Citat:
Ursprungligen postat av Mjau
Problemet är att informationen som yttras i tråden, kan skada ganska mycket.
Här kommer två fel.
1. Det krävs inte AF för att odla utomhus i Sverige.
2. Plantor blir inte till hermafroditer för att de odlas felaktigt, det är genetiskt.
Jag säger det inte för att vara elak, utan för vissa som skriver i denna tråd förvirrar sig själva och andra.
1. Den strainen som växtvilt i sverige är Cannabis Sativa Ruderalis och den som sagt AF. Självklart så funkar vilken planta som helst som har en kortblomtid, men jag tror knappast att det skulle funka i ett vilt tillstånd. Om man vill ha en cannabis planta ute i de fria som är hyfsat potent så bör man skapa en AF strain som är frost tålig och mögelresistant.
Som sagt, finns massor med människor som drar upp några northern lights på sommaren, men de är oftast förveggade och de får mycket omsorg och näring.
2. Du har rätt men samtidigt fel. Vissa ostabila strain har en viss hermafrodism, det vet man och så är det. Men cannabis har även ett eget system för överlevnad. Det handlar om att ifall plantan inte får pollen under hela blomperioden så kommer den skapa manligt kön när den är slut för att kunna göra en sista pollinering och sedan släppa frön. Detta gäller även ifall en planta blir stressad mycket, då sätter den in sig i survivalmode. Detta är faktiskt fakta och det är inte något du kan påstå är humbugg.
Jag tycker du en aning förvirrar eftersom vi prata om att cannabis ska få växa fritt i norden, vilket inte är så lätt eftersom den nordiska strainen är utdöd i Sverige, Norge och Finland. Danmark har fortfarande den vild på vissa håll i landen och den har inte tagits bort eftersom den anses inte vara potent, alltså inget fara. Saken är den att om det just är en vild AF som växt vilt i Sverige så är det nog utav en anledning. Därför så bör man utgå från det vi vet har funkat i 2000 år innan oss, om inte mer.
PZ