2013-07-17, 21:26
Medlem
B0llkalles avatar
Det är ingen här som kan föklara vad kommandot "pass på" betyder mer specifikt?

Innebär det att hunden inte får lov att bita?
Citera
2013-07-17, 21:29
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0llkalle

tror inte det

hunden bet ju han, GM skriker ju tom " kan du be din hund att sluta bita mig" och man ser blod på hans hand i videon.

hunden fattar inte ordet pass på, hunden kan ju tex inte svenska lol, det är bara nåt hunden reagerar på, kommandot kunde lika gärna varit " lingonsylt" eller "Vodka"

dom tränar hunden att lyssna till ett kommando, hur dom skall agera när dom hör det, dom snappar upp tonen på ordet man säger, och tränar man dom tillräckligt länge på just det ordet så fattar dom.
Citera
2013-07-17, 22:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnagetelaget
OK. så om jag står i mitten av en galleria och skriker att jag ska spränga hela skiten så skulle du lugnt traska förbi eftersom jag står med händerna rakt ner.

Nu var inte situationen som du beskriver det och polisen bedömde uppenbarligen heller inte att han hade för avsikt att utlösa någon sprängladdning för då hade hon agerat annorlunda, inte minst i efterspelet.

Han uttryckte bara något som lät som "spränga gatan". Förmodligen bara fyllesnack men om det hade varit seriöst skulle han lika gärna kunna försöka säga att han trodde att någon annan skulle spränga gatan. Det fanns ingen anledningen till det våldet som polisen satt in i det läget.
Citera
2013-07-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B0llkalle

Det är ett "aktiveringskommando" som används lite olika men man kan säga att det ska sätta hunden i beredskap att angripa tex på hastig rörelse.. tex avvärja ett slag/hugg eller så
Citera
2013-07-17, 22:15
Medlem
Jag undrar om man skulle stöta på en sådan liknande situation fast polisen skulle bara fortsätta vad man har för rätt då?

(Som en person som är vid sidan om)
Citera
2013-07-17, 22:40
Medlem
Bennermanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Samtliga europeiska länder, de flesta sydamerikanska, afrikanska och även asiatiska länder har kvinnor inom ordningsmakten. Som är poliser och förväntas rycka in då människor stör ordningen.

Det är en ganska tråkig och även missvisande inställning att kvinnor inte har att göra i ordningsyrket. Jag har gripit ungefär över 100 människor många med hjälp av kvinnor. Ser inga större problem med kvinnor i yrket. Då menar jag att män måste finnas i närheten som backup. Väldigt mycket i närheten.

försök att inte snöa in dig för mycket på polisens institutianaliserande tankesätt. Ulitmat är det folk som sitter och tänker vad som är bäst. Jag hävdar att dom har fel helt enkelt, precis som du.

Jävla last att behöva hålla koll på kvinnorna i sina ingripanden. Men visst, kvinnor har andra kvalitèer som kan komma till pass i konfliktlösning. Problemet är att man betrakar en kvinnlig polis som en enhet, en polis som vilken som helst - det är där man är ute cyklar. Främst borde ordningspolisen ha 70 kanske t.o.m 80% män. Men det är ju alldeles fel, det är alla överens om.

Men om alla anser samma sak om nånting så kan vara jävligt säker på att de har fel.
Citera
2013-07-17, 22:57
Medlem
Pesttanzs avatar
Det finns ju flera sådana här exempel (den där videon från Angered (?) t.ex) - kvinnliga poliser som inte räcker förmår sköta sitt jobb utan våld och diverse hjälpmedel.
Frågan är om inte den här situationen helt enkelt urartar för att hon är labil och inte fysiskt underlägsen.
Citera
2013-07-17, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pesttanz
Det finns ju flera sådana här exempel (den där videon från Angered (?) t.ex) - kvinnliga poliser som inte räcker förmår sköta sitt jobb utan våld och diverse hjälpmedel.
Frågan är om inte den här situationen helt enkelt urartar för att hon är labil och inte fysiskt underlägsen.

Nej!! Hon har för avsikt att misshandla för att hon gillar det. Hon har helt enkelt lust att prygla, detta är en uppenbar våldsinriktad sadistisk polis. Sannolikt identisk med brottslingen nedan.

http://corruptio.bloggsida.se/files/..._polishund.jpg
Citera
2013-07-17, 23:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennermann
försök att inte snöa in dig för mycket på polisens institutianaliserande tankesätt. Ulitmat är det folk som sitter och tänker vad som är bäst. Jag hävdar att dom har fel helt enkelt, precis som du.

Jävla last att behöva hålla koll på kvinnorna i sina ingripanden. Men visst, kvinnor har andra kvalitèer som kan komma till pass i konfliktlösning. Problemet är att man betrakar en kvinnlig polis som en enhet, en polis som vilken som helst - det är där man är ute cyklar. Främst borde ordningspolisen ha 70 kanske t.o.m 80% män. Men det är ju alldeles fel, det är alla överens om.

Men om alla anser samma sak om nånting så kan vara jävligt säker på att de har fel.

Nu är väl just den här tråden inte speciellt lämplig för att komma med teorier om att kvinnor är mer lämpliga för konfliktlösning direkt.
Citera
2013-07-17, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torero
Nej!! Hon har för avsikt att misshandla för att hon gillar det. Hon har helt enkelt lust att prygla, detta är en uppenbar våldsinriktad sadistisk polis. Sannolikt identisk med brottslingen nedan.

http://corruptio.bloggsida.se/files/..._polishund.jpg

Jösses, det där var minsann en tillsynes sjuk (bl a paranoid!) individs blogg du länkar till.

Själv tycker jag det är jättebra att det finns kvinnliga poliser, och vad jag sett så verkar de även sköta sitt jobba lika bra som herrarna.
Vad gäller videon ifråga så verkar just den kvinnan lite upprörd, samtidigt som jag tycker mannen uppträder stökigt och litegrann får skylla sig själv. Har ingen aning om hennes eventuella lämplighet. Har inte heller någon aning om vad som hänt innan det som visats i det aktuella klippet.
Citera
2013-07-18, 00:21
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Jösses, det där var minsann en tillsynes sjuk (bl a paranoid!) individs blogg du länkar till.

Själv tycker jag det är jättebra att det finns kvinnliga poliser, och vad jag sett så verkar de även sköta sitt jobba lika bra som herrarna.
Vad gäller videon ifråga så verkar just den kvinnan lite upprörd, samtidigt som jag tycker mannen uppträder stökigt och litegrann får skylla sig själv. Har ingen aning om hennes eventuella lämplighet. Har inte heller någon aning om vad som hänt innan det som visats i det aktuella klippet.

Han har tydligen slagit sönder en ruta eller 2 med bara händerna och skurit upp sig och haft sig, och med största sannolikhet hotat denna kvinnliga polis samt fler flanörer, så batongslagen är givetvis förtjänade.
End of story.

.
Citera
2013-07-18, 00:24
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Han har tydligen slagit sönder en ruta eller 2 med bara händerna och skurit upp sig och haft sig, och med största sannolikhet hotat denna kvinnliga polis samt fler flanörer, så batongslagen är givetvis förtjänade.
End of story.
Knappast end of story. Statsmaktens utövande av våld mot medborgarna ska inte handla om huruvida någon förtjänar att bli utsatt för våld utan om den statlige tjänstemannen hade laga befogenhet. Det är alltså detta som bör diskuteras, inte huruvida någon förtjänar stryk eller ej. Om vi har ett sådant samhälle så kommer utdelandet av våld från statens representanter i slutändan även drabba de skötsamma medborgarna. Tänk på det innan du öppnar munnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in