Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-08-13, 20:45
  #1
Medlem
Rolzs avatar
Jag vet att det finns bilder på de avrättade som är tagna efter hängningen. Problemet är bara att jag inte hittar dom någonstans. Någon som har dom?
Citera
2005-08-13, 21:16
  #2
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolz
Jag vet att det finns bilder på de avrättade som är tagna efter hängningen. Problemet är bara att jag inte hittar dom någonstans. Någon som har dom?

Inte direktbilder,men väl en text som beskriver hängningarna,läst den själv och ja inte skulle man vilja hängas precis
http://www.law.umkc.edu/faculty/proj...s10_16_46.html

Kanske hittar du bilder här,har inte kollat igenom allt

http://www.law.umkc.edu/faculty/proj.../nuremberg.htm
Citera
2005-08-13, 21:48
  #3
Medlem
Rolzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Inte direktbilder,men väl en text som beskriver hängningarna,läst den själv och ja inte skulle man vilja hängas precis
http://www.law.umkc.edu/faculty/proj...s10_16_46.html

Jag läste det där med förut idag. Ska kolla igenom sidan lite noggrannare sen. Tack för länkarna ändå.
Citera
2005-08-13, 22:01
  #4
Medlem
M2ks avatar
Nuremburg hangings

Här finns bilderna, http://www.econac.net/Artigo49.htm

(1) Hermann Goering, convicted on all 4 counts, sentenced to death.
(2) Joachim Ribbentrop, convicted on all 4 counts, sentenced to death.
(3) Wilhelm Keitel, convicted on all 4 counts, sentenced to death.
(4) Ernst Kaltenbrunner, convicted on 3 counts, sentenced to death.
(5) Alfred Rosenberg, convicted on all 4 counts, sentenced to death.
(6) Hans Frank, convicted on 2 counts, sentenced to death.
(7) Wilhelm Frick, convicted on 3 counts, sentenced to death.
(8) Julius Streicher, convicted on 1 count, sentenced to death.
(9) Fritz Sauckel, convicted on 2 counts, sentenced to death.
(10) Alfred Jodl, convicted on all 4 counts, sentenced to death.
(11) Arthur Seyss-Inquart, convicted on 3 counts, sentenced to death.

Sgt. John C. Woods, the U.S. Army's official executioner, was given the "honor" of hanging the eleven martyrs. He had been the Army's chief executioner for 15 years and was reputedly the expert in his grisly profession.

In the prison's gymnasium, three gallows were erected because the deaths were intended to be slow and torturous.

Stag Magazine, (Vol. 3, No. 1, December 1946), reported that Woods was a Jew. He used a short rope that prevented instantaneous death from a broken neck, instead insuring a slow death by strangulation. He built the trap door too small so that their facial features would be mutilated during the fall (see picture of Keitels face). Woods would later boast to the U.S. Army's Stars and Stripes newspaper that he enjoyed the task, saying that, "hanging those Nazis was the best thing I ever did."

Foreign Minister Joachim von Ribbentrop was brought out first with hands bound behind him to make his drop more cumbersome. At 1:14 a.m., Woods pulled the lever and Ribbentrop dropped and 18 minutes passed before the doctors finally pronounced him dead.

Field Marshal Wilhelm Keitel went to the second gallows as Ribbentrop was still strangling on the first. It took the brave Keitel 24 minutes to die.

SS General Ernst Kaltenbrunner was directed to the third gallows, as the two previous victims were still strangling. It took 13 minutes for his excruciating death.

Minister Afred Rosenberg followed, taking 10 minutes to die.

Hans Frank was next, dying after 10.5 torturous minutes.

Wilhelm Frick strangled at the end of the rope for 12 minutes.

Julius Streicher died after a long 14 minutes strangulation.

Fritz Sauchel followed, it took him 14 minutes to strangle.

General Alfred Jodl, whose fate disturbed American Army offices, said simply, "I salute you my Germany." It took him 16 long minutes to die.

Arthur von Seyss-Inquart was the last to hang at 2:57 a.m., after two long hours of listening to the horror of the slow deaths which began with the hanging of Ribbentrop.

No medical certificate of death was ever issued by a doctor, which in a properly- conducted hanging would list the cause of death as a broken neck.

Groesome photos were made and widely published of the eleven dead men. They did not even allow the families to claim the bodies of their loved ones. They were cremated and their ashes emptied in the river Isar.
Citera
2005-08-13, 22:30
  #5
Medlem
Rolzs avatar
Tack för det!
Citera
2005-08-13, 22:38
  #6
Medlem
Rolzs avatar
Vafan har dom gjort med Keitel egentligen? ansiktet är ju helt sönderslaget!
Citera
2005-08-13, 22:38
  #7
Moderator
Tystnads avatar
Ja där var bilderna!

Vad hände sedan med kropparna?

Har för mig att jag läst olika versioner dels att dem begravdes på hemlig plats i omärkta gravar ,dels att att dem kremerades och askan spreds för vinden på ett hemligt ställe ,allt för att det inte skulle uppstå någon kultplats vid deras gravplatser.
Citera
2005-08-13, 22:49
  #8
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Ja där var bilderna!

Vad hände sedan med kropparna?

Har för mig att jag läst olika versioner dels att dem begravdes på hemlig plats i omärkta gravar ,dels att att dem kremerades och askan spreds för vinden på ett hemligt ställe ,allt för att det inte skulle uppstå någon kultplats vid deras gravplatser.
Läs vad jag skrivit (längst ned - "They were cremated and their ashes emptied in the river Isar").

Rolz! Läs noggrannare: "He (=bödeln) built the trap door too small so that their facial features would be mutilated during the fall (see picture of Keitels face)". Översatt: Man konstruerade golvöppningen så trång, att falluckan kunde slå tillbaka på det fallande offret.
Citera
2005-08-13, 22:57
  #9
Medlem
Rolzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Rolz! Läs noggrannare: "He (=bödeln) built the trap door too small so that their facial features would be mutilated during the fall (see picture of Keitels face)". Översatt: Man konstruerade golvöppningen så trång, att falluckan kunde slå tillbaka på det fallande offret.

Vad var meningen med det? Var det nån slags sista hämndaktion? Inte nog med att han fick kämpa i 24 minuter för att det var för kort rep. Hans ansikte blev totalt sönderslaget också.
Citera
2005-08-14, 16:07
  #10
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
.

Stag Magazine, (Vol. 3, No. 1, December 1946), reported that Woods was a Jew. He used a short rope that prevented instantaneous death from a broken neck, instead insuring a slow death by strangulation. He built the trap door too small so that their facial features would be mutilated during the fall (see picture of Keitels face). Woods would later boast to the U.S. Army's Stars and Stripes newspaper that he enjoyed the task, saying that, "hanging those Nazis was the best thing I ever did."

.

I min första tråd gav jag en länk som beskrev hängningarna och i den kan man klart utläsa att Julius Streicher & Fritz Sauckel helt klart inte fick nackarna knäckta ,utan stöps.Av dem andra nämns inget om att de, gav ljud ifrån sig efter "droppet" så mer troligen bröt dem nackarna ,men säker kan man inte vara.
Lite märkligt att dem inte blev arkebuserade(rätt stavat?) istället ,men det kanske bara gjordes på krigsförbrytare som var militärer ,har för mig att det visats på discovery vid något tillfälle att arkebusering var det normala efter krigsförbrytare rättegångarna i Japan.
Citera
2005-08-14, 20:39
  #11
Medlem
Rolzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
I min första tråd gav jag en länk som beskrev hängningarna och i den kan man klart utläsa att Julius Streicher & Fritz Sauckel helt klart inte fick nackarna knäckta ,utan stöps.Av dem andra nämns inget om att de, gav ljud ifrån sig efter "droppet" så mer troligen bröt dem nackarna ,men säker kan man inte vara.
Lite märkligt att dem inte blev arkebuserade(rätt stavat?) istället ,men det kanske bara gjordes på krigsförbrytare som var militärer ,har för mig att det visats på discovery vid något tillfälle att arkebusering var det normala efter krigsförbrytare rättegångarna i Japan.

Enligt Susning.nu så bad Keitel om att få bli avrättad som det anstår en militär, nämligen genom arkebusering. Men det avslogs. har för mig att Göring "ville" bli arkebuserad med.
http://susning.nu/Wilhelm_Keitel
Citera
2005-09-09, 17:18
  #12
Medlem
ricky nr:1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolz
Vad var meningen med det? Var det nån slags sista hämndaktion? Inte nog med att han fick kämpa i 24 minuter för att det var för kort rep. Hans ansikte blev totalt sönderslaget också.

gött åt det j-a svinet..egentligen ett förlindrigt straff!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in