2013-11-11, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Igr gick omrstningen om att legalisera cannabis fr rekreationellt bruk igenom i Portland, Maine. Resultatet fr QUESTION #1 ("Do you favor the change in the city ordiance(s) proposed by the citizen petition as provided below?") till fljande frslag blev 70 % fr.

Det blir det frsta staden p stkusten som legaliserar rekreationellt bruk, och i frslaget presenteras bl. a. att en medborgare ver 21 fr inneha upp till 2.5 uns (70 gram) cannabis. Det kommer dock vara frbjudet att rka p offentliga platser, och markgare har rtt att frbjuda rkande p deras mark.

Huffington Post
NORML

Bra dr. Vntar p Sverige.
Citera
2013-11-11, 03:33
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theblue
Vilka stater r det nu som det r lagligt i?

Inga eftersom de federala lagarna gller i alla delstater. Dremot r delstatslagstiftningarna legaliserade i Washington och Colorado vilket innebr att delstatspolisen, sherifferna samt lokalpolisen inte skall lgga sig i "federala" cannabisbrott. Medicinsk cannabis r tilltet i ganska mnga delstater.
Citera
2013-11-11, 06:08
Medlem
Skaeggbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusojdo
... och rakt in i hjrnorna p kvinnor och mn som ska vxa upp och driva samhllet framt, inte sitta hemma och knarka ihjl sig.

Tack fr din synpunkt, din fule fisk. Att samhllet r ett skyddsnt som fngar upp och skyddar sina medlemmar som gr idiotiska val - brukar narkotika, vld eller kper sex till exempel, r ngot som i alla fall jag tycker knnetecknar ett sunt samhlle. Nr vi ger upp hoppet om varandra och lter folk knarka ihjl sig till hger och vnster har vi kommit p en slippery slope.

Tack fr morgonens garv.
Ls p lite innan du spyr ut ditt hat mot ddsknarket, och d menar jag inte statens propaganda utan sakliga studier av cannabis. Du skmmer ut dig.
Citera
2013-11-11, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaeggbiff
Tack fr morgonens garv.
Ls p lite innan du spyr ut ditt hat mot ddsknarket, och d menar jag inte statens propaganda utan sakliga studier av cannabis. Du skmmer ut dig.

Ta det lugnt nu, Cannabis kan gra folk trgtnkta och allmnt dryga.

MEN! att det kommer pverka landets politiker i framtiden tvivlar jag starkt p. Det kommer rulla p som det hade gjort o mdet var olagligt ocks. Plus att jag anser att folket nufrtiden kommer nr dom r 40-60 r vara mycket mer Bildade/allmnbildade n vad dem gamla getterna i regeringen r idag. Varfr? Internet....

Tycker alla i den ldre generationen anvnder media som kllor fr det mesta, detta utan att dom sjlva tnker p det. Dem vuxna man stter p nufrtiden ser vrlden som en vldigt liten bild och vet egentligen inte vad det r som faktiskt pgr.
Tekniken rullar p fr mycket fr att ldre generationer ska kunna hnga med.

Samma de vntar dagens yngre generation nr den d nya generationen sitter i ungdomsftterna.

Men svrt att erknna r det sklart
Senast redigerad av kaama 2013-11-11 kl. 07:53.
Citera
2013-11-11, 11:27
Medlem
lazyasss avatar
Citat:
Inte den blekaste skuggan av en chans att det stmmer eftersom cannabis r djupt skadligt medan mttlig anvndning av alkohol inte alls pverkar hjrnans funktioner p samma stt. Det finns inget som heter mttligt anvndande av cannabis, medan mttlig konsumtion av alkohol frvisso r dligt fr kroppen - men det pverkar inte din hjrnas centrala funktioner i ett lngre perspektiv.

Jag rker cannabis 1 gng till 2 varannan mnad r det vad du kallar tungt bruk. Allt handlar om sjlv kontrol likvl till alcohol. OT men om det r ngonting som borde vara olagligt r det cigg.
Citera
2013-11-11, 12:06
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Precis, de r passiva, och det r just det som r farligt. Se vidare mitt resonemang om minne nedan.

Du och jag har precis lika bra koll p att ngonting r lagligt fram tills dess att det legaliseras. So far so good. Det jag menar om minnespverkan r inte minnesluckor utan att cannabisbruk pverkar minnesprocessen som sdan, dvs. ven inlrningsprocesser och liknande. Hjrnans naturliga utveckling hmmas och rent krasst kan sdant du anvnder hjrnan till under cannabispverkan inte terkallas till frontalloben nr du r nykter (dvs cannabisen r passiv), utan fordrar ett nytt rus. Fy fan.

Fast det dr kan jag enkelt motbevisa fr mig sjlv genom att dra mig till minnes (!) alla saker jag lrt mig under pverkan av cannabis som jag kan minnas eller gra idag (utom pverkan).

Du sitter ju bara och hittar p.
Citera
2013-11-11, 12:09
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Se det shr, ett bruk r ett bruk nr du kan sluta nr du vill. Ett missbruk r ngot du inte kan sluta med obehindrat. Just eftersom cannabis pverkar hjrnans centrala funktioner och gr att du behver rka p skiten igen fr att kunna komma t de processer som startats under frra ruset gr att du inte med ltthet kan fimpa skiten.

Ja, det trkiga r bara att det dr r nys som du har fantiserat ihop.

Citat:
Jag menar att individen i sig inte har ngra problem med sin konsumtion i ett kort perspektiv, men att denne nd belastar samhllet genom att dra in fler i cannabisanvndande, belastar sjukvrden, osv.

Inget av de argumenten frklarar varfr du vill behandla cannabis och alkohol olika.
Citera
2013-11-11, 12:11
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Jag hller inte alls med det du sger. Anledningen till att alkohol och tobak r tilltet, och att snus dessutom r tilltet i sverige bygger inte alls p hlsoaspekter eller ekonomiska skadeverkningar, utan p *drumroll* TRADITION.

Det var ocks sklet som angavs fr att kvinnor inte skulle ha rstrtt och fr att homosexuell aktivitet skulle frbli olaglig. TRADITION r helt enkelt ett jvligt dligt skl fr ett politiskt beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in