2013-07-13, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Man får inga motargument tyvärr, jag har försökt i snart en arbetsdag.

De man får bryter man av som tandpetare.

Grishoran hade vid rapportskrivningen, återberättat en annan version, ljugit, än vad filmen visade.

Och filmen kom i senare skede via median.
Citera
Medlem
caztors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
dom riktiga svenskarna vågar dom slå på jävla fega as

Fet alkoliserad WT fyllo med blatte-attityd= riktig svensk? Men lilla gubben.
Citera
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Men herregud, nu börjar du bli allt bra desperat va? Vad säger att hon inte misstänker att han är beväpnad när han har krossat glasrutor och eventuellt misshandlat minuterna innan? Hon startar inget slagsmål, det är han som vägrar lyda order, han startar en verbal fight med henne när han utmanar henne, en fight han fortfarande håller på med trots att han har hunden fast i armen. Hon måste ju göra ett gripande.

Sen nu, när jag har kollat på klippet igen så ser det inte ut kopplet är inbyggt i västen, om det ens är ett koppel, kan vara ett handtag också. Fyllot håller ju på samma ställe som hon höll. Så där kan du ha åkt på lite problem i den här debatten för första gången.

Från det ena till det andra, läs vad jag har skrivit innan, vad ska hon göra? Hur går det förresten med att svara på det här inlägget?

Jag är inte desperat. Du börjar skjuta åt alla håll nu dock.

Det finns ingenting som tyder på beväpning. Även om han misshandlat någon innan så är det definitivt inte med ett vapen.

Verbal fight vet jag inte heller om han startar. Han pratar med apan på apans språk. Kärringsnuten tänder på alla cylindrar.

Om det är ett handtag så kan väl kärringsnuten ta tag i det handtaget efter gripandet? Hon valde att inte göra det.

Jag har läst dina inlägg och det är bara en orgie i våldsromantik. Kärringsnuten skulle givetvis bara pratat med killen i några minuter så hade han säkert gått med på att pröjsa fönsterrutan.
Citera
2013-07-13, 10:46
Medlem
eternussermos avatar
Ursäkten till människa säger "Jag gör det för min familj" och att "Jag kommer dö bakom lås och bom". Känns som det inte bara är misshandel, droginnehav och skadegörelse som finns i bakgrunden.

Någon som vet om nollan hade kniv under byxlinningen, eller hur vanligt det är?

Går det att få fram namn och brottsregister på skräpet?
Citera
Medlem
skogssames avatar
Helt rätt agerat !
Citera
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iMorfin
Om hon skulle ha misstänkt att han var utrustat med en bomb eller vapen, är det faktiskt läge för henne att börja knyta skorna och sätta ner hunden när han lägger sig ned?

Skulle jag vara polis och misstänka det skulle jag börja med att sätta handbojor på honom.

Ja, han hade nog vänt sig om där i förstaläget, när han ligger där med hunden vid huvudet var han hyfsat oskadliggjord.

Hotet var inte trovädrig men det måste respekteras. Han kan ha haft exempelvis en kniv på sig, eller glas. De muddrade säkert honom efteråt. Hon ville nog som sagt inte gärna gå fram där när situationen var klar för att riskera en brottningsmatch mot ett fyllo som ensam kvinnlig polis.
Citera
2013-07-13, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Det är övervåld då det strider mot grundprincipen inom all polisens våldsanvändning, proportionalitetsprincipen.
Våldet poliskvinnan utövar står inte i proportion till hotet mot henne eller omgivningen.
Med andrw ord, fyllbultar kan man ofta 'snacks ner' och då det inte hjälper, brotta ner.

Vidare har ju erfarna poliser redan skrivit i andra trådar här på FB att ingripandet är högst tveksamt. När sedan åklagare säger samma sak OCH en kriminologiprofessor, ja då tyder ju mycket på att vi är något på spåret.

Grishorans brott kan uppdelas i två övervåld och ljugandet i rapportskrivningen. Vilket är grövre?
Citera
2013-07-13, 10:48
Medlem
Fu-Kings avatar
Bra! Det här är precis varför jag betalar skatt; för jävla fylltrattar som förstör egendom och hotar, ska få på käften. Jag har god lust att skicka en tårta till hennes station.
Citera
2013-07-13, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkompisen
Grishorans brott kan uppdelas i två övervåld och ljugandet i rapportskrivningen. Vilket är grövre?

Vilken rapport visa mig en pdf tack.
Citera
2013-07-13, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fu-King
Bra! Det här är precis varför jag betalar skatt; för jävla fylltrattar som förstör egendom och hotar, ska få på käften. Jag har god lust att skicka en tårta till hennes station.

Vid riktig polisarbete hade killen fått eskort till dårarnas hus på st Görans.
Citera
2013-07-13, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caztor
Fet alkoliserad WT fyllo med blatte-attityd= riktig svensk? Men lilla gubben.
Gillar du inte Svenskar så åk hem till ditt välutvecklade hemland
Citera
2013-07-13, 10:52
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Du förstår fortfarandei inte? Det är en definition enligt lagen. Varför hänger du upp dig på ordvalet? Det hade lika gärna kunnat heta "våld på tjänstehund" el liknande. Brottet i sig är lika allvarligt oavsett vad vi väljer att kalla det.

Nja, det är inte lika allvarlig. Däremot kan man väl tänka sig att skadegörelsen i det fall det handlar om polishundar ofta kombineras med andra brott, som våldsamt motstånd eller djurplågeri.

I det aktuella fallet gissar jag dock på att det hela handlar om hundens sele, som är den enda del av hunden som mannen kommer i kontakt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in