Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Har du sett några andra av hans videos? Han behöver inte Trump för att prata om invandringsfrågan.
För övrigt har han ju rätt. Det är white guilt och PK-ism som ligger till skuld för hur invandringsfrågan har skötts.
Nej, jag har inte sett några andra videos. Och det är ju helt klart så att han inte behöver Trump för att diskutera invandringsfrågan. Vilket stör mig att han gör. Jag stör mig i och för sig överlag på tomtar som hävdar att Trump i själva verket är ett veritabelt kommunikationsgeni, det är bara att han haft lite otur med stress och timing under sina offentliga framträdanden. Och om man doppar huvudet under vatten, vänder tv:n uppochner och står på ett ben när man lyssnar så har han egentligen aldrig fel i det han säger. Precis som herr Blatte i klippet, som insinuerar att Trumps groda om Sverige i själva verket är helt kristallklart rätt och riktigt.
För att nu förtydliga mig i sakfrågan: Donald Trump är sannolikt ingen idiot, han är miljadär som lyckats vinna ett presidentval. Man hamnar inte på den stegpinnen genom att vara efterbliven. Han ger dock ett absurt intryck av att inte ha en aning om vad han pratar om, alternativt bara hittar på, så fort han öppnar käften. Det är okej att älska Trumps politik, men det stör mig att hans supportrar vill få det till att precis allt han säger i själva verket är överlägset intelligent. Det är lite kejsarens nya kläder över det hela.
Herr Blattes klipp hade alltså inte alls stört mig lika mycket om han inte hade öppnat med att Trump hade helt rätt om Sverige och bara är missförstådd.