Mexiko City på väg att att legalisera marijuana

flashback.se

De politiska ledarna i Mexiko City har tröttnat på drogkartellernas våld i staden, som till stora delar finansieras av marijuana. Nu förbereder man en legalisering, för att på så sätt ta makten och vinsten från kartellerna.

Läs hela artikeln
2013-10-30, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Kolla du DMS-IV som är sjukvårdsstandarden för klassificera missbruk, så är det sen punkt slut för den "diskussionen".
Kolla med vilken Svensk läkare som helst så förstår du att jag har rätt.
Citera
2013-10-30, 20:57
Medlem
Citat:
Nej, sjukvården håller inte med dig.
Det är bara dom som har den medicinska kunskapen att klassificera missbruk.
Nej, kolla med nästan vilken läkare i Sverige som helst att du röker Cannabis så får du en missbrukarstämpel. Du verkar leva djupt i drömlandet och sväva på rökmoln.
Citera
2013-10-30, 20:59
Medlem
Citat:
Vi är inte du, utan de som har lite kunskaper OM cannabis som har diskuterat.
Du har mest presterat lite floskler i bästa fall.
Du har fan inga kunskaper. Bara skit utan förankring i verkligheten.
Citera
2013-10-30, 21:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apaa
Hur fen kan man bli så arg och irriterad för att man kritiserar gräs? Ni måste verkligen krampaktigt stå med pipan i näven och vara svårt beroende av skiten. Hela livet handlar om gräs för er. Inget annat är viktigt.
Cannabis för mig är en parentes för mig, så någon kritik finner jag noll irritation över.
Dock så rättar jag till dina felaktigheter, som verkar irritera dig med tanke på dina svar.
Citat:
Nej, kolla med nästan vilken läkare i Sverige som helst att du röker Cannabis så får du en missbrukarstämpel.
DMS-IV sköter vad som är missbruk eller inte.
Inte du eller lagen.

Citat:
Du hittar på.
Ge mig en siffra?
Undersökningarna som finns, säger samma.

Citat:
Kolla med vilken Svensk läkare som helst så förstår du att jag har rätt.
Sjukvården följer DSM-IV, inte mycket du kan göra åt detta.
Citat:
Nej, kolla med nästan vilken läkare i Sverige som helst att du röker Cannabis så får du en missbrukarstämpel. Du verkar leva djupt i drömlandet och sväva på rökmoln.
Säger bara DSM-IV, läs upp dig vad det betyder.
Sen blir det tyst från dig, om du nu förstår av vad som står där.
Citat:
Du har fan inga kunskaper. Bara skit utan förankring i verkligheten.
Kanske dax för dig att leverera källor, men jag vet det blir inte lika roligt nu.
Så ha det bra.
Citera
2013-10-30, 21:58
Medlem
Citat:
Cannabis för mig är en parentes för mig, så någon kritik finner jag noll irritation över.
Dock så rättar jag till dina felaktigheter, som verkar irritera dig med tanke på dina svar.

DMS-IV sköter vad som är missbruk eller inte.
Inte du eller lagen.

Ge mig en siffra?
Undersökningarna som finns, säger samma.

Sjukvården följer DSM-IV, inte mycket du kan göra åt detta.

Säger bara DSM-IV, läs upp dig vad det betyder.
Sen blir det tyst från dig, om du nu förstår av vad som står där.

Kanske dax för dig att leverera källor, men jag vet det blir inte lika roligt nu.
Så ha det bra.
Nä, det är ingen parantes då du sitter på Cannabisforumet ofta och sprider skit.

Herregud. Lär dig hur verkligheten ser ut. Jag vet mycket väl vad DSM IV är för något och vad som står där om missbruk. Något du inte kan ändra på är att många läkare sätter missbrukarstämpeln på folk fast dom "endast" röker på helgerna. Det är så verkligheten ser ut.
Senast redigerad av apaa 2013-10-30 kl. 22:00.
Citera
2013-10-30, 22:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nä, det är ingen parantes då du sitter på Cannabisforumet ofta och sprider skit.

Herregud. Lär dig hur verkligheten ser ut. Jag vet mycket väl vad DSM IV är för något och vad som står där om missbruk. Något du inte kan ändra på är att många läkare sätter missbrukarstämpeln på folk fast dom "endast" röker på helgerna. Det är så verkligheten ser ut.
Saklighet, logik, fakta och forskning, det är din chans.
Så ska du ta denna chansen och visa oss att cannabis är vad du säger.
Eller vandrar vi ner flosklers lane?

Du har ingen aning om vad DSM-IV är, med tanke på dina svar.
DSM-IV äger dig.
Vänta bara tills DSM-V kommer ut, så kommer du bli än mer ägd i denna fråga om missbruk.
Och vad som krävs för bli kallad missbrukare.
Men raljera på, för det är din sista chans, sen ägd än mer totalt.
Citera
2013-10-30, 22:19
Medlem
Citat:
Saklighet, logik, fakta och forskning, det är din chans.
Så ska du ta denna chansen och visa oss att cannabis är vad du säger.
Eller vandrar vi ner flosklers lane?

Du har ingen aning om vad DSM-IV är, med tanke på dina svar.
DSM-IV äger dig.
Vänta bara tills DSM-V kommer ut, så kommer du bli än mer ägd i denna fråga om missbruk.
Och vad som krävs för bli kallad missbrukare.
Men raljera på, för det är din sista chans, sen ägd än mer totalt.
Du är en dum teoretiker utan någon som helst kunskap i hur sjukvården och samhället i övrigt fungerar. Förstår du inte vad jag skriver? Jag har läst delen om missbruk i diagnosmanualen DSM IV. Är du verkligen så dum i huvudet som inte förstår det och att läkare inte lyder den blint?

Du kan börja med att söka här på Flashback för att se att många blir diagnosticerade som missbrukare trots att dom egentligen inte möter kriterierna för missbruk.
Sedan rekommenderar jag dig att sticka ut huvudet i världen för att se hur det fungerar på riktigt.

Du gör ingenting för att få dig att se ut som något annat än en naiv och simpel haschrökare som hittat ut på internet och hittar "fakta" som skall "bevisa" att ditt haschmissbruk minsann är bra.
Senast redigerad av apaa 2013-10-30 kl. 22:28.
Citera
2013-10-30, 22:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du är en dum teoretiker utan någon som helst kunskap i hur sjukvården och samhället i övrigt fungerar. Förstår du inte vad jag skriver? Jag har läst delen om missbruk i diagnosmanualen DSM IV. Är du verkligen så dum i huvudet som inte förstår det och att läkare inte lyder den blint?

Du kan börja med att söka här på Flashback för att se att många blir diagnosticerade som missbrukare trots att dom egentligen inte möter kriterierna för missbruk.
Sedan rekommenderar jag dig att sticka ut huvudet i världen för att se hur det fungerar på riktigt.

Du gör ingenting för att få dig att se ut som något annat än en naiv och simpel haschrökare som hittat ut på internet och hittar "fakta" som skall "bevisa" att ditt haschmissbruk minsann är bra.
När du pratar om missbruk, så har du ingen tanke på vad sjukvården gör för att diagnoserna missbruk.
Det har du tydlig gjort innan, med tanke på din skiftning så tror jag du nu helt plötsligt läst DSM-IV.
Och inser att du har lite lätt fel

Jag vet om att missbrukare finns och att de finns en hel del här på FB.
Dock så uppfyller de, de kraven som finns för missbruk.
Om jag lever i världen, jo det gör jag.
Jag vet om att man kan få problem med cannabis, dock att de är få av alla de ~1,31MILJONERNA som rökt/röker cannabis.

Du kommer aldrig med saklighet, logik, fakta eller forskning.
Så kan du komma med nått?
Ditt senaste försök var ju sjukt roligt, vill du göra ett nytt försök?
Citera
2013-10-30, 23:03
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
För en vanlig svensk är du fortfarande en knarkare som sitter och missbrukar i Portugal. Hur portugiserna själva ser på detta vet jag inte.

Nej, det verkar vara mycket du inte vet när det kommer till narkotika...

Är du verkligen så dum att du tror att bruk kontra missbruk är något som en politiker är i stånd till att klassifiera? Vilka politiker tror du har en doktors-examen?

Får jag fråga hur du definerar missbruk?
Senast redigerad av BenAsslick 2013-10-30 kl. 23:19.
Citera
2013-10-30, 23:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Nej, det verkar vara mycket du inte vet när det kommer till narkotika...

Är du verkligen så dum att du tror att bruk kontra missbruk är något som en politiker är i stånd till att klassifiera? Vilka politiker tror du har en doktors-examen?

Får jag fråga hur du definerar missbruk?
Doktorer, men de som skiter i DSM-IV som att sätta diagnoser som tex missbruk.
Citera
2013-10-31, 16:53
Medlem
Citat:
Man vill ju inte att dessa vilsna själar skall falla för långt bort från referensramen.
Varför inte?
Citera
2013-11-08, 10:51
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick

Det är mycket möjligt att han verkligen så dum...
Visserligen tror även jag att vissa svenska politiker både med och utan doktorsexamen kan avgöra skillnaden mellan bruk och missbruk, men jag är inte övertygad om att det ena förutsätter/utesluter det andra. Att de inte talar öppet om hur det egentligen ligger till handlar nog antagligen mest om att de inte vill/vågar sticka ut från den traditionella svenska synen på denna "känsliga" fråga.

Hur som helst så finns det några svenska politiker i riksdagen och en i "EU-toppen" som har disputerat.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in