Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-17, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pycho
Väldigt tråkigt att höra att det blev så för dig (antar jag) men jag tror faktiskt inte det stämmer riktigt. Min flickvän tycker om att gå ut och dansa men hon går ju ut enbart med andra tjejer. Visst kan hon träffa andra killar ändå men för det första så går hon inte ut alls ofta och för det andra så litar jag på att hon gör som man ska

Jag förstår att du är sur just nu men umgås med kompisar nu och efter ett tag hitta en ny, allt löser sig
Hör gärna av dig om du vill prata när du har lugnat ner dig!

Din flickvän gillar att gå ut och dansa, med andra ord hon älskar att dansa tryckande mot andra mäns skrev, bli tagen förföriskt och få höra hur het hon är?
Det skulle inte förvåna mig om din tjej redan tagit en eller två kukar.
Citera
2014-01-17, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzulie
Skitsnack! Jag går gärna ut och klubbar, är även flörtig som person men flirtar med livet s a s och är varken ute efter bekräftelse eller ngt vid sidan om när jag är i ett förhållande.

Är trygg i mig själv, bra självkänsla och inte fan tappar jag omdömet för att en "snygg" kille visar intresse. "Snygg" är inte en inträdesbiljett till min kropp för det första, för det andra älskar jag mig själv alldeles för mycket för att trasha mig och förstöra för mig själv.

Tssss....

Fast jo, det är ni. Det finns ingen anledning för er att gå ut om ni är i förhållande. Du verkar dock vara vettig som håller dig borta från alkoholen.
Citera
2014-01-17, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Är det bara jag som får för mig att TS har missuppfattat vad "eventuellt" betyder?

Tror han menar så småningom... Evenuellt någon synonym med samma betydelse.

F.ö
"två veckor tillsammans eller om ni förra helgen förlovade er."
Really, 2 veckor som par och ni förlovar er?
Citera
2014-01-17, 13:26
Medlem
Perriss avatar
Hohoooo! Har inte läst nåt så dumt sen jag konfimerades!

Den oerhört stringenta herr trådskapares resonemang går alltså ut på att det är helt jäkla bombsäkert, ja, helt skrivet i sten att det KANSKE kan vara så att din partner är otrogen. Och där föll hela argumentationen ihop som ett korthus i kvällsbris, då det egentligen inte argumenteras för något alls.

Goddag yxskaft, har sällan passat så bra.
Citera
2014-01-17, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Fast jo, det är ni. Det finns ingen anledning för er att gå ut om ni är i förhållande. Du verkar dock vara vettig som håller dig borta från alkoholen.
Jag är "dansare" dvs jag har dansat sedan 3 års ålder och som ung vuxen började jag leda kurser för barn/ungdomar i dans. Dans är en av mina stora passioner. Älskar det! Tycker även det är kul att med mina likasinnade väninnor gå ut.

Dricker visst det! Men super inte, tappar inte omdömet och vägrar göra bort mig. Det där är bara trashigt. Dessutom är jag som mamma förebild för mina tre döttrar och vägrar uppfostra dessa i att bli osäkra, otrygga kvinnor som tror att bekräftelse från killar sätter deras värde eller att alkohol i mängder har positiv påverkan på deras personlighet.

Är man som kille/man, tjej/kvinna hemma i sig själv och trygg så väljer man inte destruktiva handlingar punkt!

Om man gör tvärtom så som du hävdar i trådstart? Tja.. då är man inte färdig med sig själv vilket också bekräftar att man inte alls är mogen för att ingå som part i ett stabilt förhållande.
Bara till att leka av sig så länge han/hon behöver då anser jag och SEN ev inleda en relation om så är önskvärt.
Citera
2014-01-17, 13:41
Medlem
Glazehs avatar
Citat:
Skitsnack! Jag går gärna ut och klubbar, är även flörtig som person men flirtar med livet s a s och är varken ute efter bekräftelse eller ngt vid sidan om när jag är i ett förhållande.

Är trygg i mig själv, bra självkänsla och inte fan tappar jag omdömet för att en "snygg" kille visar intresse. "Snygg" är inte en inträdesbiljett till min kropp för det första, för det andra älskar jag mig själv alldeles för mycket för att trasha mig och förstöra för mig själv.

Tssss....

Du har missförstått vad som menas med "snygg". Alla vet att de flesta tjejer kommer inte ligga med en kille som bara enbart "snygg", men hon kommer inte heller ligga sådär på en gång med någon som är ful heller. Det är ganska betingad när ordet "snygg" slängs ut på det här forumet att det menas att det finns någon annan attraktions kraft förutom bara "snygg".

Förstår du lite bättre nu?
Citera
2014-01-17, 13:51
Medlem
Jan2013s avatar
Jag känner en ESFJ, väldigt glad och social och hon gillar att festa och dricka men ligger inte runt.
Hon är inte riktigt på med det här med främlingar och lösa förbindelser men vän med många killar. Familj betyder mycket och pojkvännen har hon valt noga och känt sen innan och visste vad hon fick.
Citera
2014-01-17, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glazeh
Du har missförstått vad som menas med "snygg". Alla vet att de flesta tjejer kommer inte ligga med en kille som bara enbart "snygg", men hon kommer inte heller ligga sådär på en gång med någon som är ful heller. Det är ganska betingad när ordet "snygg" slängs ut på det här forumet att det menas att det finns någon annan attraktions kraft förutom bara "snygg".

Förstår du lite bättre nu?
Jag förstod från början vad ts menade med "snygg" och därför satt jag det inom citationstecken.

Återigen.. nej! Jag vill inte ligga eller inleda ngt med ngn kille för att han är "snygg"/attraherar mig whatever.
Jag vet att attraktion till stor del bygger på bekräftelse och en slags motreaktion på en själv.
Alltså, många gånger blir man attraherad för att man får ut ngt av det. Som en spegelbild (inte bokstavligt talat)eller reflektion av sig själv och ngt som tilltalar och kittlar ens ego.
En del trillar dit på detta och får en tillfällig kick och gör då ngt dumt som att tex bedra sin partner för att sedan få ångest. Jag är inte sån.

Vill dock påpeka att det inte alltid behöver vara ngt negativt att få smeka sitt ego då och då. bara inte på bekostnad på ngn annan eller på så sätt att det är destruktivt.
Citera
2014-01-17, 14:06
Medlem
Aftershocks avatar
Jag kommer dragandes med... "DET VAR BÄTTRE FÖRR".

Jag ogillar påståendet som TS lägger fram, jag tror dock att otrohet generellt mellan killar och tjejer har ökat markant.

Mycket tror jag vi har att tacka internet och smartphones. Internet gör allting så tillgängligt, (inget negativt i det, ingen utveckling som inte bär med sig nackdelar dock), du kan undanhålla information, gömma dig bakom anonymitet, det finns sidor som annonserar om att "här an du vara otrogen med andra som vill vara otrogna".

Så kan din partner sitta där på jobbet och surfa på skitsajter när du sitter hemma och tror att allt är lugnt (eller på ditt egna jobb för den delen), för det finns ju ingen sådan historik på datorn hemma eller att du på något sätt märker av det eftersom det är så lätt att dölja.

Tänk dig tillbaka förr... nu pratar jag långt in i "förr", där människorna träffades på dansbanorna, man tog mycket allvarligare på sex och förhållanden. Frestelserna trycktes inte upp dagligen i ditt ansikte, folk visste vem som var tillsammans med vem osv. Du kunde inte gå och ragga på vem som helst, och man gjorde det inte heller för respekten för medmänniskorna var större och konsekvenserna drabbade inte bara dig utan hela din familj. Skam.

Nej jag förspråkar inte stenåldern, men det fanns mycket mer heder i hur man uppförde sig än vad det gör idag.

Folk blir dessutom EGO av sina ständiga bloggar som bara kretsar kring dem själva, facebookstatusar där de väntar på att deras skara följare blint skall bekräfta deras egoistiska åsikter, bekräftelse.
Bekräftelse är det enda som gäller. Oavsett om det är i andras sängar, i form av pengar eller i "likes" på facebook. Vi Människor blir kallare och mer egoistiska. Vi får ta konsekvenserna av vårt samhälle helt enkelt.

Detta är generationen som tekniken och media fostrar.
Citera
2014-01-17, 14:08
Medlem
Jag förstår inte de som tror att tjejer inte har en egen vilja.
"Hade tio brudar raggat på dig så hade du också varit otrogen"
Vad är det för synsätt? Nej, jag hade inte varit otrogen mot min tjej.

Om din tjej är otrogen, så har du inte gett henne det hon vill ha eller behöver(kan vara allt från stor kuk till långa djupa samtal och pengar).

Därför hämtar hon det någon annanstans. Personligen så tror jag att "spänningen", som finns i en otrohetsaffär, kan vara ganska upphetsande, när man inte får någon spänning i vardagen av sin pojkvän.

Sluta skyll allt på tjejerna nu grabbar. Det ser så fjantigt ut när ni ska generalisera och dra alla över en kam.

T ex, killen som ska basunera ut över hela internet att tjejer minsann inte kan få orgasm.
Det enda han säger med sin tråd är att han inte kan ge några tjejer orgasm, och att han är bitter över det.

Eller killar som säger att fittan ändå bara är tio cm djup och att längre penis är onödigt. Det ter sig ju rätt uppenbart att dessa killar inte har längre snopp än tio cm.
Citera
2014-01-17, 14:37
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:

Tssss....
Äsch, man kan väl ändå ge Ts en poäng här? Han har ju rätt.
Den obestridliga verkligheten är att om tjejen är ute och festar så KANSKE det kan vara så att hon möjligen är otrogen. Ja, faktum är att otrohet existerar så det bör ju finnas någon sanningshalt i det hela.
Otrohet under fester är en helt tvärsäker osäkerhet, statistiskt sett.
Citera
2014-01-17, 14:40
Medlem
Glazehs avatar
Citat:
Jag förstod från början vad ts menade med "snygg" och därför satt jag det inom citationstecken.

Återigen.. nej! Jag vill inte ligga eller inleda ngt med ngn kille för att han är "snygg"/attraherar mig whatever.
Jag vet att attraktion till stor del bygger på bekräftelse och en slags motreaktion på en själv.
Alltså, många gånger blir man attraherad för att man får ut ngt av det. Som en spegelbild (inte bokstavligt talat)eller reflektion av sig själv och ngt som tilltalar och kittlar ens ego.
En del trillar dit på detta och får en tillfällig kick och gör då ngt dumt som att tex bedra sin partner för att sedan få ångest. Jag är inte sån.

Vill dock påpeka att det inte alltid behöver vara ngt negativt att få smeka sitt ego då och då. bara inte på bekostnad på ngn annan eller på så sätt att det är destruktivt.

Han avslutade inte tråden med "Användaren Erzulie är en son tjej", ingen har sagt att du är det men det gör inte hans påstående mindre sann och den gör inte hans påstående ren sanning som händer 100 gånger av 100 fall heller.

De tjejer han beskriver fungerar i stort sett så, iaf när det gäller tjejer från Sverige. Invandrar tjejer i en mindre utsträckning på just det här sättet de är mer materialistiska de har andra sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in