Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-31, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av planeraD
Menar du sk "bananer"? Har aldrig hört att dom ska uppstå cannabis sin semilla och att orsaken är därför. Mig veterligen krävs det någon form av stress, eventuell stress vid obefruktning ska inte vara tillräklig.
Detta bör du leta bättre fakta på eftersom det finns otroligt mycket om detta. Det är det bästa sättet att skapa femmade frön eftersom det inte ger upphov till hermafrodism.

PZ
Citera
2010-10-31, 22:16
Medlem
planeraDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radonic
Detta bör du leta bättre fakta på eftersom det finns otroligt mycket om detta. Det är det bästa sättet att skapa femmade frön eftersom det inte ger upphov till hermafrodism.

PZ
Har googlat runt nu och hittar inte en hint om saken, menar du verkligen att cannabis som inte pollineras bildar ståndare för att pollinera sig själv på regelbunden basis? Har läst en del botanik och har aldrig vad jag kan minnas hört om en sådan funktion hos någon växt, evolutionärt så skulle det vara värsta uber funktionen. Att man inte hört om någon forskning att inplantera det i andra växter för jordbruks syfte gör mig mer tveksam.

Har du någon länk?
Citera
2010-10-31, 22:21
Medlem
vattenpipskamelens avatar
har läst runt lite på polska forum och där har dom kommit fram tll att green-omatic är den med kortast blomtid på 6 veckor (55 dagar från frö till skörd) skulle den inte kunna hinna köra 2 vändor i det svenska klimatet under sommarn? veggas i maj>blom juni och släpper ut frön> sen samma sak tills slutet av oktober?
lite orolig att den ska börja mögla bara :/
Citera
2010-10-31, 22:52
Medlem
Citat:
Har googlat runt nu och hittar inte en hint om saken, menar du verkligen att cannabis som inte pollineras bildar ståndare för att pollinera sig själv på regelbunden basis? Har läst en del botanik och har aldrig vad jag kan minnas hört om en sådan funktion hos någon växt, evolutionärt så skulle det vara värsta uber funktionen. Att man inte hört om någon forskning att inplantera det i andra växter för jordbruks syfte gör mig mer tveksam.

Har du någon länk?
Det kallas Rodelization. Googla på det så hittar du. Antar att du inte klarar av att googla dig fram till olika metoder. Det man gör när man breedar är att man tar pollen från de bananerna som blivit för att sedan pollinera framtida cloner.

PZ
Citera
2010-10-31, 23:42
Medlem
planeraDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radonic
Det kallas Rodelization. Googla på det så hittar du. Antar att du inte klarar av att googla dig fram till olika metoder. Det man gör när man breedar är att man tar pollen från de bananerna som blivit för att sedan pollinera framtida cloner.

PZ
Tackar. Jo jag kan googla, va dock mer specifik(man hittar nada) än "how to feminize seed guide" etc då jag ansåg mig veta metoderna bakom vilket jag gjorde. Senast jag läste om "banan metoden" så va det oftast ljus med näring stress som gällde, att plantorna bildar bananer efter några veckors övermognad va faktiskt nytt, Tack! Inget ämne som intresserar mig särskilt mycket, nog därför jag inte uppdaterat mig.
Senast redigerad av planeraD 2010-10-31 kl. 23:45.
Citera
2010-10-31, 23:46
Medlem
Citat:
Tackar. Jo jag kan googla, va dock mer specifik än "how to feminize seed guide"(man hittar nada) etc då jag ansåg mig veta metoderna bakom vilket jag gjorde. Senast jag läste om "banan metoden" så va det oftast ljus med näring stress som gällde, att plantorna bildar bananer efter några veckors övermognad va faktiskt nytt, Tack! Inget ämne som intresserar mig särskilt mycket, nog därför jag inte uppdaterat mig.
Nemas, riktigt bra sätt att göra femmade frön. Har haft 0% herm under de två år jag använt den dära metoden. Innan så låg det runt stadiga 10% herm genom ljus stress.

PZ
Citera
2010-11-01, 10:04
Medlem
Citat:
Haha, its all love Om man bortser från urin tråden dvs
Haha, spelar ju egentligen ingen roll. Biologi är ett stort ämne som kan diskuteras många långa nätter. Det är bättre att diskutera en sak från flera olika perspektiv eftersom då kommer man oftast fram till bättre svar.

OnT.
Det skulle vara intressant om man kunde hitta någonstans i sverige där den riktiga svenska arten lever. Tydligen så ska den vara utrotad, men någonstans så bör den ju finnas.

PZ
Citera
2011-01-12, 14:48
Medlem
Neontomtes avatar
Jag planerar iallafall att slänga ut ett hundratals AF frön nu till våren
Citera
2011-01-12, 16:34
Medlem
Qupas avatar
Jag ska odla hela dikena fulla hos mina grannar, är inte det en bra inflyttningspresent?
Citera
2011-02-24, 01:31
Medlem
Jag tänkte testa sätta ut ung. 10 frön i skogen till sommaren. Har tänkt ut ett bra område som får mycket ljus.

Nån som kan rekomendera en bra strain för utomhus / skogsodling? Tänkte planta skiten i juni ungefär. Sthlmsområdet.
Citera
2011-02-27, 19:10
Medlem
david.johnson.wisconsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonarosa
Jag tänkte testa sätta ut ung. 10 frön i skogen till sommaren. Har tänkt ut ett bra område som får mycket ljus.

Nån som kan rekomendera en bra strain för utomhus / skogsodling? Tänkte planta skiten i juni ungefär. Sthlmsområdet.
Typhoon funkar bra utomhus, fast du får nog börja tidigare än Juni om det ska hinna blomma klart. Om du sätter ut fröna i marken kan du göra det i April redan. Dags att snart skaffa frön..
Citera
2011-02-27, 19:16
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david.johnson.wisconsin
Typhoon funkar bra utomhus, fast du får nog börja tidigare än Juni om det ska hinna blomma klart. Om du sätter ut fröna i marken kan du göra det i April redan. Dags att snart skaffa frön..

Med denna vintern som vi har haft nu lär det fortfarande vara tjäle i backen i april.
Men man kan ju alltid testa ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in