2014-05-30, 12:13
Bannlyst
Jag är mest nyfiken, då när man diskuterar med dessa människor så säger de endast att alla kan inte bo i city. Saknar dessa människor förståelserum för att det finns knappt några lägenheter alls i Stockholm eller är de direkt lågintelligenta?

Kära bönder, varför tror ni att det finns massor av lediga lägenheter i Stockholm?
Citera
2014-05-30, 12:26
Medlem
BigIvars avatar
De som inte bor i Stockholm skiter i hur bostadsmarknaden ser ut där. Det är bara inskränkta och korkade människor som gnyr och gnäller som TS.
Citera
2014-05-30, 12:27
Medlem
TeEsErs avatar
Det finns sjukt mycket lägenheter i Stockholm, finns flera i varje hus till och med. Det är inte ont om bostäder, det är jättemånga till salu, bara att köpa. Däremot är det extremt ont om lediga hyreslägenheter. Det är skillnad.

Det är en likartad hyresmarknad, om än inte lika extrem, i många större städer idag. Stockholm har överlägset längst kötider men även 2-3 års kötid gör ju att hyresbostad inte är ett alternativ för de allra flesta som inte har tid att vänta så länge.

Samtidigt är det så att den som har kontakter och kan betala en hög hyra ordnar hyresbostad ändå. Så har det alltid varit och så kommer det fortsätta vara.

/T
Citera
2014-05-30, 12:28
Medlem
coyoteroadrunners avatar
Invällning+urbanisering har ju även gjort att det är kaos på andra håll än i Stockholm. Jag som bonläpp kan därför tycka att det blir en överdriven fixering runt just denna stad.

Kolla hur det ser ut på valfri ort med runt 100.000 invånare. Ligger väl runt fem års kötid i ghettona i städernas utkanter om man av någon anledning vill hyra en bostad där. Vet inte riktigt hur svårt det är att köpa bostad på dessa orter dock, men om man har gott om pengar så brukar ju det mesta lösa sej antar jag.
Citera
Medlem
arsewithaguns avatar
Jag kan inte göra annat än att skratta. Bilden jag får av dig är bilden av en rätt lång, pinnsmal pojke med backslick och tajt rosa skjorta med uppknäppt krage som sitter på en uteservering nånstans på Djurgården med en latte i en handen och en iPhone i andra.

Där sitter du och stirrar ner bönderna som förpestar och invaderar din vackra Hufvudstad.

Skål!
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Visst förstår vi, av allt gnällandet att döma, hur svårt det är.
Men vi skiter i det.
Citera
Medlem
krukas avatar
Tror du verkligen att alla utanför Stockholm är bönder så ska du nog inte prata om låg intelligens.
Citera
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegernz
Jag är mest nyfiken, då när man diskuterar med dessa människor så säger de endast att alla kan inte bo i city. Saknar dessa människor förståelserum för att det finns knappt några lägenheter alls i Stockholm eller är de direkt lågintelligenta?

Kära bönder, varför tror ni att det finns massor av lediga lägenheter i Stockholm?
Tror mer att de syftar på att man inte ska vara för kräsen. Bönder vet om bostadsbristen då man nästan garanterat har någon anhörig som bor där. Det går att få tag på bostad i Stockholm, om man bara ge sig fan på det och är inte för kräsen.
Citera
2014-05-30, 12:29
Medlem
franges avatar
Vem har påstått det?

Jag bor i en mindre kommun på västkusten, och här är det också ett rent helvete att försöka hitta lägenhet, köerna är årslånga trots att det bara bor ca 7000 pers i centralorten och ca 19000 totalt i kommunen.

Vilket kan ha att göra med att kommunen de senaste åren har köpt upp en massa lägenheter, och även några lyxgårdar, för att innehysa s.k. "ensamkommande" och annat patrask... Och att merparten av lägenheterna i kommunen ägs av de kommunala bostadsbolaget som också prioriterar nysvenskar före svenskar...

Ett fint exempel var en stor, nyrenoverad, arkitektritad gård som kommunen betalade ca 10 miljoner för - som gick till att inhysa hela åtta (8) "ensamkommande"... Samma år fick kommunen lägga ner ett par småskolor i kommunen eftersom det saknades strax under 10 miljoner i budgeten, så nu har man dessutom höjt de kommunala hyrorna som enligt Hyresgästföreningen är de tolfte högsta i landet, strax bakom de bolagen i Sthlms och GBGs innerstad. Så man får råd med all underbar mångkultur, och brottsligheten som ökade likt ett brev på posten med den...
Citera
2014-05-30, 12:43
Medlem
RiverStyxs avatar
Jodå, vi fattar att det är ett elände på bostadsmarknaden i Stockholm. Men där bor ändå mest en massa kommunistsvin av antingen den röda eller gröna varianten, samt en del äckliga nyliberaler, så den enda gång vi reflekterar över era problem är när vi hoppas de blir värre.

Nu till sommaren önskar jag er en riktig zigenarsommar med dröser av tiggare och ficktjuvar i varenda gathörn, samt att förorterna runt staden brinner och brandröken hänger som ett grått täcke över innerstaden så ni får er beskärda del av den mångkultur ni är så angelägna att pracka på andra.
Citera
2014-05-30, 12:51
Medlem
Idioten456s avatar
Varför skulle bönder bry sig om en skithåla som Stockholm?
Citera
2014-05-30, 13:21
Avstängd
kurt-sunes avatar
Det värsta är politiker/opinionbildare som ska försöka göra en "verklighet" över prisutvecklingen på bostäder, genom att peka på de absolut dyraste stadsdelarna.

I nynäshamn kan man fortfarande hitta en etta för 500 k, men det bryr sig dessa typer inte om. Allt verkar kresta kring innerstaden av någon jävla anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in