2014-06-05, 09:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skyrage
Med den logiken så är Chris Rock också rasist med tanke på hur han använder "nigger" då han skämtar om svarta...eller?

*Chris Rock ska det vara...fan tänkte på fel person där*

Det där är ju ett dåligt exempel. C.R är för det första svart själv, för det andra så använder han "nigga" och "cracka". Har aldrig hört honom säga "nigger" (säger inte att han aldrig sagt det), det är stor skillnad på "nigga" och "nigger".

För det tredje så har jag aldrig hört honom säga "niggerslave" eller liknande saker som är bra mycket grövre än "nigga" som används av många afroamerikaner.

Försök igen vetja!
Senast redigerad av URBANARTS89 2014-06-05 kl. 09:39.
Citera
2014-06-05, 11:30
Medlem
NovaOculuss avatar
Gör den här mannen till vicekung av Svea Rike för helvete!
Citera
2014-06-05, 13:50
Medlem
cavaliers avatar
All samhälls-/invandrings-kritik måste skötas av (anpassade) invandrare. De har många fördelar, bl.a att de är immuna från DO och andra sjuka instanser. De kan skriva vettiga & skarpa inlägg i dagspressen (ex. Timo Sanandaji, http://sv.wikipedia.org/wiki/Tino_Sanandaji), utan att riskera att bli uthängda som rasister.

Sverige är ett sjukt land.
Citera
2014-06-05, 14:00
Medlem
Gillade videon som fan. Visst han kan säkert tas lite oseriöst med sitt språkbruk. Men skulle han va mesig och prata PK skulle det nog inte bli lika kraftfullt
Citera
2014-06-05, 14:11
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Det där är ju ett dåligt exempel. C.R är för det första svart själv, för det andra så använder han "nigga" och "cracka". Har aldrig hört honom säga "nigger" (säger inte att han aldrig sagt det), det är stor skillnad på "nigga" och "nigger".

Vad är det för skillnad mellan Nigga och Nigger?
Finns flera filmer där svarta använder ordet Nigger, bla Denzel Washington.

Många svarta säger nigger, jag har hört det själv otal ggr i USA.
Senast redigerad av Malingin 2014-06-05 kl. 14:13.
Citera
2014-06-05, 14:14
Medlem
Att han själv är invandrare från Bosnier är vad som räddar honom från att bli kallad rasist och näthatare. Hade han varit etnisk svensk så hade hans film säkert tagits ner direkt och han skulle bli åtalad för hets mot folkgrupp. Han förklarar ju själv att enligt media och samhället så är det bara svenskar som kan vara rasister, och aldrig invandrare.
Citera
2014-06-05, 14:33
Medlem
Ghostdesperas avatar
Citat:

För det tredje så har jag aldrig hört honom säga "niggerslave" eller liknande saker som är bra mycket grövre än "nigga" som används av många afroamerikaner.

Försök igen vetja!

Det är ingen jäkla skillnad mellan "nigga" och "nigger". Båda används frekvent av svarta i USA. Sluta vara så jäkla skitnödig.
Citera
2014-06-05, 14:35
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Han borde åka ut på nån slags spoken word turné - mycket vältalig, rakryggad och klok.

Tror att en sån som Janne Josefsson skulle gilla klippet. Hoppas det sprids kors och tvärs.
Citera
2014-06-05, 14:49
Medlem
JumpingJacks avatar
I ängsliga Sverige är det faktiskt ganska befriande att höra en person som faktiskt har bestämda åsikter, även om de inte platsar i åsiktskorridoren.
Citera
2014-06-05, 14:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Riktigt bra.

Hans konstaterande av att det svenska kulturella självhatet är klockrent.
Citera
2014-06-05, 15:35
Medlem
Citat:
Jag förstår inte riktigt hur man kan säga att man hatar rasism och att det är avskyvärt samtidigt som man benämner folk som "neger", "sandneger" osv. Han har rätt i att "negerboll" inte är världens farligaste grej och säga, men han använder rasistiskt nedsättande ord i sin monolog medan han påstår sig vara emot rasism.

Annars är det en bra video. Känner igen mig i mycket av det han säger.

Det han försöker säga med sin video är ju hur ordet rasism/rasist snart inte längre har någon betydelse, just på grund av att folk hela tiden blir anklagade på helt fel grunder.

Själv har jag också fått smaka på rasiststämpeln. Mitt brott? jag mötte en cyklande invandrare på den lilla gångbanan på grund av att han inte cyklade på cykelbanan.

Han skriker åt mig och min väninna: "-AKTA JÄVLA FITTA AKTA!"

Det enda jag hinner få ur mig innan han har passerat oss är: "-Ursäkta?"

Sedan stannar han och skriker efter oss: "-JÄVLA RASIST!"

Jag får också höra från invandrare som jag går i skolan med hur rasistiska vi svenskar är, och hur diskriminerade dem är, för det står det ju om i tidningen.

Ingen snart som orkar bry sig. Ni ser ju oss som rasister vilket som.

Det var föresten kanskse inte det han menade med videon, men han har nog också slutat bry sig vilken stämpel han får pga ovanstående.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2014-06-05 kl. 15:57.
Citera
2014-06-05, 15:38
Medlem
Grovsnusns avatar
Videon hade cirka 3000 visningar när jag gjorde den här tråden, nu bara efter 15 timmar har den cirka 14000. Fortsätt att dela så videon når ut till fler personer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in