? Hon valde att inte göra det.

Jag har läst dina inlägg och det är bara en orgie i våldsromantik. Kärringsnuten skulle givetvis bara pratat med killen i några minuter så hade han säkert gått med på att pröjsa fönsterrutan.

Men man kan inte chansa, hon vet inte. Troligtvis har han inget vapen, troligtvis kan hon snacka ner honom men hon vet inte med säkerhet. Tänk om han hade dragit upp en kniv där och bara kört?

Sen så pratar han på hennes språk. Ja det var ju något nytt, vi säger så. Du har fastnat skönt i hundsituationen där. Det ser ju verkligen okontrollerat ut.

För övrigt orkar jag inte med dig mer nu. Det är dock lite kul att du fortfarande svara delar av mina inlägg men inte på mina frågor. Jag kommer med största sannolikhet inte svara på någon mer nonsens som du skriver nu om du inte kommer med något vettigt. Men vi är nog få som räknar med det.
Citera
2013-07-13, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Vilken rapport visa mig en pdf tack.

Rapporten är en allmän handling. Jag har den i papper bara. Ring och fråga om en själv. Grishorans beskrivning i rapporten är att killen skulle ha riktat slag mot henne grishoran. Och det stämmer inte enligt videofilmen.
Senast redigerad av Knullkompisen 2013-07-13 kl. 10:59.
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fu-King
Bra! Det här är precis varför jag betalar skatt; för jävla fylltrattar som förstör egendom och hotar, ska få på käften. Jag har god lust att skicka en tårta till hennes station.
Är gärna med och bidrar, hennes agerande är föredömligt och gör nog att fler skräp till människor tänker sig för nästa gång de får lust att bombhota, misshandla och knarka.

Men det ska förstås vara dialogpoliser som sitter och sammanträder i dagar innan de ingriper medelst kramar och tröstande ord....
Citera
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkompisen
Grishoran hade vid rapportskrivningen, återberättat en annan version, ljugit, än vad filmen visade.

Och filmen kom i senare skede via median.

Varför citerar du mig där, om så är fallet, skulle det då vara någon form av motargument för filmen som talar sitt tydliga språk?
Citera
2013-07-13, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Nja, det är inte lika allvarlig. Däremot kan man väl tänka sig att skadegörelsen i det fall det handlar om polishundar ofta kombineras med andra brott, som våldsamt motstånd eller djurplågeri.

I det aktuella fallet gissar jag dock på att det hela handlar om hundens sele, som är den enda del av hunden som mannen kommer i kontakt med.

Det finns en önskan från både poliser och väktare att våld mot tjänstehundar skall klassas lika som våld mot tjänsteman.

Men tyvärr så är det bara skadegörelse eller åverkan som ger böter eller fängelse i högst 1 år.
Citera
2013-07-13, 10:58
Medlem
Citat:
Rapporten är en allmän handling. Jag har den i papper bara. Ring och fråga om en själv.

Diarienumret?
Citera
2013-07-13, 10:58
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Rapporten är en allmän handling. Jag har den i papper bara. Ring och fråga om en själv.

Har de expresshemkörning av allmänna handlingar?
Citera
2013-07-13, 10:59
Medlem
bratemos avatar
Citat:

Jag vill med ha diarienumret tack
Citera
2013-07-13, 11:00
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Ja, han hade nog vänt sig om där i förstaläget, när han ligger där med hunden vid huvudet var han hyfsat oskadliggjord.

Hotet var inte trovädrig men det måste respekteras. Han kan ha haft exempelvis en kniv på sig, eller glas. De muddrade säkert honom efteråt. Hon ville nog som sagt inte gärna gå fram där när situationen var klar för att riskera en brottningsmatch mot ett fyllo som ensam kvinnlig polis.

Men SNÄLLA du? Hon sätter sig typ en meter från honom och knyter skon, var mannen våldsbenägen tar han tag i henne innan hon hinner undan. Hon tittar inte efter vapen hon använder inte handfängsel, hon kollar inte efter bomber i området...

Det finns INGET som tyder på att hon verkligen trodde på en bomb eller något vapen. Gillar dessutom inte hur hon slår om efter att hon dunkat ned gubben, lyssna på rösten när hon pratar på radion. Stressad? Rädd för dolda vapen? Nej inte direkt. Snarare nöjd med att hon bankat på någon.

OM polisen skulle tro på allt vad fyllesvin, tonårskids eller psykiskt sjuka sa skulle det troligen skjutas av polis varje dag i Sverige? Vad var det för övriga incidenter den här kvinnan varit inblandad i?
Citera
2013-07-13, 11:00
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Men man kan inte chansa, hon vet inte. Troligtvis har han inget vapen, troligtvis kan hon snacka ner honom men hon vet inte med säkerhet. Tänk om han hade dragit upp en kniv där och bara kört?

Sen så pratar han på hennes språk. Ja det var ju något nytt, vi säger så. Du har fastnat skönt i hundsituationen där. Det ser ju verkligen okontrollerat ut.

För övrigt orkar jag inte med dig mer nu. Det är dock lite kul att du fortfarande svara delar av mina inlägg men inte på mina frågor. Jag kommer med största sannolikhet inte svara på någon mer nonsens som du skriver nu om du inte kommer med något vettigt. Men vi är nog få som räknar med det.

Kan du ge mig några raka frågor så ska jag svara på dom?

Försök skriva på rikssvenska.
Citera
2013-07-13, 11:03
Medlem
Grishorans beskrivning i hennes rapport är att killen skulle ha riktat slag mot henne. Och det stämmer inte enligt videofilmen.
Citera
2013-07-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Men SNÄLLA du? Hon sätter sig typ en meter från honom och knyter skon, var mannen våldsbenägen tar han tag i henne innan hon hinner undan. Hon tittar inte efter vapen hon använder inte handfängsel, hon kollar inte efter bomber i området...

Det finns INGET som tyder på att hon verkligen trodde på en bomb eller något vapen. Gillar dessutom inte hur hon slår om efter att hon dunkat ned gubben, lyssna på rösten när hon pratar på radion. Stressad? Rädd för dolda vapen? Nej inte direkt. Snarare nöjd med att hon bankat på någon.

OM polisen skulle tro på allt vad fyllesvin, tonårskids eller psykiskt sjuka sa skulle det troligen skjutas av polis varje dag i Sverige? Vad var det för övriga incidenter den här kvinnan varit inblandad i?

Om hon uppfattar honom som ett hot så gör hon det mesta fel i sådan situation.

Därför bör hon för sin egen säkerhet plockas bort från ordningspolisen innan hon stöter på en riktigt hotfull person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in