2013-10-24, 21:01
Medlem
rEEgs avatar
TS: Knner du stormen ute? G ut och knn p den vettja. Fr du har blivit lika blst som du blir om du gr ut. Tyvrr
Citera
2013-10-24, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woonly
Tjena,
Jag har en snubbe jag har kpt av det senaste ret och han har alltid gett mig bra bitar och bra rka. Lste av honom igr kvll igen och han hvdade att det var Blue Cheese och att det skulle enligt honom vara riktigt bra! S idag nr jag vaknade meckade jag en lite strre holk med ca 1,2g fr att f en go start p dagen och som jag nyligen rkte, men sitter hr nu och inser att jag knappt knner mig bng. Har jag blivit grundlurad p rkat eller borde jag bara vnta nnu lngre (har vntat ca 10-15 min)? Luktar och knns som riktigt bra rka men knner inte av det..

-Woonly

Kpte en gng av en polare som bestllt via mexiko. Han pstd att rkat var "the bomb". Hade haft ett lngre uppehll nr jag kpte det s bredde p ordentligt nr jag skulle testa det frsta gngen hemma. Rkte en fullpackad pipa och vntade en kvart, knde ingenting. Packade en halv till och rkte den, knde fortfarande ingenting. Nr runt 25 minuter gtt ringde jag(eller skrev, minns inte) min kompis och gav honom en saftig utskllning. Enligt hans utsago s spaceade jag ut totalt medans vi snackade. Jag minns inte mycket frn den kvllen men jag har ALDRIG varit s bng och heller aldrig blivit det igen.

Har aldrig varit med om att det tagit s lng tid fr det att kicka in(frutom den 10an d).

Du kan ju ha rkat ut fr ngot liknande.
Citera
2013-10-24, 23:52
Medlem
xantranxs avatar
Det kan ju vara besprutat med glas, kolla genom att ta ett cd fodral och gnugga det p fodralet, blir det repor slng skiten.
Citera
2013-10-25, 00:01
Medlem
att du inte vet hur lng tid det tar fr effekten tyder p att du r ny med att rka.
det gr det hela nu mer komiskt att du meckar en holk p ver ett gram nr du r nybrjare
att rka en 0,2 av bra rka ska f dig duktigt skev om det r ok rka.
Citera
2013-10-25, 07:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Woonly
Tjena,
Jag har en snubbe jag har kpt av det senaste ret och han har alltid gett mig bra bitar och bra rka. Lste av honom igr kvll igen och han hvdade att det var Blue Cheese och att det skulle enligt honom vara riktigt bra! S idag nr jag vaknade meckade jag en lite strre holk med ca 1,2g fr att f en go start p dagen och som jag nyligen rkte, men sitter hr nu och inser att jag knappt knner mig bng. Har jag blivit grundlurad p rkat eller borde jag bara vnta nnu lngre (har vntat ca 10-15 min)? Luktar och knns som riktigt bra rka men knner inte av det..

-Woonly

Haha skn kran du har, fick du kryddor?
Citera
2013-10-25, 08:45
Medlem
Blue cheese sitter som pucken i Greta vnnen.
Mina wake&bake p just den strainen brukar lgga dig duktigt.
Citera
2013-10-26, 19:12
Medlem
PeterDolvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibiff
Ge mig 0.2 s blir jag aldrig stenad om det inte r wax/buddler/olja

Ok, du har aldrig ftt riktigt fin kvalit allts.
Citera
2013-10-26, 19:13
Medlem
PeterDolvings avatar
Lustig trd. Hade jag kpt rka, dr jag rkte upp en femma p 4-5 holkar. S hade jag DDAT kranen. Vem slnger ner en hel gubbe i en holk till sig sjlv.. Vad r det fr skit ni fr tag p ?!
Citera
2013-10-27, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDolving
Lustig trd. Hade jag kpt rka, dr jag rkte upp en femma p 4-5 holkar. S hade jag DDAT kranen. Vem slnger ner en hel gubbe i en holk till sig sjlv.. Vad r det fr skit ni fr tag p ?!

Hller med.. r det fint rka blir man skn p .2. r det RIKTIGT bra blir 2 pers bnga p .3 tillsammans. Lite smre kanske man mste slnga i 0.25-3. Aldrig varit med om ngon som ens klarar att f i sig 1.4 BRA rka. Helt omjligt.. Man dckar ju halvvgs:P
Citera
2013-10-27, 16:54
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
r du mer pverkad n vad du uppfattar det som kanske? Ingenting tyder p att grset inte ska fungera som det ska.. och fr jag frga varfr du doserar 1,2g i en joint? Om du lgger upp en bild p det s blir det lttare att hjlpa till.

Nu r detta en jvligt slapp vana hos mig, men jag brukar ofta mecka vldigt fr stora joinar s att jag kan spara halva och slipper rulla om om jag blir sugen p att g ut igen. Alt. Om jag inte har tid/mjlighet att mecka en ny, s kan det vara bra att ha som frdigrullade i frrdet.
Citera
2013-10-27, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDolving
Ok, du har aldrig ftt riktigt fin kvalit allts.

Det behver liksom inte ens vara av bra kvalitet. Det konstig att han sger "aldrig", 0,2 av standard knner man ju tom av, typ 1 cm tobak i en cigg, hur kan man inte knna av det?

Man blir chockad nr man lser att folk anvnder s stora mngder. Tror mnga inte har tillgng till digitalvg.
Citera
2013-10-27, 19:10
Bannlyst
Var det lngesen du rkte? Vet inte om det tar lngre tid fr kroppen att uppfatta vad som inhalerats om du har haft ett lngvarigt uppehll n om du varit "van".

Annars skulle jag sga 2-3 minuter max. 20-30 minuter, som vissa sger, lter helt strt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in