Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 14:41
  #11761
Medlem
Har snusat i 17 år med två uppehåll på vardera 1 år men föll tillbaka efter att vilja testa en enda prilla. Det går inte att ta en prilla, man åker dit direkt. De senaste fem åren har jag endast snusat starka vita nikotinpåsar men slutade nu på nyår. Klarat nästan fyra månader men det har varit den svåraste gången jag slutat, tror det beror på mer nikotin i de vita påsarna.

Resultat?
Gått upp 4 kg men är på väg ner med hjälp av träning. Har lidit av stora sömnproblem de senaste fyra åren, de är nu helt borta. Somnar direkt, otrolig skön känsla. Min puls har gått ner med 2-3 slag i minuten (52-53 slag/min). Känner mig lugnare. Men jag saknar morgonsuset otroligt mycket. En nackdel är att jag dricker mer alkohol på helgerna men hoppas dra ner på det.

Min största rekommendation är att snusa färsk ingefära. Skär upp bitar och ha i en snusdosa som du kan ta. Konsumera inte mer är 4 gram då det är blodförtunnande.

Någon annan som prövat med ingefära?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback