2014-05-30, 19:31
Medlem
Tror TS är lite ledsen i ögat när vi bönder från landet kommer och får hyra lägenhet just för att vi är från "landet" (= allt som inte är stockholm). Har bott i stockholm och hade inga som helst problem att hitta lägenhet att hyra. Bodde till och med mitt på odenplan.

Lade ut annons på blocket och fick hur mycket samtal + mail om olika lägenheter som var lediga både i och utanför smeten.

Stackars oss "bönder"...
Citera
2014-05-30, 19:33
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Sluta spendera pengar på skumpa på stureplan så kan du nog spara ihop till en fin lägenhet inom 1-2 år skall du se.
Citera
2014-05-30, 19:35
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toppisar
Tror TS är lite ledsen i ögat när vi bönder från landet kommer och får hyra lägenhet just för att vi är från "landet" (= allt som inte är stockholm). Har bott i stockholm och hade inga som helst problem att hitta lägenhet att hyra. Bodde till och med mitt på odenplan.

Lade ut annons på blocket och fick hur mycket samtal + mail om olika lägenheter som var lediga både i och utanför smeten.

Stackars oss "bönder"...
Du mennar alltså att "bönder" går före i kön, att bönder är någonting coolt och eftertraktat på bostadsmarknaden?
https://www.youtube.com/watch?v=eJoMrFiETUc
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2014-05-30 kl. 19:42.
Citera
2014-05-30, 19:35
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Det lustiga är ju att ni verkar bry er utav helvete.
Såna här trådar där nån idiot skriver om bönder gör er så jävla förbannade så att det finns inte.

En stockholmare åker till Göteborg eller Luleå och skriker på gatan om hur jävla kass staden är och hur att dom är bönder= Han kommer åka på stryk utav helvete, förmodligen åka till sjukhus.

En från Dorotea åker till Stockholm och ställer sig och skriker om hur staden suger och att Dorotea är fan så mycket bättre med frisk luft och natur= Ingen bryr sig. Folk skrattar förmodligen åt honom, filmar honom eller går bara förbi och tror att han är psykiskt sjuk.

Slutsats? Folk bryr sig utav helvete vad stockholmare tycker.
Jo så sant. Jag och mina polare brukar åka runt i Göteborg med en van på helgerna i jakt på högljudda stockholmare som vi kan paralysera.
Citera
2014-05-30, 19:39
Medlem
Stockholmare är så jävla efter. Förlåt, förstår att det finns några som inte är det, men över lag. På allvar, jag kan inte förstå hur man kan sitta och gnälla att det inte finns lägenheter, när det finns så galet många att köpa. Att du TS sedan inte har råd är ju en annan sak, men vet du vad? Då får du fan rätta magen efter mun. Tönt.
Citera
2014-05-30, 19:43
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Det är lustigt att folk alltid ska börja skrika om att stockholm minsann också är en byhåla.
Stockholm har ungefär lika många invånare som Amsterdam.
Kallar man Amsterdam för en håla där bara en massa bönder bor? Nej.
Stockholm är en hyfsat stor stad.
Nej inte om man jämför med London eller New York, men varför skulle man göra det?
Är Sjöbo inte en småstad för att Dorotea är ännu mindre?

Detta inlägget kommer antagligen göra att ni med mindervärdeskomplex i tråden kommer att få damp på mig...
Du har uppenbarligen aldrig varit i Amsterdam, det finns andra saker som spelar in mer än storleken din korkade stockholmsbonde. Stockholm är inte alls en hyfsat stor stad om man ser det internationellt utan det är en liten stad och det är pinsamt med er stockholmsbönder som tror att det är en metropol.
Citera
2014-05-30, 19:48
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Stockholm är en hyfsat stor stad.
Nej inte om man jämför med London eller New York, men varför skulle man göra det?
Är Sjöbo inte en småstad för att Dorotea är ännu mindre?

Detta inlägget kommer antagligen göra att ni med mindervärdeskomplex i tråden kommer att få damp på mig...

Nej, Sjöbo är inte en småstad. Det har aldrig varit en stad övh, däremot en köping.
Citera
2014-05-30, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten456
Varför skulle bönder bry sig om en skithåla som Stockholm?

Bönder enligt Trådskaparen = Icke-Stockholmare så som Göteborgare, Boråsare, Västeråsare, Gävle bor osv osv.

Sanningen är den att väldigt många vill flytta till Stockholm av flera olika skäl som studier, möjligheter, status och mera.
Citera
2014-05-30, 19:58
Medlem
YoungTonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Tyvärr har vi bostadsbrist i många av landets tätorter. Men Stockholm sticker ändå ut som helt extremt. Det är förjävligt.

Jag tror att TS har rätt i att många inte fattar hur jävla lång väntetid det är för en hyresrätt i Sthlm. Du får nog räkna med runt 7 år för en lägenhet i en inte alltför avlägsen förort.

Hur kan det vara provocerande att kalla folk för "bönder"? Det är bara ett gammalt skämtsamt slanguttryck för de som bor utanför tunnelbanans upptagningsområde, typ.
Ordet bonde är inte provocerande på något sätt, men eftersom att han inte visste vad det egentligen är för något kände jag att det var lika bra att klämma in det i inlägget...
Citera
2014-05-30, 20:00
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegernz
Jag är mest nyfiken, då när man diskuterar med dessa människor så säger de endast att alla kan inte bo i city. Saknar dessa människor förståelserum för att det finns knappt några lägenheter alls i Stockholm eller är de direkt lågintelligenta?

Kära bönder, varför tror ni att det finns massor av lediga lägenheter i Stockholm?

Att benämnma alla som inte bor i Stockholm som "bönder" torde vara det allra mest lågintelligenta i det här sammanhanget. Nej vi saknar inte förståelse för detta men vi inser att folk inte får plats där det inte finns bostäder så det räcker.
Citera
2014-05-30, 20:01
Medlem
Ts är så underbart underhållande... Han svarar aldrig på mina inlägg utan svarar bara dom som han tror han har rätt svar på.

OnT: köp eller flytta är det enda som gäller om man inte orkar stå i kö. Alla vet att det är svårt att få en hyresrätt i sthlm, ändå ska många prompt flytta dit eller gnälla om sin situation, patetiskt...
Citera
2014-05-30, 20:06
Medlem
ruccolesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Jag tycker att det är lustigare att folk från Stockholm inte förstår att de själva är bönder och att de tror att de bor i någon metropol när Stockholm bara är en håla.
Ja precis, jag har på allvar kompisar som jämför Stockholm med N.Y , Paris , Rom etc.
Visst Stockholm är en vacker småstad med massa inflyttade folk men inte mer än så. Och måste tillägga ligger ju åt helt fel håll, vi i södra Sverige är nere på kontinenten på några timmar då har "stockholmarna" hunnit till Tallin eller Finland på sin höjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in