Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-21, 20:15
Bannlyst
beror det inte mest på vilken sorts canaboid man använder? de sags att test på labbmöss utgjorde extreme cancer riskt. Men detta måste väl vara om man röker konstakt hela tiden? en femma spice borde väl vara helt ok?
Citera
2014-05-21, 20:23
Medlem
spicey i sig är farligt då det bara är kemikalier. sluta med det skitet och skaffa grönt eller brunt.
Citera
2014-05-21, 20:24
Medlem
du kommer att bli beroende och bara köpa mer dessutom så värker det bara i 20 min max sen måste man rulla en ny
Citera
2014-05-21, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av budgetedgem
spicey i sig är farligt då det bara är kemikalier. sluta med det skitet och skaffa grönt eller brunt.

Tetrahydrocannabinol är även den en kemisk cannabinoid. Sluta att fara med osanningar om att cannabinoider är mer kemiska än vad cannabis är. Skillnaden ligger i att cannabinoider är syntetiskt framställda i laboratorium jämfört med att det odlas.
Citera
2014-05-21, 22:33
Medlem
Evilyns avatar
Spice är riskfyllt på det vis att det är svårt att veta vad som är i. Vissa blandar ut det med annat skit som kan vara direkt farligt. Dessutom använder vissa aceton för att snabbtorka det, och det är absolut inte nyttigt att röka.
Citera
2014-05-21, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
Spice är riskfyllt på det vis att det är svårt att veta vad som är i. Vissa blandar ut det med annat skit som kan vara direkt farligt. Dessutom använder vissa aceton för att snabbtorka det, och det är absolut inte nyttigt att röka.

Aceton är en kemikalie som avdunstar till 100% och därför är detta inte är någon större fara att röka rökmixar ur det perspektivet så länge som man väntar på att det har torkat riktigt. Vidare är det större risk att cannabis och hasch kontamineras jämfört med cannabinoider från återförsäljare som analyserar sina produkter innan försäljning.

Nu ska jag dock inte ytterligare endast skriva ett inlägg som argumenterar emot andra användares inlägg utan också bistå med egen information kring varför cannabinoider är skadligt för hjärnan, kroppen och psyket.

Cannabinoider är syntetiska kemikalier som är oerhört potenta och inte sällan tiotals och upp till hundratals gånger mer dospotent än vad ordinär cannabis är. Cannabinoider är dessutom ofta fulla agonister medan THC endast är en partiell agonist. Detta stör med största sannolikhet de endogena cannabinerga signalsubstanser liksom att de också orsakar en kraftig påverkan av receptorerna CB-1 och CB-2. Receptorer av CB-1 återfinnes främst i hjärnan med placering på neuroner i det limbiska systemet som bland annat hanterar känslor och minneskapacitet. Detta i sin tur leder om man utgår från vanlig cannabis till känslostörningar och försämrad minnesförmåga. Relaterar vi istället till extremt mycket kraftigare cannabinoider som antingen jämt eller selektivt påverkar CB-1 och CB-2 kan vi förmoda att hjärnan också kommer att reagera på detta.

Vidare är det intressant gällande cannabinoider, som skiljer sig från tetrahydrocannabinol och cannabinol i vanlig cannabis att cannabinoider i väldigt många fall innehåller olika former av kemiska föreningar; som innebär att substanserna modifieras genom fluoridering, bromering, klorering, tillsatser av metyl- eller etylgrupper och så vidare. Det har bland annat framkommit att fluor kan vara väldigt skadligt och det är förmodligen inte speciellt nyttigt att kroppen pumpas fulla med dessa kemiska föreningarna utan större anledning. Många har rapporterat både här på Flashback och på utrikesforum om hur de upplever problem med njurar, oerhörda magproblem, kraftiga svettningar, psykotiska psykiska problem och så vidare.

http://www.talktofrank.com/drug/synthetic-cannabinoids
http://edition.cnn.com/2013/09/06/he...ijuana-denver/
http://www.upi.com/blog/2013/11/19/G...9841384888946/
http://www.sciencedaily.com/releases...1119142230.htm

Cannabinoider är tämligen farliga jämfört med vanlig cannabis även om det är precis som med allt annat; alla drabbas inte av problemen. Jag försöker inte att på något vis skydda någon annan drog genom att nedvärdera cannabinoider och har heller ingenting emot vare sig den som röker dem eller att röka dem själv. Däremot är det väldigt viktigt att ha i åtanke att dessa substanser förmodligen kan skada dig ordentligt om man är respektlös mot dem.
Senast redigerad av Farenhigh 2014-05-21 kl. 23:54.
Citera
2014-05-23, 12:24
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.expressen.se/gt/natdrogen...som-en-zombie/

"Nätdrogen spice ökar: "Blir som en zombie"

Effekter av spice

Bieffekter/skadeverkningar vid akut rus:

• Högt blodtryck

• Hög puls

• Agitation/oro

• Ångest

• Panikanfall

• Akut psykos och förvirring

• Känsla av att inte få luft

• Bröstsmärtor

• Hjärtinfarkt

• Kramper

• Medvetslöshet

Bieffekter/skadeverkningar efter en periods användning:

• Påverkar kroppens immunförsvar, vilket ger en förhöjd infektionsrisk och en förmodad förhöjd utsatthet för en cancerogen utveckling

• Metallsmak förekommer ofta

• Vid överdosering kan personen i fråga få näsblod, svimma och hosta blod

• Paranoia

• Överdrivna hungerkänslor

• Skapar ett fysiskt och psykiskt beroende på kort tid, med kraftig abstinens
.

Nätdrogen spice ökar i Göteborg bland gymnasielever.

Nu ska socialtjänst, sjukvård och skola få lära sig mer om drogen, som ger allvarliga biverkningar.

– Man kan bli som en zombie, säger docenten Thomas Lundqvist."
Citera
2014-05-23, 13:41
Medlem
Har många vänner som fått sina liv förstörda pga spice. Själv fastnade jag aldrig för de,då jag anser mitt psyke för starkt för att fastna i en sån jävla sopdrog

ont; Spice är livsfarligt, inga om & men eller genvägar hit & dit. Det är extremt beroendeframkallande och skadligt för kroppen. 2 ''bekanta'' tänker ja kalla dom, då de längre inte är annat än pundare, sitter på behandling för det just nu, men framstegen är minimala även efter ca 8 månaders tid.

Börja inte röka skiten,om du inte ens har testat de så gör inte de heller! Håll dig till CB, det lönar sig i längden
Citera
2014-05-23, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av budgetedgem
du kommer att bli beroende och bara köpa mer dessutom så värker det bara i 20 min max sen måste man rulla en ny

Nej och nej i mitt fall.. då har du aldrig rökt fubinaca
Citera
2014-05-23, 14:28
Medlem
Creepy24s avatar
har haft några riktigt obehagliga sne tändningar på just spice där ja har trott att ja kommer att dö men ja vet inte hur farligt det är i sig jag skulle hålla mig borta ifrån det
Citera
2014-05-23, 14:53
Medlem
KringExs avatar
Spice är bajs!
Rök cannabis istället. Godare, hälsosammare och nyttigare för kropp och själ
Citera
2014-05-23, 21:13
Medlem
Det är inte nyttigt, och det finns bekräftade dödsfall på några typer av kemikalier, de flesta utomlands dock.
Men egentligen, folk dör av alkohol också, för att inte tala om tobak, folk bestämmer själva vad dom trycker i sig men en sak är säker, brukar man mycket syntetiska cannabinoider och/eller under längre tid så mår kroppen därefter.

Jag råder folk att röka weed istället, sådant här har inte ens varit ok i effekt ens sedan gold, diamond, genie, el nino och liknande fanns, och dom effekterna kan dagens användare bara drömma om (2-10h rus med möjligen en lätt baksmälla och seghet som följd).

Nu får man max 30min skitrus som mer liknar ett akut sjukdomstillstånd och skadade njurar och dåliga levervärden i bästa fall istället, det är inte värt det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in