• 7
  • 8
2014-02-18, 22:41
Medlem
LabiSiffres avatar
Hur går det? Är inte Vasan nu snart om bara några veckor?
Citera
2014-08-09, 04:19
Medlem
Första människa som tränat inför En Svensk Klassiker mestadels på gym. Det närmsta Vasan han kommer är nog stakmaskinen.
Senast redigerad av Davoodo 2014-08-09 kl. 04:45.
Citera
2014-11-25, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davoodo
Första människa som tränat inför En Svensk Klassiker mestadels på gym. Det närmsta Vasan han kommer är nog stakmaskinen.

På gym skulle jag väl iof. säga att allt finns som man behöver om man räknar med att det finns cardio maskiner.

Men som jag nog skrev i början av tråden så är gymmet de som jag tycker är kul. Kondition ett nödvändigt måste, och det var därför jag drog igång hela klassiker karusellen.

När jag har tränat så har jag altid gått på gym.
När mina vänner tränat har dom stuckit ut och sprungit.

Jag har aldrig sprungit. Vättern kan jag säga att jag var 1 timme förre mina vänner, skulle säga att det var gymträningen

Vätternrundan http://pebblogg.se/2013/november/en-...n-cykel-2.html

Är nu anmäld till Vättern 2015

Men ang. gymträningen så har väl det varit grunden att stå på. Ju närmare loppen jag har kommit ju mindre gym blev det.

Vansbrosimningen.

Lidingöloppet var sjukt jobbigt. Det jobbigaste so far.

Nu är det bara Vasaloppet kvar sen har man gjort sin svenska klassiker. Dock så lär det vara det jobbigaste. Tyvärr så har det inte blivit så mycket träning sen Lidingö loppet pga. sjukdom. Men ett stavträningspass och gympass avklarat inför uppladdningen.
Citera
2014-11-25, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Hur går det? Är inte Vasan nu snart om bara några veckor?

Första loppet jag gjorde på min svenska klassiker var vättern, nu är det vasaloppet som är nästa och sista i min svenska klassiker.

Kanske blir ett varv till.

Är anmäld till vättern 2015
Citera
2015-03-25, 14:07
Medlem
Vasaloppet är så jobbigt som man tror det är.
Men kommer man i mål och inte kunde stå på ett par skidor i slutet av december till att köra Vasaloppet 2 Mars. Då får man ändå vara nöjd tycker jag.
Tiden blev tillslut 10 timmar och 13 minuter, får jag vara nöjd med.
Förhållandena var inte de bästa, inget glid och inget fäste i 5 plusgrader när man gick i mål
1-2 minusgrader i starten och snö. Blev en hel del snö underskidorna när ny snön kom.
Så nu är En Svenk Klassiker avslutad.

Ska dock sympati cyckla vättern en gång till.
Sen får vi se.
Lite mer ingående på pebblogg.se har tyvärr varit dålig på att uppdatera här på FB.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in