2017-02-20, 15:08
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
En Arg Blatte Talar släppte precis en ny video om Sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=y1_viPSD-bY

EABT ger Trump rätt och han har dessutom bra källor som han backar upp det med.

Vad tycker ni om videon?

Diskutera
Snubben använder Trumps klavertramp som en ursäkt för att raljera över senaste årets invandring. Vilket inte på något sätt var vad Trump menade. Trump trodde på allvar att någonting spektakulärt hände i Sverige den kvällen.

Man kan ju lika gärna göra en video där man hävdar att George W Bush inte alls hade fel om Iraks förmodade tillverkning av kemiska stridsmedel. Därför att Irak i vilket fall var onda jävlar, och sen passa på att sitta och raljera över islamistisk terror i tio minuter. Vilket i slutänden inte mostsäger det faktum att både Trump och George W Bush helt enkelt pratade strunt.
Citera
2017-02-20, 15:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Snubben använder Trumps klavertramp som en ursäkt för att raljera över senaste årets invandring. Vilket inte på något sätt var vad Trump menade. Trump trodde på allvar att någonting spektakulärt hände i Sverige den kvällen.
Har du sett några andra av hans videos? Han behöver inte Trump för att prata om invandringsfrågan.

För övrigt har han ju rätt. Det är white guilt och PK-ism som ligger till skuld för hur invandringsfrågan har skötts.
Citera
2017-02-20, 16:21
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Har du sett några andra av hans videos? Han behöver inte Trump för att prata om invandringsfrågan.

För övrigt har han ju rätt. Det är white guilt och PK-ism som ligger till skuld för hur invandringsfrågan har skötts.
Nej, jag har inte sett några andra videos. Och det är ju helt klart så att han inte behöver Trump för att diskutera invandringsfrågan. Vilket stör mig att han gör. Jag stör mig i och för sig överlag på tomtar som hävdar att Trump i själva verket är ett veritabelt kommunikationsgeni, det är bara att han haft lite otur med stress och timing under sina offentliga framträdanden. Och om man doppar huvudet under vatten, vänder tv:n uppochner och står på ett ben när man lyssnar så har han egentligen aldrig fel i det han säger. Precis som herr Blatte i klippet, som insinuerar att Trumps groda om Sverige i själva verket är helt kristallklart rätt och riktigt.

För att nu förtydliga mig i sakfrågan: Donald Trump är sannolikt ingen idiot, han är miljadär som lyckats vinna ett presidentval. Man hamnar inte på den stegpinnen genom att vara efterbliven. Han ger dock ett absurt intryck av att inte ha en aning om vad han pratar om, alternativt bara hittar på, så fort han öppnar käften. Det är okej att älska Trumps politik, men det stör mig att hans supportrar vill få det till att precis allt han säger i själva verket är överlägset intelligent. Det är lite kejsarens nya kläder över det hela.

Herr Blattes klipp hade alltså inte alls stört mig lika mycket om han inte hade öppnat med att Trump hade helt rätt om Sverige och bara är missförstådd.
Citera
2017-02-20, 16:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Nej, jag har inte sett några andra videos. Och det är ju helt klart så att han inte behöver Trump för att diskutera invandringsfrågan. Vilket stör mig att han gör. Jag stör mig i och för sig överlag på tomtar som hävdar att Trump i själva verket är ett veritabelt kommunikationsgeni, det är bara att han haft lite otur med stress och timing under sina offentliga framträdanden. Och om man doppar huvudet under vatten, vänder tv:n uppochner och står på ett ben när man lyssnar så har han egentligen aldrig fel i det han säger. Precis som herr Blatte i klippet, som insinuerar att Trumps groda om Sverige i själva verket är helt kristallklart rätt och riktigt.

För att nu förtydliga mig i sakfrågan: Donald Trump är sannolikt ingen idiot, han är miljadär som lyckats vinna ett presidentval. Man hamnar inte på den stegpinnen genom att vara efterbliven. Han ger dock ett absurt intryck av att inte ha en aning om vad han pratar om, alternativt bara hittar på, så fort han öppnar käften. Det är okej att älska Trumps politik, men det stör mig att hans supportrar vill få det till att precis allt han säger i själva verket är överlägset intelligent. Det är lite kejsarens nya kläder över det hela.

Herr Blattes klipp hade alltså inte alls stört mig lika mycket om han inte hade öppnat med att Trump hade helt rätt om Sverige och bara är missförstådd.
Grejen är ju att om man stryker "this friday" från Trumps uttalande så blir det hur kristallklart som helst, precis som EAB säger. Sen är det ju inte heller så att EAB är en Trump-supporter utan han säger ju att det stör honom att behöva försvara människor som han inte håller med rent ideologiskt.
Citera
2017-02-20, 16:32
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Grejen är ju att om man stryker "this friday" från Trumps uttalande så blir det hur kristallklart som helst, precis som EAB säger. Sen är det ju inte heller så att EAB är en Trump-supporter utan han säger ju att det stör honom att behöva försvara människor som han inte håller med rent ideologiskt.
Han kan utan tvekan diskutera invandringsfrågan utan att behöva blanda in Trump för fem öre om det nu stör honom. Det han gör nu är istället exakt det jag nämnde, han hoppar på ett ben, väljer ut ord i Trumps uttalande och vill få det till att han hade rätt. Varför ens blanda in Trump om han vill prata om invandringsfrågan i Sverige?
Citera
2017-02-20, 16:35
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Han kan utan tvekan diskutera invandringsfrågan utan att behöva blanda in Trump för fem öre om det nu stör honom. Det han gör nu är istället exakt det jag nämnde, han hoppar på ett ben, väljer ut ord i Trumps uttalande och vill få det till att han hade rätt. Varför ens blanda in Trump om han vill prata om invandringsfrågan i Sverige?
Det verkar som du inte har sett klippet.
Citera
2017-02-20, 16:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Men det stämmer ju inte, det var uppenbart för alla att det var TV-inslaget som avsågs. Förutom Huffington Post & svensk media som snappade upp det medvetna missförståndet därifrån.
Citera
2017-02-20, 16:43
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Det verkar som du inte har sett klippet.
I det klippet jag såg öppnar arga blatten med att förklara att han är svensk blatte, och visar sedan klippet med Trump som hävdar att det som hände i Sverige igår var helt otroligt. Arga blatten fortsätter sedan med att Trump inte har fel om Sverige, och väver in brottsstatistik från senaste året.

Det jag menar är att han mycket väl kunde börjat sin video redan där, att genom sin statistik förklara att saker och ting är åt helvete. Jag förstår ärligt talat inte vad Trump har med saken att göra.
Citera
2017-02-20, 20:11
Medlem
Godowskys avatar
Citat:
Jag föreslår att du lyssnar på vad Trump sade. Han sluddrade lite med meningsbyggnaden, men det var uppenbart att han syftade på det immigrationshaveri som anser Sverige vara.
Citera
2017-02-20, 21:37
Medlem
ArgBlattePostars avatar
https://twitter.com/realDonaldTrump/...81539997253636
Citat:
Give the public a break - The FAKE NEWS media is trying to say that large scale immigration in Sweden is working out just beautifully. NOT!
Trump syftar på Sverige generellt, som ni kan se där.

Jag störde mig något enormt på att han pekar ut Sverige i ett större sammanhang om vad som händer i Europa, och media stirrar sig blinda på ett ordval. Byt ut "last night" mot "last year" och alla fattar precis vad han menar.

Finns ingen anledning att vara så anal, det är bara billigt att ignorera en giltig poäng och försöka förlöjliga mannen fullständigt över hela internet. Både i Sverige och internationellt ser man hur media och diverse tyckare hånade honom med rena dagistaktiker.
Citera
2017-02-20, 21:51
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godowsky
Jag föreslår att du lyssnar på vad Trump sade. Han sluddrade lite med meningsbyggnaden, men det var uppenbart att han syftade på det immigrationshaveri som anser Sverige vara.
Jo, jag har förstått att man måste "öppna ögonen" och vara öppensinnig när man lyssnar på vad Trump säger. Trump skulle kunna påstå att Elvis lever, och hans fans får det till att han bara var lite trött och stressad, för det han egentligen sa var att Brexit fick pundet att sjunka. Det är bara dumma ljugmedia som är skittaskiga och påstår att han har pratat om Elvis. Och efterblivna pk-idioter som tror på ljugmedia som en fårskock.

Du låter som en amerikansk whiskeyadvokat när du påstår att Trumps sverigeknaseri berodde på sludder, men i själva verket var ett mycket genomtänkt och välplanerat uttalande om sveriges havererade immigrationspolitik.
Citera
2017-02-20, 22:15
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgBlattePostar
https://twitter.com/realDonaldTrump/...81539997253636

Trump syftar på Sverige generellt, som ni kan se där.

Jag störde mig något enormt på att han pekar ut Sverige i ett större sammanhang om vad som händer i Europa, och media stirrar sig blinda på ett ordval. Byt ut "last night" mot "last year" och alla fattar precis vad han menar.

Finns ingen anledning att vara så anal, det är bara billigt att ignorera en giltig poäng och försöka förlöjliga mannen fullständigt över hela internet. Både i Sverige och internationellt ser man hur media och diverse tyckare hånade honom med rena dagistaktiker.
En uppenbar tolkning av "last night in Sweden" är att det betyder vilken natt som helst i Sverige eftersom att här alltid händer märkliga saker på daglig basis. Är det inte Margot Wallström som hamnar på en lista över antisemiter, så är det våldsamma upplopp eller feministisk snöröjning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in