2020-10-04, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Du är ursäktad, som autist. Eftersom du inte förstår ironi eller sarkasm i skrift eller tal.
Jag tror det har mer att göra med att ditt inlägg var virrigt och ganska korkat. Förstår knappt hälften av dina poänger själv, och jag är diagnosfri etnisk svensk.

Citat:
Han tycker alltså på riktigt att det är ett problem att Gudrun Schyman (72 år gammal) inte vet vem han är. Detta används som bevis för hur otroligt fjärmade politiker är från folket, verkligheten och internet. Vem tror han att han är?
Han är Sveriges största politiska youtubekanal, och det är ett rimligt exempel för att påvisa en bredare struktur. Poängen han gjorde är inte konstig alls, det är ett enormt problem att politiker är så segregerade från folket, i alla tänkbara aspekter.

Är det du som lider av autism som inte kan greppa detta? Låter som tunnelseende och att haka upp sig på detaljer, jag hade inga problem att förstå andemeningen i det hela.

Citat:
Sen hatas det på svensk kultur. Vad vet han om annan kultur? Han reser ju aldrig eller umgås med andra än sin familj eller vänner.
Så det är därför 80% av kommentarsfältet håller med han i dessa observationer?

Jag förstår varför du blir triggad dock. Det är så typiskt naivsvenskt att tro att man kan lära sig om kulturer genom att vara turist, medelklass och ha råd med en semesterresa här o där.

Citat:
Det sämsta är ändå när han börjar hacka på människor med utbildning. Forskning, säger han, är säkert bra. Men man kan ju också prata med / lyssna på varandra för att ta reda på hur det ligger till. Ok, det kommer från en youtuber som använder vetenskapliga studier i typ var enda jävla video där han vill prata om hur dåligt det är med massinvandring, public service och liknande.
Vad är problemet med att han använder vetenskapliga studier? Han har aldrig uttryckt sig negativt om vetenskap. Akademiker är en helt annan sak.
Senast redigerad av nesrider81 2020-10-04 kl. 14:25.
Citera
2020-10-06, 08:41
Medlem
Citat:
Du är ursäktad, som autist. Eftersom du inte förstår ironi eller sarkasm i skrift eller tal.

Kul kille, bra och givande inlägg i debatten. I klass med Henrik Schyfferts humor, skillnaden är att han förmodligen hade kunnat leverera det bättre.

Du är på det klara med att det är en legitim uppfattning av den stora massan va?
Det är alltså inte varken omöjligt eller osannolikt att råka på någon som på allvar menar att "public service är helt balanserat och unbiased" främst av våra folkförräd... jag menar folkvalda.

Därför måste frågan ställas.

Om jag är autist eller inte, det hör inte till ämnet.
Citera
2020-10-08, 17:50
Medlem
cutesnowblocks avatar
Arg Blatte postar ett längre inlägg på Facebook där han anser att just han borde få mer pengar till sin försörjning av sina tittare.

Undrar varför han inte säljer sin bostadsrätt istället?

Citat:
Jag noterar att Henrik Jönsson har 100 fler patreons = tjänar 9000 kr extra i månaden än vad jag tjänar.

Hur kommer det sig att en miljonär erhåller mer donationer än vad jag får?

Vad exakt är logiken bakom att Tintin som redan tjänar 20 miljoner om året, har fler patreons än denna alkisblatte, som tjänar mindre än en vaktmästare?

Är folk omedvetna om att jag har en Patreon och Subscribestar? Eller tar ni mitt goda arbete och aktivism för givet? Vad exakt är grejen här?

Jag har även noterat att pedofilen Onision tjänar mer på patreon än vad jag gör, vilket också är värt att nämna i sammanhanget. Eller ja, det var innan han togs bort pga sagda pedofili. Jag är alltså mer ouppskattad än en barnpökare.

Och ni får gärna betrakta detta som rättmäktigt skuldbeläggande. Mindre än 1% av min totala följarbas bryr sig om att donera, trots att enda jag nånsin bett om är 1 dollar i månaden. Små summor läggs ihop till något stort när alla gör sitt egna lilla bidrag. Men att agera inspiration för samhällsförändring gör dig alltså mindre värd än en jävla snickers i folks ögon.

Den sortens arbete jag gör är inte gratis, och har kommit med ett enormt socialt pris i form av att vara permanent oönskad. Ingen kommer våga anställa mig med tanke på den sortens saker jag sagt offentligt. Men jag hade ändå inte haft tid med något annat jobb, med tanke på hur mycket arbete som går in i att producera välefterforskade videor.

Det har även kommit med ett mentalt pris då man blir ännu mer paranoid och ovillig att kliva utanför lägenheten, som man redan var i sin renaste autism där social fobi är naturen. Kändisskap är knappast ett botemedel för existerande störningar, snarare tvärtom. Att hundratusentals människor konstant har åsikter om varje lilla grej du gör kräver på psyket, även för den starkaste individ. Finns en anledning till att personer som Joe Rogan och Jordan Peterson helt enkelt inte läser kommentarsfält, alls. Och de enda som säger emot detta är okunniga narcissister som själva inte haft erfarenheten.

Jag är säker på att vissa kommer kritisera mig för denna text, men bemöda dig inte att skriva "buhu" eller liknande hån. Förklara istället varför människor ska jobba gratis, och varför ett jobb med extra kostnader i form av social spetälska skulle vara något man gör för skojj skull.

Min kanal är mitt huvudarbete, det kräver all tid jag har tillgänglig och det är vad jag använder för att betala räkningar. Socialbidrag har jag inte tagit emot på många år nu, sedan jag började med kanalen har jag grundat min överlevnad på folks uppskattning. Det hade verkligen inte skadat att ha X antal fler personer som bryr sig om att hjälpa till och stödja kanalen.

Jag sliter som ett djur och driver numera två youtubekanaler, där jag ser till att ha en uppladdning per vecka. Detta trots att jag lider av depression och måste bekämpa utmattningssyndrom titt som tätt. Detta trots att jag lider av OCD och GAD som gör vilket förehavande som helst ett katastrofmonster i skallen. Ingen kan säga att jag inte jobbar hårt, ingen kan säga att jag inte gör skillnad, och ingen kan säga att jag inte förtjänar stöd.

Med mina många miljontals visningar på engelska videor har jag påverkat Sverigebilden, och med mina svenska videor har jag bidragit till att åsiktskorridoren rasar mer än någon fisförnäm liberal som vill prata skatter.

Till skillnad från andra, fina opinionsbildare bjuds jag inte in till SVT.

Till skillnad från andra är jag svartlistad från trending-sidan.

Till skillnad från andra, fina personer lider jag skuggbanningens effekter och motverkas aktivt. Det är inte alla som är tillräckligt PK för att kunna samarbeta med Svenska Dagbladet. Ha det i åtanke.

PS. Om det är någon som tänkt lipa över bitter ton är det bara att hålla käften. Det är objektivt orimligt att en rik person, som tar noll sociala risker, ska få fler frivilliga donationer än en PK-förstörande veterandissident som driver dubbelt så stor youtubekanal. Det är bara sjukt och fel, du kan inte säga emot det. Punkt.

PS2. Ignorera detta inlägg om du är 60+ eller sjukskriven, jag vet hur vidrig Försäkringskassan är mot folk. Det kommer en video på det ämnet inom någon vecka.
Källa: https://www.facebook.com/argblatteta...514?__tn__=K-R
Citera
2020-10-09, 09:19
Medlem
Citat:
Du har uppenbarligen inte förstått det jag skrev. Vi kan lämna det där.

Det verkar dock inte som att jag var ensam om det heller, vilket innebär att antingen är vi många som är autistiska och inte fattar din superba humor.

Eller så innebär det att du bör ta och titta på hur du i fortsättningen kan uttrycka dig mer tydligt. Och bland annat ge fan i att använda autistisk som att det skulle vara ett skällsord.

Eller så slutar du bara att vara "(minst) full och/eller bäng(t)" när du skriver på Flashback. så kanske det underlättar för alla ?

Nu kan vi lämna det.

Till topic:
Jag vet inte riktigt vad argablatten vill få ut med sin text mer än att han är frustrerad på youtube och att algoritmerna är körda och han inte får vara med på lika villkor längre? Det har han dock vetat länge.

Och att det är orättvist att någon tjänar mer pengar än någon annan.(Det kan man säkert tyka är sjukt orättvist,det tänker jag inte gå in på)

Sen finns det ju ett par andra saker som han skulle kunna förändra.
Att aktivt leta upp nya plattformar för sitt innehåll är bara en av de sakerna. Det hjälper inte om man har ett lbry konto som man försöker styra om sina tittare till om man bara sporadiskt lägger upp saker på det. (Nä, jag har inte kollat på länge)

Det största problemet just nu, är att han har förlitat sig för mycket ,för länge, på youtube och google-ads.
När det slutar fungera, för det gör det om man inte följer PK jävligt noga, då försöker man vända sig till donationer istället och det är helt tvärtom mot vad man borde ,då är nämligen folket redan vana vid att få "content" gratis och tycker att de redan har "betalat" genom att se ett par reklaminslag.

Jag tror inte att någon trodde att youtube skulle göra en 180 och helt plötsligt bli mindre PK och med det censurera mindre ?

Att sen de pengarna inte längre går till content-creatorn det är ju bara synd. Men då skulle man inte ha förlitat sig på youtube som bas från början. Framförallt inte när man märkte att det höll på att gå på fel håll.

Donationer, patreon och allt vad det är, är väl snarast det man bör ha som bas.Och youtube som lite bonus-intäkt när de är på rätt humör.

Youtube är inte rätt plattform att använda som bas längre och det var länge sedan det var det. Det går inte att förlita sig på att de inte blockar bannar och censurerar, definitivt inte sen de blev uppköpta av google.

Trist lärdom, men så är det det är därför många förespråkar att inte använda youtube alls.
Låt bli att lägga era pengar och er tid på nån som hatar er och försöker styra ert innehåll så kommer de dö fortare.

Låt bli att använda "fiendens" plattformar för att försöka utkämpa nån form av krig mot dom. I slutändan kommer det bara finns "sminkguider för hbtq personer" och annat PK skit kvar där.
Senast redigerad av Throwaway1912 2020-10-09 kl. 09:33.
Citera
2020-10-09, 20:29
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Det verkar dock inte som att jag var ensam om det heller, vilket innebär att antingen är vi många som är autistiska och inte fattar din superba humor.

Många? 2 är inte många.

Citat:
Eller så innebär det att du bör ta och titta på hur du i fortsättningen kan uttrycka dig mer tydligt. Och bland annat ge fan i att använda autistisk som att det skulle vara ett skällsord.

"Autist" användes i ett humoristiskt sammanhang, som absolut kan feltolkas. Ber om ursäkt om du på riktigt tog illa upp. Var väldigt tydligt i övrigt.

Citat:
Eller så slutar du bara att vara "(minst) full och/eller bäng(t)" när du skriver på Flashback. så kanske det underlättar för alla ?

Så, en signatur från ett anonymt konto på Flashback är vad du tolkar som verklighet? I say again...du är ursäktad som autist!

Citat:
EllerNu kan vi lämna det.

Ok.
Citera
2020-10-10, 00:26
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Till topic:
Jag vet inte riktigt vad argablatten vill få ut med sin text mer än att han är frustrerad på youtube och att algoritmerna är körda och han inte får vara med på lika villkor längre? Det har han dock vetat länge.

Och att det är orättvist att någon tjänar mer pengar än någon annan.(Det kan man säkert tyka är sjukt orättvist,det tänker jag inte gå in på)

Sen finns det ju ett par andra saker som han skulle kunna förändra.
Att aktivt leta upp nya plattformar för sitt innehåll är bara en av de sakerna. Det hjälper inte om man har ett lbry konto som man försöker styra om sina tittare till om man bara sporadiskt lägger upp saker på det. (Nä, jag har inte kollat på länge)

Det största problemet just nu, är att han har förlitat sig för mycket ,för länge, på youtube och google-ads.
När det slutar fungera, för det gör det om man inte följer PK jävligt noga, då försöker man vända sig till donationer istället och det är helt tvärtom mot vad man borde ,då är nämligen folket redan vana vid att få "content" gratis och tycker att de redan har "betalat" genom att se ett par reklaminslag.

Jag tror inte att någon trodde att youtube skulle göra en 180 och helt plötsligt bli mindre PK och med det censurera mindre ?

Att sen de pengarna inte längre går till content-creatorn det är ju bara synd. Men då skulle man inte ha förlitat sig på youtube som bas från början. Framförallt inte när man märkte att det höll på att gå på fel håll.

Donationer, patreon och allt vad det är, är väl snarast det man bör ha som bas.Och youtube som lite bonus-intäkt när de är på rätt humör.

Youtube är inte rätt plattform att använda som bas längre och det var länge sedan det var det. Det går inte att förlita sig på att de inte blockar bannar och censurerar, definitivt inte sen de blev uppköpta av google.

Trist lärdom, men så är det det är därför många förespråkar att inte använda youtube alls.
Låt bli att lägga era pengar och er tid på nån som hatar er och försöker styra ert innehåll så kommer de dö fortare.

Låt bli att använda "fiendens" plattformar för att försöka utkämpa nån form av krig mot dom. I slutändan kommer det bara finns "sminkguider för hbtq personer" och annat PK skit kvar där.
YouTube blev ju uppköpt av Google ganska tidigt. Censuren har väl alltid funnits på Google, även före uppköpet av Google, men förr var den faktiskt ganska mild, och handlade mestadels om att radera copyrightad material (mestadels musik och så), och politiskt inkorrekt material fick för det mesta stå kvar, bara det inte gick för långt som att säga "döda alla negrer" eller liknande. PK-censuren på YouTube har definitivt blivit värre de senaste åren, i synnerhet efter att Trump blev president. Detta gäller inte bara YouTube utan även andra judeägda eller judeinfluerade aktörer som iTunes, Spotify, Facebook, Twitter osv. Google grundades och ägs av två politiskt korrekta judar liksom, man ska därmed överhuvudtaget inte förvänta sig att YouTube kan vara en plattform för politiskt inkorrekta åsikter, även om man är ganska politiskt korrekt höger, som i Arga Blattens fall. Själv postar jag inget politiskt inkorrekt på YouTube överhuvudtaget, av just det skälet. Det är liksom ingen idé.

I alla fall, att pedofilen(?) och faggoten Onision drog in mer pengar än EABT via Patreon är inte konstigt alls, han har ju en betydligt större YouTube-kanal också, vilket innebär fler tittare och därmed även fler patreonprenumeranter osv. Tidigare fanns politiskt inkorrekta Hatreon, grundat av Cody Wilson (han vapenautisten), men den stängdes ner ganska fort. Cody själv blev ju fängslad nyligen över att ha köpt sex av en 16 årig brud, var väl bara väntat att de tog första bästa tillfället i akt att sätta honom bakom galler.

Vad Arga Blatten gör skiljer sig inte speciellt mycket från oss övriga dödliga som postar på Flashback. Han har valt YouTube som plattform och det är ju ganska uppenbart att han gör det för pengarna. Frågan då blir om hans engagemang överhuvudtaget är genuint eller om han bara är "in it for the money"? Man skadar sin trovärdighet när man börjar gnälla över pengar på det sättet. Det är såklart förståeligt att det han gör kräver mycket tid och att han behöver en inkomst för att regelbundet kunna leverera materialet på YouTube, men han verkar ju ändå -- direkt via AdSense eller indirekt via Patreon -- dra in en hyfsad inkomst från dutuben utan att behöva ha ett riktigt jobb, till skillnad från oss andra som postar på Flashback och inte får en krona för det heller. De flesta som postar på Flashback och andra forum gör ju det anonymt och det är inte alls lika tidskrävande att posta ett inlägg här som det är att sitta och spela in och redigera långa videoklipp, men ingen här får ju betalt för det vi postar som sagt, och ingen kan anklaga oss för att inte vara äkta i våra åsikter och så, eftersom vi inte får betalt för att tycka som vi gör, som sagt. Har man valt YouTube som plattform då får man anpassa sig efter läget. Han har byggt ihop en hyfsad användarbas där nu, och han skulle kunna diversifiera och börja diskutera helt andra ämnen än invandringspolitik, politiskt korrekta ämnen, typ filmrecensioner, diskutera TV-spel, datorer och hårdvara eller vad som helst, bara man gör det bra och intressant så är det en kassako i sig. YouTube kanalen Computing Forever ("Dave Cullen Show") är ett utmärkt exempel på detta, som förr var relativt politiskt inkorrekt men som nuförtiden har anpassat sig efter YouTube-censuren och nästan bara postar Disney family values material, typ. Arga Blatten skulle kunna tjäna mycket bättre pengar på att göra som Computing Forever och inte behöva bry sig om Patreon längre, eftersom hans klipp inte hade blivit demonitiserade då. Ingen tvingar honom att diskutera massinvandring på YouTube. Det är ju coolt att han tar i obekväma politiska frågor, men precis som du säger så är YouTube ingen lämplig plattform för sånt.

Sedan är det inte så enkelt att säga att han har förlitat sig för mycket på YouTube. Ingen bryr sig om de andra konkurrerande tjänsterna som Vimeo, Bitchute osv, och man drar inte heller in pengar på att vara aktiv där. YouTube är helt enkelt var alla håller till eftersom det finns pengar i skiten.

Själv tycker jag att han ska vara nöjd med att han överhuvudtaget drar in pengar på det han gör. Att förvänta sig att bli mångmiljonär på att diskutera invandringspolitik online är att hoppas på för mycket. Vill man tjäna stora pengar på YouTube då är det helt annat innehåll man får satsa på.

Däremot kan man fråga sig om EABT:s YouTube-engagemang faktiskt gör någon skillnad? Det är ju inte direkt så att massinvandringen till Sverige har minskat, och SD kom in i riksdagen före han ens fanns på YouTube, och SD hade växt lika mycket även om EABT inte ens existerade. Jag vågar påstå att de flesta som har varit aktiva på nätet här på Flashback, Twitter, Facebook osv, och visat stöd för SD och postat politiskt inkorrekta åsikter, har sammanlagt gjort betydligt mer skillnad än Arga Blatten. Självklart är Arga Blatten en del av den här ekvationen, men det är liksom inte han som är den drivande kraften bakom SD:s tillväxt eller så, han är bara en liten aktör i mängden, som oss övriga. Han bidrar sitt strå till stacken så att säga, och det är bra. Förtjänar han att få betalt för detta? Jag är osäker. Om han förtjänar det så förtjänar alla vi andra som postar ideellt på Flashback, pengar också. Bara för att man klipper ihop YouTube-klipp där man har med olika nyhetskällor och artiklar, och bidrar med lite "commentary", så är det liksom ingen naturlag på att man ska få betalt för det. Det Arga Blatten gör skiljer sig som sagt inte från vad vi gör när vi postar på Flashback. Han lägger tiden på YouTube på att göra samma sak där, som vi gör här, och det gör han självklart för att dra in pengar.

Överlag gillar jag dock hans YouTube-kanal och hoppas att han klarar sig ekonomiskt på det han gör, men han får nog räkna med att han kan bli bannad på både YouTube och Patreon när som helst, av politiskt korrekta skäl, och då gäller det att ha en backup plan, typ investera i kryptovalutor, aktier eller liknande.
Senast redigerad av EliasAlucard 2020-10-10 kl. 00:32.
Citera
2020-10-12, 13:04
Medlem
Citat:
Många? 2 är inte många.
Notera att du inte fick ett enda medhåll dock.

Därav min förklaring: Dina poänger var virriga och inte särskilt logiska. Jag tror inte någon gör ett större misstag i att anta att "full och bäng" är ditt naturläge för forumpostande, men försök åtminstone vara konstruktiv i efterhand.
Citera
2020-12-31, 11:26
Medlem
Han har blivit en bitter gnällkuk på sistone.
Citera
2021-01-27, 12:15
Medlem
von-Utfalls avatar
Jäklar vad han gått upp i vikt
Citera
2021-02-23, 08:24
Avstängd
Avalionns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akesson
Vi lägger 13 miljarder på integration.

Historiskt finns inte ett exempel där ett land lyckats behålla demokrati när intellektet på
Befolkningen sjunkit till ett IQ under 90.
På naturlig väg kan ett folks IQ bara förändras med 2 tiondelar på en generation.
Sverige har backat 3 tiondelar på 2-3 år. Från ca: 101 till 98.
Pga att väldigt stor del utav dom som skall rädda min pension kommer ifrån länder
där folkets genomsnitts ig är så lågt att dom får anses som socialt o mentalt efterblivna.
Eller som Hulken säger: förståndshandikappade. (Efterblivna)

Svenskar har aldrig varit så smarta så det är ingenting att skryta om
Citera
2021-02-23, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto

Ja det tror jag alla som röstar på SD, är eller har blivit. Det går ju inte att vara något annat. Positivitet kommer inte lösa något.

Citat:
Ursprungligen postat av von-Utfall
Jäklar vad han gått upp i vikt

SSRI gör så att man äter godsaker. Han kanske ska sluta att bajsbröd från närmaste fikabrödshylla. Då kanske inte han är lika deprimerad. Han äter säkert bara massor av kolhydrater utan att röra på sig. Såklart man blir lite ångestfylld då. Massor av energi utan att göra någonting av det. Sluta dricka öl borde han också göra, jävla idiot. Det gör ju såklart att man blir ännu mer deprimerad. Det är troligtvis bara en tidsfråga innan han blir Daniel Nyqvist II. Alla parametrar stämmer överens. Alkohol, autism och bidrag. Han har ju försökt gå till gymmet, men jag tror han behöver göra mer konditionsträning för hjärnan. Långa promenader kan han verkligen ha nytta av.
Citera
2021-02-23, 10:40
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto

Har tittat/lyssnat på honom till och från dom senaste åren. Tycker mest han vevar samma grejer.

Gnällde han inte på att Henrik Jönsson drog in mer pengar än honom trots färre tittare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in