Citat:
Ursprungligen postat av
jlanger
Nr vi nd r inne p reparation s tnkte jag kolla om jag kan flika in en frga ("omjagvarenturk" verkar kunnig).
Min frra MBP 15" (2009) r utlnad till tjejen, jag kpte en ny MBPR 15". Baksidan av skrmen, d.v.s. ovansidan av datorn nr den r stngd (med pplet som lyser) har ngra f, sm skavanker. Jag har skt i min mening vldigt mycket men hittar inga ersttningsprodukter. Jag misstnker att det r extremt dyrt mot vad den r vrd p beg marknaden och efter snart fem r s fr man se det fr vad det r.
Min misstanke r att det egentligen r allting som skrmen bestr av frutom sjlva display + "framglas" om man skall ens byta ngot? Ngon som vet var man hittar och vad det kostar?
Tack p frhand!
Lmnar du in den till en seris verkstad s byter de hela kakan(dyrt, 4-5k exk moms fr 15tummare, din modell.). Detta d Apple ej vill att man ska hlla p att ta bort glaset osv, utan bara byta hela paketet.
Du kan bestlla ett backcover bara, detta frn ebay. Men jag rder dig inte till att gra detta bytet sjlv d det r extremt svrt. ven fr en kunnig som mig sjlv. S ltt att glaset gr snder nr man ska frska pilla bort och vrma upp fr att skiten ska lossna.
Vill du komma undan billigt s kan du lmna in den till homemedia. De utfr det nog billigast. Men se till att fota datorn bara, d sannorlikheten att du fr tillbaka datorn med mer repor n den hade nr du skickade in den r hg.
mvh