Flashback bygger pepparkakshus!

Schweiz har avkriminaliserat cannabis

flashback.se

Schweiz avkriminaliserade i tisdags cannabisinnehav fr eget bruk. Det r fortfarande frbjudet att odla, anvnda och slja cannabis i Schweiz. Men numera resulterar mindre cannabisinnehav endast i bter.

Ls hela artikeln
  • 1
  • 2
2013-10-02, 22:16
Medlem
TheGamers avatar
Hoppas Sverige tar efter, avkriminalisera!

Vilka fler lnder brjar bli mer liberala till cannabis? ( Sverige r ju inte precis hrnst p listan dock.. )
Citera
2013-10-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Hoppas Sverige tar efter, avkriminalisera!

Vilka fler lnder brjar bli mer liberala till cannabis? ( Sverige r ju inte precis hrnst p listan dock.. )
Ja hoppas opium blir lagligt ocks! Verkar mysigt! Cola vore nice ocks, kpa en lina p 7-11 en trtt sndagkvll.
Citera
2013-10-02, 22:24
Medlem
Sjograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesDeen
Ja hoppas opium blir lagligt ocks! Verkar mysigt! Cola vore nice ocks, kpa en lina p 7-11 en trtt sndagkvll.
"Drug is drugs" - Sofia Modigh

...

Klart det r ett steg i rtt riktning, men dryga 700kr fr att f vlja drog sjlv r fortfarande ett vergrepp.
Citera
2013-10-02, 22:25
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesDeen
Grna.

Trevliga nyheter. Trist att deras legalisering inte gick igenom hr om ret, men den hr ndringen r ett steg i rtt riktning.
Citera
2013-10-02, 22:31
Medlem
BigFatCones avatar
Cannabismotstndarna fr det svrare och svrare.
Citera
2013-10-02, 22:35
Bannlyst
Har vart i Schweiz och det r fan najs. Sjukt mkt weed ingen big deal. Kul att det gr t rtt hll speciellt i ett sjlvstndigt Europeiskt land
Citera
2013-10-02, 22:39
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Jag har alltid tyckt att Schweiz varit vettiga. nnu ett skl att emigrera.
Citera
2013-10-02, 22:50
Medlem
LegaliseItNows avatar
Schweiz har alltid haft frnuftiga politiker jmfrt med resten av Europa. Tror nog att detta kommer f polisen att satsa mindre p narkotikabrott och mer p riktiga brott.

Skulle inte frvna mig och Sverige var sista landet i Europa som avkriminaliserar.
Citera
2013-10-02, 22:54
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegaliseItNow
Schweiz har alltid haft frnuftiga politiker jmfrt med resten av Europa. Tror nog att detta kommer f polisen att satsa mindre p narkotikabrott och mer p riktiga brott.

Skulle inte frvna mig och Sverige var sista landet i Europa som avkriminaliserar.
Inte s konstigt att de r "vettigare" d de har en form av direkt demokrati och inte samma skitsystem som oss med partier och korrupta politiker som inte kan fra fram en enda vettig sak.

Nej, polisen satsar inte mindre p narkotikabrott slnge politikerna har en nolltolerans-linje p gng. Svenskarnas narkotikapolitik r nog s efterblivet att det blir en lng vntan, tyvrr. Jag gissar p att Sverige r ett av de sista europeiska lnder som avkriminaliserar eller legaliserar (beroende p hur hjrntvttade nsta generations politiker r).
Citera
2013-10-02, 23:02
Medlem
tj.s avatar
Schweiz har ju sedan 90-talet varit anhngare till skadereduktion. Bland annat tillhandahller man flera heroinkliniker dr landets heroinister kan f sina dagliga doser, istllet fr att behva drlla omkring p gatan och beg smbrott fr att upprtthlla sitt missbruk. Detta har resulterat i att ver en tredjedel av alla heroinister i Schweiz klarar av att fortfarande jobba, och leva ett frhllandevis anstndigt liv. Det resulterade ocks i att kriminaliteten sjnk eftersom missbrukarna valde att g till klinikerna istllet fr att finansiera knarkhandeln.

Schweiz r helt klart ett fredme fr skademinimeringsprincipen. Att de utkar den policyn bevisar det ytterligare.
Citera
2013-10-02, 23:13
Medlem
tvivales avatar
Fy fan vad hrligt att lsa! Det gr t rtt hll p mnga stllen i vrlden. Men Nr ska Sverige NTLIGEN ta fingrarna ur sina dogmatiska arslen och brja legalisera eller tminstonde avkriminalisera? r s jvla trtt p alla trngsynta, ignoranta rvhl som fortfarande instmmer att cannabis skall fortstta vara olagligt. rligt talat s tycker jag dom kan ta sig dr solen aldrig skiner, och kra upp en kaktus eller nnting! Efter all frfljelse och frtryck s r det minsta dom frtjnar. Faktiskt. Knns ungefr som att bo i Saudi Arabien eller ngot liknande land med idiotiska lagar i grund och botten baserade p religis moralism! Time for a change!
Citera
2013-10-02, 23:24
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegaliseItNow

Med vr narkotikapolitik kommer vi antagligen vara sist med en avkriminalisering, absolut. Om det inte r s att Sveriges politiker fr tokpanik och tnker "Gud, vi kan inte vara sist!".

Dock r jag glad att det brjar rra p sig inom cannabisfrgan. Trkiga bter fr den som ker fast dock. Men ett bra steg i rtt riktning att den inte skall pverka i form av tidigare domar nr man t.ex. sker jobb.
Senast redigerad av Brmc 2013-10-02 kl. 23:26.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in