Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-25, 19:42
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Ja, några här på flashback har använt det för att driva med människan. Det är knappast ett vedertaget smeknamn.
Det är helt klart synd att flashback inte tillåter en tråd som behandlar herr skillt, för det verkar finnas många som är nyfikna på honom och en hel del skvaller och skit.

Fast jag vill minnas att Skillt själv skämtat om fingerklippandet också vid något tillfälle. Skillt har gjort väldigt mycket bra saker faktiskt. Framförallt startade han upp Nätverket Stoppa Pedofilerna. Han dyker ju upp titt som tätt här på Flashback och svarar på frågor.
Citera
2014-08-25, 19:50
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Fast jag vill minnas att Skillt själv skämtat om fingerklippandet också vid något tillfälle. Skillt har gjort väldigt mycket bra saker faktiskt. Framförallt startade han upp Nätverket Stoppa Pedofilerna. Han dyker ju upp titt som tätt här på Flashback och svarar på frågor.

Okej, du är en 17-årig fanboy eller?

Han skrev väl om fingerklippandet för att (mer eller mindre dolt) skryta på twitter.
Något som om jag inte har helt fel fick en del skäll för från SvP.. kan tänka mig att han fått mer än bara en tillsägelse för hur käften hans går på twitter.

Men nu var han ju tvungen att lämna SvP så då bryr sig kanske inte de längre om vad han skryter om i alla fall.
Citera
2014-08-25, 19:59
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Okej, du är en 17-årig fanboy eller?

Han skrev väl om fingerklippandet för att (mer eller mindre dolt) skryta på twitter.
Något som om jag inte har helt fel fick en del skäll för från SvP.. kan tänka mig att han fått mer än bara en tillsägelse för hur käften hans går på twitter.

Men nu var han ju tvungen att lämna SvP så då bryr sig kanske inte de längre om vad han skryter om i alla fall.

Jag är betydligt äldre.. Jo, han fick lite kritik för det där även på Flashback. Men han har min respekt för Nätverket Stoppa pedofilerna. I övrigt tycker jag att Skillt borde resa hem från Ukraina.
Citera
2014-08-26, 01:00
Medlem
Yxherrens avatar
Ber om ursäkt, jag hade fel. Vänligen ta bort mitt inlägg.
Citera
2014-08-26, 01:27
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Det är helt klart synd att flashback inte tillåter en tråd som behandlar herr skillt, för det verkar finnas många som är nyfikna på honom och en hel del skvaller och skit.

Både synd och inte.

Visst skulle man vilja höra skvaller om snubben, men å andra sidan skulle han verkligen kunna sitta och gotta sig i en sådan tråd då han ju som bekant har ett bekräftelsebehov som saknar motstycke. Och den möjligheten vill vi ju såklart inte ge honom. Men å andra sidan skulle det ju kunna komma fram en del mindre bra saker om vår käre herr Skillt, då kanske det inte hade varit lika roligt (för honom dvs...).

Jag antar att han inte platsar i skvalleravdelningen här på FB?
Senast redigerad av saprofyt. 2014-08-26 kl. 01:29.
Citera
2014-08-26, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Både synd och inte.

Visst skulle man vilja höra skvaller om snubben, men å andra sidan skulle han verkligen kunna sitta och gotta sig i en sådan tråd då han ju som bekant har ett bekräftelsebehov som saknar motstycke. Och den möjligheten vill vi ju såklart inte ge honom. Men å andra sidan skulle det ju kunna komma fram en del mindre bra saker om vår käre herr Skillt, då kanske det inte hade varit lika roligt (för honom dvs...).

Jag antar att han inte platsar i skvalleravdelningen här på FB?

Jo, han själv skulle ju säkert älska det.
Sen skulle jag säga att det finns ett praktiskt behov också om man ser till hur pass ofta flertalet trådar som precis som denna har gjort just nu börjar handla om Skillt på ett eller annat sätt, trots att det inte direkt är on topic.

Skvalleravdelningen är han tydligen inte känd nog för, han är ju inte politiker (även om han ett tag hade planer på att ställa upp som kommunpolitiker för ND 2014) så politik - inrikes/politiker är ju uteslutet och även om han stundtals diskuteras i tråden om SvP så är han ju inte ens medlem där längre.
Citera
2014-08-26, 02:21
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Jo, han själv skulle ju säkert älska det.
Sen skulle jag säga att det finns ett praktiskt behov också om man ser till hur pass ofta flertalet trådar som precis som denna har gjort just nu börjar handla om Skillt på ett eller annat sätt, trots att det inte direkt är on topic.

Skvalleravdelningen är han tydligen inte känd nog för, han är ju inte politiker (även om han ett tag hade planer på att ställa upp som kommunpolitiker för ND 2014) så politik - inrikes/politiker är ju uteslutet och även om han stundtals diskuteras i tråden om SvP så är han ju inte ens medlem där längre.

Fast även om han inte är politiker figurerar han ju i media då och då, men tror knappast han är tillräckligt känd för att platsa i "kändisskvaller" trots det. Är det någon som testat?
Citera
2014-08-26, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Fast även om han inte är politiker figurerar han ju i media då och då, men tror knappast han är tillräckligt känd för att platsa i "kändisskvaller" trots det. Är det någon som testat?

Finns en gammal tråd från 2010 som låstes relativt omgående.
(FB) Skvaller om M.Skillt
Citera
2014-08-26, 02:48
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Finns en gammal tråd från 2010 som låstes relativt omgående.
(FB) Skvaller om M.Skillt

(FB) Vad vet vi om Mikael Skillt?

Ett tappert försök.
Citera
2014-08-26, 12:19
Medlem
oops.. felpost.
Citera
2014-08-26, 16:05
Medlem
KrabbGurus avatar
Intressant diskussion mellan Henrik Fridén och Curt Linusson på Facebook. Kommentarerna är till en bild på Henrik i uniform.

Citat:
Patrik Sverin Du ser ut som en champinjon.

Henrik Fridén Jag är här med livet som insats och använder gärna allt tillgängligt kamouflage om det räddar mitt liv. Så lustigt var det.

Curt Linusson Jag åkte ju ner till krigets Kroatien/Bosnien med Pluton Viking så jag känner till den där perversa dragningen till kriget. Vore intressant vilken sida du kämpar för.

Henrik Fridén All ära till dig min vän. Självklart på Ukrainas sida. Död åt separatisterna. Ser du inte flaggan på mitt bröst?

Curt Linusson Ok kompis ! Men då är vi inte på samma sida. Min sympati ligger hos separatisterna. Har dock full respekt för ditt ställningstagande. Det är alltid intressant med svenska frivilliga (mercenaris ?) i andras krig.
Kampen skulle dock flyttas till vår arena Sverige- den kommer till slut
tror jag.

Henrik Fridén Så du är svensk nationalist som stöttar kommunistiska separatister som springer ryska judiska kapitalisters ärenden? Den kampen du pratar om är ofrånkomlig om vi låter Putin härja fritt. Tror du ryssen nöjjer sig med lilla Ukraina? Denna invasion handlar inte om att "skydda ryska medborgare", allt handlar om strategiska positioner för en eventuell invasion av ytterligaremeuropeiska länder.

Curt Linusson Att Carl Bildt står upp för regimen i Kiev räcker för mig .

Henrik Fridén Regimen? De som jobbar för samma makt som separatisterna menar du? Ne jag står lika lite på Ukrainska regimens sida som separatisternas sida, jag står på Ukrainska och det Europeiska folkets sida. Mot globalism, imperialsim, kapitalism och dess avarter såsom korruption.

Curt Linusson När jar hör dina ädla anlednngar till din strid så tror jag inte på det.Jag tror du är där och krigar för att du gillar det,inte av ideologiska skäl.Det var lättast att verka i Kievregimens tjänst.Jag känner igen det från Bosnien.Nåväl jag vill inte döma men enligt mig är du på fel sida.Men är man en MERC så spelar sidan ingen roll. Åter igen jag har full respekt för din strid.

Tycker Linusson verkar väldigt vettig och nyanserad här, och tror dessutom att han har rätt när han påpekar att det är en dragning till krig som är främsta skälet till fenomenet med Ukrainafrivilliga, inte ideologi.
Citera
2014-08-26, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrabbGuru
Intressant diskussion mellan Henrik Fridén och Curt Linusson på Facebook. Kommentarerna är till en bild på Henrik i uniform.

Tycker Linusson verkar väldigt vettig och nyanserad här, och tror dessutom att han har rätt när han påpekar att det är en dragning till krig som är främsta skälet till fenomenet med Ukrainafrivilliga, inte ideologi.

Vettig och nyanserad?
Curt Linusson Att Carl Bildt står upp för regimen i Kiev räcker för mig .

Lite väl simpla resonemang för att bilda sig en uppfattning om en konflikt kanske.
Men tja.. snubben verkar nöja sig med fiendens fiende-köret.. För det var väl han som försökte organisera svenska frivilliga nationallister till att slåss på Saddams sida i Irakkriget. Oavsett vad man tycker om USA och deras invasion av Irak så känns dete klart tveksamt att slåss för Saddam.
Fast vi har kanske med folk som är mer kåta på att få kriga och skjuta än ideologiska snillen att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in