Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-25, 17:55
Medlem
Wills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenpipskamelen
man kan väl inte ta sticklingar från auto-blommande va?
sen undrar jag när dom blir hermisar? du skrev att dom blir det efter ett tag om inte en hane pollinerar dom så det betyder att dom blir hermisar efter dom har fått feta buds?
Och varför ja vill ta sticklingar är att ja vill plantera dom tidigt på våren och då ska de vara 5-10 cm så att de pallar vind/klimat etc.
-
Så min B plan är att köpa 5 frön, vegga 1 mamma och ta henne i blom för att sedan (överblomma?) henne så att hon bli hermafrodit och pollinerar sig själv.....sen har ja typ 100frön? eller har jag fel?
Vet inte hur bra det är att ta frön från en tranny-planta men från en vanlig planta får du minst 100 men troligtvis några hundra. Läste någonstans att man brukar få mellan 100 och 2000 frön per planta.
Citera
2010-10-25, 17:55
Medlem
brisingrs avatar
Jag tror aldrig det går. För det första trivs inte plantan tillräckligt bra i svenska klimat och dessutom skulle det kräva en massinsats av många tusen människor.
Citera
2010-10-25, 18:39
Medlem
vattenpipskamelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Jag tror aldrig det går. För det första trivs inte plantan tillräckligt bra i svenska klimat och dessutom skulle det kräva en massinsats av många tusen människor.

sluta vara så negativ! kom o hjälp istället
Citera
2010-10-25, 18:45
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenpipskamelen
sluta vara så negativ! kom o hjälp istället
Var det möjligt hade jag varit en utav de första att göra verklighet utav idén.

Nästa år blir det att inhandla flera kilo hampa att strö i de kommunala rabatterna. Det är nog egentligen de ända vi kan göra här i Sverige.
Citera
2010-10-25, 18:48
Bannlyst
ämnet har varit uppe förut, och alla reagera positivt.
dock blev det klassikern, mycket snack och lite verkstad.

edit: man skulle ha 100kg frön och åka med helikopter över vårt land och kastar ut lite överallt, då jävlar skulle cannais börja växa vilt direkt, och inte en chans att snuten lyckas plocka alla plantor.
Senast redigerad av axyon 2010-10-25 kl. 18:50.
Citera
2010-10-25, 19:09
Medlem
TwentyPastFours avatar
I vår ska jag sprida några hundra AF-frön här och där. Vill uppmuntra alla att köpa hem lite icke-feminized frön av en valfri autoblommande strain och starta en fröodling. Det krävs inte mycket belysning för ett par plantor och man kan få några hundra frön från varje pollinerad planta. Sen är det bara sprida frön i naturen och hoppas på det bästa
Citera
2010-10-25, 19:20
Medlem
blobben!!!s avatar
Det är ju ganska vanligt att odlare odlar AF-stains utomhus under sommaren, hur kommer det sig att det aldrig rapporteras om slumpmässiga odlingar som dyker upp åren efter? Är det kanske så att det till och med gör det, bara att det inte rapporterats?

Mer info ifrån folk som odlat utomhus, tack!
Citera
2010-10-25, 19:41
Medlem
TwentyPastFours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Det är ju ganska vanligt att odlare odlar AF-stains utomhus under sommaren, hur kommer det sig att det aldrig rapporteras om slumpmässiga odlingar som dyker upp åren efter? Är det kanske så att det till och med gör det, bara att det inte rapporterats?

Mer info ifrån folk som odlat utomhus, tack!
Folk brukar rensa ut hanarna för att inte få massa frön i rökat och även om de inte gör det så skördar de plantorna och tar hand om fröna själva för framtida odling. Det är sällan som folk låter plantorna stå kvar och släppa sina frön naturligt.
Citera
2010-10-25, 19:46
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwentyPastFour
Folk brukar rensa ut hanarna för att inte få massa frön i rökat och även om de inte gör det så skördar de plantorna och tar hand om fröna själva för framtida odling. Det är sällan som folk låter plantorna stå kvar och släppa sina frön naturligt.
Jo, men även om man tar hand om fröna själv så borde väl ett par stycken hinna "trilla av" och kunna reproducera sig? I vanliga fall får man ju kämpa lite mer än att bara rycka upp plantorna ur marken för att ogräset skall försvinna.
Citera
2010-10-25, 19:56
Medlem
TwentyPastFours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Jo, men även om man tar hand om fröna själv så borde väl ett par stycken hinna "trilla av" och kunna reproducera sig? I vanliga fall får man ju kämpa lite mer än att bara rycka upp plantorna ur marken för att ogräset skall försvinna.
Men det krävs mer än ett par stycken frön för att strainen ska överleva och skapa en stabil vild population. Många frön kommer ätas upp av fåglar och andra djur. Många frön kommer inte överleva hösten och vintern. Sen ska de lyckas gro till våren och inte dö av en eller flera frostnätter (som kan förekomma ända in i maj). Sen ska de överleva sommaren utan att nån nyfiken jävel får syn på dem och skördar dem eller ringer polisen.

Som redan påpekats krävs det nog en del mänsklig hjälp under några års tid innan man lyckas skapa en stabil vild population.
Citera
2010-10-26, 08:51
Medlem
Det enda problemet jag ser i svenska klimatet är att på hösten när alla frö ska spridas så har cannabis stor chans att mögla. Det ni kan göra är att använda en AF som inte får kompakta och hårda budds.

PZ
Citera
2010-10-26, 19:06
Medlem
Pez-DJs avatar
Plantorna borde kunna växa upp år efter år ifall nu inte fåglar osv äter upp fröna, för dom lär ju klara sig utan problem under snö och så med sina hårda skal.
Och som Radonic sa en AF strain, för då kommer den hinna blomma innan det börjar bli för kallt ute.
Testade plantera fågelfrö hampa för att se ifall de fick buds, och de fick dem.
Dock så började plantorna dö en vecka efter budsen var väl utvecklade för då hade det blivit för kallt ute.
Fröna planterades kring maj och plantorna dog väl halvt som halvt i början/mitten av september då hade vissa plantor nått en sån enastående höjd som 3meter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in