2015-11-05, 16:07
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
Han är medlem på Flashback och till och med aktiv i denna tråden så nej. Han har gång på gång bett om att få behålla sin identitet hemlig. Utöver detta är det ett regelbrott att försöka fiska fram en FB-användares identitet.

Fast jag frågade inte efter en FBs användare identitet? Hade ingen aning om att han ens var medlem innan du skrev det.
Har han skrivit det så tänker jag givetvis respektera det.
Citera
2015-11-06, 07:11
Medlem
VadFanKulOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
Han är medlem på Flashback och till och med aktiv i denna tråden så nej. Han har gång på gång bett om att få behålla sin identitet hemlig. Utöver detta är det ett regelbrott att försöka fiska fram en FB-användares identitet.

Ett enkelt sätt att döda folks försök till att luska ut ens identitet blir då att skapa ett FB-konto? Jag ska göra det jag också den dag jag behöver det...

Den "arga blatten" är heller inte anonym, vem som än visar sitt ansikte offentligt slutar att vara anonym, om ingen i hela Sverige känner igen honom så har han väl i så fall vuxit upp i en bunker eller aldrig satt sin fot här annat än för språkträning?
Citera
2016-01-22, 07:38
Medlem
InTheFleshs avatar
Två nya videos. En (https://www.youtube.com/watch?v=rOF89felo0E) som tar upp, bland annat, mörkandet av händelserna festivalen i STHLM där immigranter (*host* araber och afrikaner *host*) förgrep sig sexuellt på tonårstjejer, samt händelserna i Köln och hur vår psykosmedia hanterade händelserna.

Den andra (https://www.youtube.com/watch?v=nA9yjrqtWG0) om våldtäcktsstatistiken i Sverige och om hur immigranter (*host* araber och afrikaner *host*) är överrepresenterade.

Bra sammanfattat, fullt med fakta och källor. Tycker ni ska sprida dessa klipp om ni tycker de är intressanta och relevanta.
Citera
2016-01-23, 08:26
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheFlesh
Två nya videos. En (https://www.youtube.com/watch?v=rOF89felo0E) som tar upp, bland annat, mörkandet av händelserna festivalen i STHLM där immigranter (*host* araber och afrikaner *host*) förgrep sig sexuellt på tonårstjejer, samt händelserna i Köln och hur vår psykosmedia hanterade händelserna.

Den andra (https://www.youtube.com/watch?v=nA9yjrqtWG0) om våldtäcktsstatistiken i Sverige och om hur immigranter (*host* araber och afrikaner *host*) är överrepresenterade.

Bra sammanfattat, fullt med fakta och källor. Tycker ni ska sprida dessa klipp om ni tycker de är intressanta och relevanta.

Ja, den klippduon var helt spot on. Ska spridas in deed.

Framför allt att MSMs välvilja resulterar i ökad polarisering i Sverige.
Citera
2016-01-24, 10:25
Medlem
ArgBlattePostars avatar
I videobeskrivningen finns det länk till artiklar och BRÅ-rapporter som jag har använt mig av. Kan vara bra att använda om ni någonsin diskuterar ämnet med bekanta eller så.

Jag råder er även att läsa igenom rapporterna, dom är ganska intressanta. Åtminstone den från 1996, innan skygglapparna hade hunnit åka upp lika mycket.
Citera
2016-01-24, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovsnusn
Här har vi en video där en person som invandrat från Bosnien talar om Sveriges invandringspolitik. Han berättar vad rasism är idag, skillnaden på "blattar" och invandrare, hans historia om hur han kom till Sverige, att alla människor inte är lika värda, utvisningar, varför SD har gått framåt, PK-politiker och varför det är viktigt att ifråga sätta vad rasism är.

Så vad tycker ni om videon? Har han rätt i det han säger eller är det bara trams?

https://www.youtube.com/watch?v=wEW-nAWZ0zo

Jag håller med honom helt. Jag röstar på SD för att inga andra partier ser problemen med massinvandringen vi har i Sverige idag så det gör så att SD blir det enda partiet att rösta på. Visst, de kanske är rasister, homofober osv men att rösta på SD är det enda sättet att säga emot all politisk korrekthet som vi har i Sverige idag, vilket även han tycker.

Jag har tittat på filmen..
Nej, det är inte så som killen försöker framställa saken.

Rasism handlar inte bara om tillmälen, utan vad rasismen finns i historien och i hur terminologin förändras av alla mentala och symboliska innebörderna.. Du kan på allvar inte tycka att "svenne" är lika rasistiskt som "sandneger", eller hur?

Det är skillnad att säga något i reaktion mot en etablerad diskurs eller en dominerande maktstruktur än att använda sig av all historia i "sandneger".

Tex är Svenne egentligen ingenting.. Det är ingenting rasistiskt, tvärtom det är reaktion som uppstått pga vissa människors sätt att hantera invandrare.. Men det rymmer ingenting historiskt..
Citera
2016-01-24, 14:59
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag har tittat på filmen..
Nej, det är inte så som killen försöker framställa saken.

Rasism handlar inte bara om tillmälen, utan vad rasismen finns i historien och i hur terminologin förändras av alla mentala och symboliska innebörderna.. Du kan på allvar inte tycka att "svenne" är lika rasistiskt som "sandneger", eller hur?

Det är skillnad att säga något i reaktion mot en etablerad diskurs eller en dominerande maktstruktur än att använda sig av all historia i "sandneger".

Tex är Svenne egentligen ingenting.. Det är ingenting rasistiskt, tvärtom det är reaktion som uppstått pga vissa människors sätt att hantera invandrare.. Men det rymmer ingenting historiskt..

Nu var det längesedan jag såg videon, men denna kommentaren vill jag ändå adressera. Naturligtvis har du helt rätt i att t.ex. "neger" har en längre och tyngre historisk innebörd - det skulle jag inte argumentera emot - men vad vill du ha sagt med det, egentligen?

Historisk innebörd är viktig, men det är långt från att vara en avgörande faktor i hurvida något är rasistisk. Det som gör ett ord rasistiskt är att det kopplas till en viss ras eller etnicitet, "neger" används för svarta människor, "sandneger" för de med lite ljusare hudfärg, och "svenne" eller "svenne jävel" används flitigt av invandrare för att beskriva svenskar. Samtliga har valts pga deras koppling till en viss ras/etnicitet, samtliga i negativ bemärkelse. Därmed är samtliga rasistiska.

Om ett ord används flitigt för att negativt klumpa samman en viss grupp människor så är det naturligtvis rasistiskt. Som vi har läst i media under de senaste veckorna, och upplevt under minst 15-20 år om vi inte har haft huvudet under sanden, så hör det inte direkt till ovanligheterna att svenska kvinnor och tjejer blir kallade "Svennehora". Menar du här att "svenne" inte är ämnat som en rasistisk term när vederbörande använder den? Menar du att det inte innefattar en viss syn på det Svenska folket?

Dina argument hade lika gärna kunnat sägas för 300-400 år sedan när vita människor röjde runt och började kallade mörkhyade för "neger". Då fanns det ingen historisk kontext, så enligt din logik finns inget problem. Att homosexuella blev kallade för "bögjävel" i mitten på 1900-talet, det var inget problem, för det fanns ingen kontext?

Historia är viktigt, men vi ska inte glömma att historia skrivs i nuet. Det är därmed inte omöjligt att vi om 50-100 år kommer att se "svenne" som en rasistisk term riktad mot Svenskar, med den tidens historiska insyn, baserad på vad som sker idag.

Faktum kvarstår alltså: historia är en del av det hela, men glöm inte vad som innefattas i ett ord när det yttras. Svenne är, när yttrat av invandrare med fientliga åsikter, en rasistisk term.
Citera
2016-01-24, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Nu var det längesedan jag såg videon, men denna kommentaren vill jag ändå adressera. Naturligtvis har du helt rätt i att t.ex. "neger" har en längre och tyngre historisk innebörd - det skulle jag inte argumentera emot - men vad vill du ha sagt med det, egentligen?

Historisk innebörd är viktig, men det är långt från att vara en avgörande faktor i hurvida något är rasistisk. Det som gör ett ord rasistiskt är att det kopplas till en viss ras eller etnicitet, "neger" används för svarta människor, "sandneger" för de med lite ljusare hudfärg, och "svenne" eller "svenne jävel" används flitigt av invandrare för att beskriva svenskar. Samtliga har valts pga deras koppling till en viss ras/etnicitet, samtliga i negativ bemärkelse. Därmed är samtliga rasistiska.

Om ett ord används flitigt för att negativt klumpa samman en viss grupp människor så är det naturligtvis rasistiskt. Som vi har läst i media under de senaste veckorna, och upplevt under minst 15-20 år om vi inte har haft huvudet under sanden, så hör det inte direkt till ovanligheterna att svenska kvinnor och tjejer blir kallade "Svennehora". Menar du här att "svenne" inte är ämnat som en rasistisk term när vederbörande använder den? Menar du att det inte innefattar en viss syn på det Svenska folket?

Dina argument hade lika gärna kunnat sägas för 300-400 år sedan när vita människor röjde runt och började kallade mörkhyade för "neger". Då fanns det ingen historisk kontext, så enligt din logik finns inget problem. Att homosexuella blev kallade för "bögjävel" i mitten på 1900-talet, det var inget problem, för det fanns ingen kontext?

Historia är viktigt, men vi ska inte glömma att historia skrivs i nuet. Det är därmed inte omöjligt att vi om 50-100 år kommer att se "svenne" som en rasistisk term riktad mot Svenskar, med den tidens historiska insyn, baserad på vad som sker idag.

Faktum kvarstår alltså: historia är en del av det hela, men glöm inte vad som innefattas i ett ord när det yttras. Svenne är, när yttrat av invandrare med fientliga åsikter, en rasistisk term.

Jo, jag skulle hålla med dig om det inte fanns en maktstruktur som inte motiverade reaktionen "svenne". För om du granskar detta lite djupare så förstår du att "svenne" säger ingenting i dagens läge än bara en reaktion mot en maktstruktur. Du missar också att diverse tillmälen mot vita har funnits i alla tider medan dessa inte är lika laddade. Indianer kallade säkert vita europeer för saker och ting men det är ändå ingenting rasistiskt eftersom det egentligen kan tolkas som en komplex.
En svensk person är inte i ett underläge, tvärtom det är invandrarana som människor, som måste anpassa sig efter en maktstruktur. Jag vet vad du vill säga men jag tror inte att "svenne" betyder något alls förutom alla kriterier som svensk skriver för en invandrare.
Denna reaktion har alltid funnits, det är inget nytt. Finnar brukade kalla svenskar för saker och tvärtom, och bland invandrare finner du också liknande saker. Tex kallar araber och iranier varandra för saker och det beror lite på var i pyramiden du placeras då somalier är värst utsatta.
Men "svenne" säger man medan du ser att nästan alla som säger det också tycker om Sverige. Det är inte som många tror att invandrare hatar svenskar men att folk som kommer till Sverige bör lära sig mer om den svenska kulturen och mentaliteten.
Vad som upplevs som rasism av många är något kulturellt. Svenskar pratar inte om allt men det betyder inte att svenskar inte förstår. Vad som hamnar i krock är helt enkelt ett strukturerat samhälle med ordning och reda och kulturer som i sina hemländer haft en annan struktur och rättsväsende.

Det är flera faktorer samtidigt som skapar föreställningen om rasism.
1- Man försöker hela tiden anpassa människorna medan en anpassning inte sker inifrån utan utifrån.

2- Invandrare representerar inte olika länders mentalitet då invandrare är förändrade individer på många sätt. Iranier i Sverige, representerar inte Iran, det är människor som förändrats på väldigt många sätt.

3- Frågan är vad kritiken egentligen riktas mot.. Är det verkligen etniciteten eller invandraren? För det är nämligen inte samma sak.. De sakerna ni beskriver på FB är ingenting som man lär sina barn i hemländerna medan dessa är beteenden som känns indoktrinerade efter deras ankomst till det nya landet.
Citera
2016-02-16, 19:36
Medlem
2015-06-18:
Citat:
Ursprungligen postat av ArgBlattePostar
Jag har nu gjort en video på Engelska som ni kan visa era polare utomlands för att informera dom om hur absurt vårt politiska klimat här i Sverige är: https://www.youtube.com/watch?v=3KSJY0c8QWw

Pat Condell tweetade ut den, Avpixlat la upp den samt även Red Ice Creations. Värd en titt. Den är bara 11 minuter lång men får med ganska mycket tror jag.

Hatten av!

Åtta månader senare... nu är klippet uppe i drygt 1,3 miljoner visningar.
https://www.youtube.com/watch?v=3KSJY0c8QWw

Som jämförelse:
Citat:
Genomsnittlig tittarsiffra för Debatts vårsäsong

2015: 387 000 (Kristina Hedberg)

2014: 442 000 (Kristina Hedberg)

2013: 473 000 (Kristina Hedberg)

2012: 490 000 (Belinda Olsson)

(Källa: MMS.)
Citera
2016-02-25, 15:22
Medlem
ArgBlattePostars avatar
åh jävlar. Debatt har verkligen gått ner sig över åren.

Kul att en video jag gjort kan vara mer poppis iaf
Citera
2016-04-16, 19:20
Medlem
InTheFleshs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=K9FNvAkmy24

”I en demokratur råder allmänna och fria val, åsiktsfrihet råder formellt men politiken och massmedia domineras av ett etablissemang som anser att bara vissa meningsyttringar skall släppas fram. Konsekvensen blir att medborgarna lever i en föreställning att de förmedlas en objektiv och allsidig bild av verkligheten. Åsiktsförtrycket är väl dolt, den fria debatten stryps. Dock skall tilläggas att det i definitionen för demokratur finns med det faktum att majoriteten av människorna i detta samhällstillstånd själva inte uppfattar att de lever i en demokratur." - Vilhelm Moberg

Lever vi i en demokratur? Ja, jag skulle hålla med om att vi i många avseenden gör det. Vad tycker ni?
Citera
2016-05-22, 09:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Svenne är, när yttrat av invandrare med fientliga åsikter, en rasistisk term.

Sjukan att leta efter och att fördöma rasism överallt är emellertid Sveriges minsta problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in