2015-05-10, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
I grunden är det inget fel med det...så länge begränsningen av invandringen inte är permanent. Tyvärr verkar det ju som att Sverigedemokraterna vill bannlysa alla invandrare från att komma till Sverige för all framtid. Deras slogan är ju "bevara Sverige svenskt" vilket säger ganska mycket om partiet.

Som jag ser det så är ett beslut att begränsa invandringen en absolut sista utväg om ingenting annat fungerar. Har en nation inte ens försökt att förändra integrationspolitiken så finns det ingen anledning att slänga ut en massa människor vars livskvalitet kraftigt kommer försämras.

Vi måste väga intressena och därefter fatta ett beslut. Som det ser ut idag finns hopp om en ljus framtid. Vad som behöver lösas är i första hand en revidering av invandrings- och integrationspolitiken. Men att gå så långt som att kasta ut en massa människor som inte har gjort någonting fel är alldeles för drastiskt i nuläget.

Gravt förståndshandikappade kan jag tycka att samhället inte kan sätta samma krav på. Det finns väl t.o.m nån lag som säger att om en person inte förstår innebörden av sitt handlande så kan personen inte dömas i civilrättslig instans. Detta inkluderar även barn och schizofreniker osv.

En arab och en svensk ska ha samma förväntningar att anpassa sig till det svenska samhället, där håller jag självklart med dig. Har jag ens antytt nåt annat?

Nä. Jag kan lugna dig. Somaliernas kultur kommer inte att ersätta vår. Sveriges kultur kommer inte att utrotas. Har man läst lite kulturhistoria så vet man det.

Däremot kan det hända att vår kultur förändras, men det kommer knappast att bli åt det sämre. När olika kulturer blandas så är tendensen att det bästa från varje kultur väljs ut.

Varför tror du att samhällets utveckling ständigt går framåt? Samhälle och kultur hör ihop vet du...

Du säger ju själv att Miljöpartiet inte kommer att lösa den globala uppvärmningen. Vilket annat parti anser du då bättre lämpat att göra det?

Globala uppvärmningen kan utrota allt liv på jorden om det vill sig illa. Om ingen tar frågan på allvar någonsin. Vill du inte att dina barnbarn ska få en chans att leva också?

Tror det finns bättre sätt att åstadkomma en hälsosam förändring för Sverige än att rösta på SD.

Själv tycker jag det är olyckligt att det inte finns nåt parti i Sverige som har en optimal invandrings- och integrationspolitik. Ett sådant parti hade behövts. Ungefär ett parti som lägger sig mellan Sverigedemokraterna och övriga regeringspartier vad gäller synen på integration och invandring.

Ett sånt parti skulle få fler röster än vad Sverigedemokraterna får idag.

Jag är inte direkt ett stort fan av Twitter och Facebook själv, men just som plattformar att sprida sina ideér och tankar på är de väl bra.

Men störst förändring sker IRL. Inte på internet - inte inom politiken - IRL.

Detta bör man vara medveten om. Att man själv kan göra skillnad. Varför röstar du i riksdagsvalet? För att du känner att det gör en skillnad? På samma sätt kan man göra en skillnad IRL.

Alla bäckar små blir en stor å

Vi lägger 13 miljarder på integration.

Historiskt finns inte ett exempel där ett land lyckats behålla demokrati när intellektet på
Befolkningen sjunkit till ett IQ under 90.
På naturlig väg kan ett folks IQ bara förändras med 2 tiondelar på en generation.
Sverige har backat 3 tiondelar på 2-3 år. Från ca: 101 till 98.
Pga att väldigt stor del utav dom som skall rädda min pension kommer ifrån länder
där folkets genomsnitts ig är så lågt att dom får anses som socialt o mentalt efterblivna.
Eller som Hulken säger: förståndshandikappade. (Efterblivna)
Citera
2015-05-10, 03:45
Medlem
[quote=Akesson|53293236]V
På naturlig väg kan ett folks IQ bara förändras med 2 tiondelar på en generation.
Sverige har backat 3 tiondelar på 2-3 år. Från ca: 101 till 98.

Mjee...det var ju ratt skralt med matematiken hos Herr Akesson sjalv.
Det ar val tre (3) hela hundradels-enheter det sjunkit och inte tre tiondelar (0.3)

Nu har du ju ratt i sak,och det ar etter varre an de tiondelar du havdar,men det ar onodigt ge sa latta poang till motstandarsidan.

MvH
Peller
Citera
2015-06-18, 00:15
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Jag har nu gjort en video på Engelska som ni kan visa era polare utomlands för att informera dom om hur absurt vårt politiska klimat här i Sverige är: https://www.youtube.com/watch?v=3KSJY0c8QWw

Pat Condell tweetade ut den, Avpixlat la upp den samt även Red Ice Creations. Värd en titt. Den är bara 11 minuter lång men får med ganska mycket tror jag.
Citera
2015-06-18, 01:01
Medlem
SovandeNINJAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgBlattePostar
Jag har nu gjort en video på Engelska som ni kan visa era polare utomlands för att informera dom om hur absurt vårt politiska klimat här i Sverige är: https://www.youtube.com/watch?v=3KSJY0c8QWw

Pat Condell tweetade ut den, Avpixlat la upp den samt även Red Ice Creations. Värd en titt. Den är bara 11 minuter lång men får med ganska mycket tror jag.

Ditt klipp fick med många punkter , bra jobbat! , delar vidare på min Ansiktsbok.
Citera
2015-06-23, 01:50
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Tack Ser att klippet fått en del spridning nu. Vad kul att folk utomlands blir upplysta om vårt absurda politiska klimat.
Citera
2015-07-01, 20:31
Medlem
Du börjar bli stor i utländska forum nu ABT?
https://www.youtube.com/watch?v=0HlNp6Q__uQ
Senast redigerad av debe 2015-07-01 kl. 20:35.
Citera
2015-07-01, 22:12
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Jättecred till dig ABP; på pricken, och dessutom jävligt bright och vältaligt.

Bara för att ta ett litet brottsstycke av det du tar upp, gick för halvåret sedan (orkar inte leta upp det , om det ens finns kvar) en kortis på nyheterna om antisemitismen i Malmö, och journalistaset antydde inte ens ett det skulle emanera ur det nya spännande halvmuslimska Malmö, tonen var att det var de gamla skinheadsen som varit i farten igen. Hur kan dessa journalister öht leva med sig själva?

Men again: underbara videor ABP!
Citera
2015-07-01, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Vad är det för skillnad mellan Nigga och Nigger?
Finns flera filmer där svarta använder ordet Nigger, bla Denzel Washington.

Många svarta säger nigger, jag har hört det själv otal ggr i USA.

Finns skådespelare i filmer som säger "I love you". Behöver inte betyda att man menar det på riktigt, eftersom man arbetar efter manus när man gör film
Samma sak när Denzel säger "Nigger", resten förstår du
Citera
2015-07-02, 18:34
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debe
Du börjar bli stor i utländska forum nu ABT?
https://www.youtube.com/watch?v=0HlNp6Q__uQ
Yes. Att göra hoppet till engelska videos var ett bra val, det upplyser hela världen om svenska politikers inkompetens. Tydligen har Sverige gott rykte internationellt? Folk utomlands verkar inte begripa hur jävla blåsta våra makthavare är. Dags för mig att skämma ut dom för hela världen.

Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Jättecred till dig ABP; på pricken, och dessutom jävligt bright och vältaligt.

Bara för att ta ett litet brottsstycke av det du tar upp, gick för halvåret sedan (orkar inte leta upp det , om det ens finns kvar) en kortis på nyheterna om antisemitismen i Malmö, och journalistaset antydde inte ens ett det skulle emanera ur det nya spännande halvmuslimska Malmö, tonen var att det var de gamla skinheadsen som varit i farten igen. Hur kan dessa journalister öht leva med sig själva?

Men again: underbara videor ABP!
Tack!

Enligt Forbes så är journalist nummer 6 på listan av jobb som psykopater söker sig till: http://www.forbes.com/sites/kellycla...t-psychopaths/

Så där har du väl ditt svar på frågan.
Citera
2015-07-03, 00:31
Medlem
Skogsvattes avatar
När tar du upp rasfrågan och konstaterar att huvudanledningen till Sveriges invandringsmisslyckande varken är socialpolitik eller kvantiteter, utan de invandrades rastillhörighet?
Citera
2015-07-03, 02:10
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Denna video var mycket bra:

https://www.youtube.com/watch?v=mUtmTMDyK4A

Läser själv Fria Tider då och då och får mothugg på flashback som påstår att man inte skall läsa Fria tider. (Läser även andra Nationalistska tidningar.)
Citera
2015-07-17, 00:37
Medlem
Carcosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
När tar du upp rasfrågan och konstaterar att huvudanledningen till Sveriges invandringsmisslyckande varken är socialpolitik eller kvantiteter, utan de invandrades rastillhörighet?

det här inlägget tål att bumpas. det vore även bra om det tog upp att det är judiskt ägd media som ligger bakom drevet för mångkultur och som i decennier fyllt musik, tv och film med subtila och mindre subtila hintar om hur hippt och accepterat det är med rasblandning

annars kan du ju gå likt katten runt het gröt och bara tjata om uppenbara sanningar som tilltalar sd-bönder. invandring dyrt, problem, bla bla bla. sanningen svider, men den tål att höras
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in