Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-27, 07:35
Medlem
Om man lyckades crispr-cas9 korsa Cannabis med Parkslide, hade det blivit ostoppbart. Hade räckt och sprida bitar av rötter lite varstans och snart skulle det finnas i varenda skogsdunge. och i nästa stund kommer staten tvingas ge upp sin moralistiska och förtyckande narkotikapolitik om de inte vill låsa in en hav miljon människor d.v.s.
Citera
2023-10-10, 23:56
Medlem
Benmaergskylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorriedPleat
Om man lyckades crispr-cas9 korsa Cannabis med Parkslide, hade det blivit ostoppbart. Hade räckt och sprida bitar av rötter lite varstans och snart skulle det finnas i varenda skogsdunge. och i nästa stund kommer staten tvingas ge upp sin moralistiska och förtyckande narkotikapolitik om de inte vill låsa in en hav miljon människor d.v.s.

Men herregud, det räcker med att du sätter ut några ruderalis som är anpassade för vårt klimat (sibirien) så har du full produktion år efter år...

Naturen har redan löst det åt dig.
Citera
2023-10-14, 19:11
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrJohnBWatson
Era plantor klarade bevisligen av vintern och växte självmant nästa år, sådana plantor är det som ni ska samla frön från.

Chansa inte, välj frön från plantor som bevisligen klarade provet. De fröna har rätt genetik/DNA.

Citat:
Ursprungligen postat av Benmaergskylan
Men herregud, det räcker med att du sätter ut några ruderalis som är anpassade för vårt klimat (sibirien) så har du full produktion år efter år...

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cannabis_ruderalis
Citera
2023-10-14, 21:48
Medlem
Kissgurkans avatar
Känns som en dum idé att kontaminera luften med pollen från svaga hanar … ens om det hade varit starka individer … whatever
Citera
2023-10-16, 10:20
Medlem
Hade tur och fick två från två blommor från plantan som jag planterade ute på landet. Båda var kvinnor och växte sig riktigt starka utomhus. Däremot var skörden bra mycket mindre än vad ett inomhus kontrollerad odling kunnat ge.

Fina och oljliga blommor med inslag av lila färg fick ena honan som var len som smör för halsen att inhalera med ett underbar effekt med en känsla av frid och kärlek som tog över en.

Cannabis är en otrolig stark planta som motståndskraftig mot olika pester osv och är helt ofarlig planta för husdjur o barn. Men detta är CBD Frön tydligen ingen THC i. Helt lagligt asså. Om ni undrar
Senast redigerad av FreshReset 2023-10-16 kl. 10:23.
Citera
2024-01-04, 14:03
Medlem
Jag har faktiskt lyckats med det. Hade en CB odling guerrilla style i skogen som jag sket i att skörda eftersom jag hade tillräckligt. Säsongen efter på sommaren gick jag tillbaka till samma spot och då hade det börjat växa cannabis plantor på exakt samma plats. Fröna från mina döda honor som jag inte skördade hade med andra ord övervintrat och sen börjat gro när förutsättningarna var gynnsamma. Så visst går det.
Citera
2024-01-04, 15:56
Medlem
roleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benmaergskylan

Förutom att ruderalis knappt innehåller någon THC. 🤷‍♂️
Citera
2024-01-04, 18:34
Medlem
Hade varit fantastiskt att bara gå ut i skogen ock körda cannabis, precis som att gå ut och plocka svamp. vilken dröm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in