2017-12-28, 21:57
Medlem
zocus avatar
Aron Flam intervjuar honom i sin pod "Dekonstruktiv kritik" här: https://www.patreon.com/posts/4-pspsps-arg-ut-11951040
Han identifieras inte, men dialekten hörs nog ganska tydligt, dock svårdefinerad.
Citera
2017-12-28, 21:57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Nja, jag noterar att du är moderator och aktivt deltar i detta. Så du kan säkert bena ut detta.
Jo fast jag har ingen som helst specialkunskap om vad som gäller just här. Jag behöver leta fram informationen utan att riktigt veta var den finns medans chansen att någon av Skvallermodsen har det i huvudet är rätt stor. Dessutom så är alla diskussioner om moddandet i bästa fall OT och i sämsta fall brott mot regel 1.06. Med detta sagt så återgår vi till ämnet.
Citera
2017-12-28, 22:08
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Pja, reglerna finns där. För stunden är väl en koppling gjord mellan A) anonymt konto på youtube och B) anonymt konto på Flashback. Du vill trots detta att anonyma kontot på youtube personkopplas.

Jag skulle säga att du är fel ute rent moraliskt, och servar även med att citera regelverket. Så får du ihärda om du vill det. Jag tycker det borde vara en regelöverträdelse.

Blatten själv kanske har doxxat sitt nick i någon video eller här på flashback.
Citera
2017-12-28, 22:13
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Tjena flashback, Robert Aschberg här, skulle ni kunna sluta skvallra och spekulera i mitt privatliv. Thanks fam.

Flashback: äh vafan klart vi inte ska skvallra och spekulera i hans privatliv. Han har ju bra åsikter och han har ju bett om att inte få en skvallertråd.

... Skulle aldrig hända

Kom igen fat cone, du vet att så fungerar det inte.

Precis. Jävla trams att man ska kunna slippa skvaller på FB genom att skriva "hej hej!".

Vilken stad bor han i? Brukar han gå på konserter?
Citera
2017-12-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golv-Lars
Är du helt bakom flötet?

Småländska finns det inte ens en antydan till.

undrar vem som är bakom flötet.. det finns en uppsjö varianter på småländska. Vi som är därifrån känner lätt igen hans dialekt, och säkerligen andra i landet också som är lite hemma på dialekter. Du är det uppenbarligen inte. Nära Jönköping är dock helt klart. Så lägg av nu.
Citera
2017-12-28, 22:33
Medlem
Sooks avatar
Jag blir lite nyfiken nu på vem det är trots att jag aldrig hört talas om honom, inte minst eftersom så många på flashback försvarar honom. Att han vill vara anonym är knappast en orsak till att inte rota fram namnet. Men det kunde vara kul om diskussionen om sånt slutade nu.

Seså, fram med namnet! Vad har jag annars flashback till?
Citera
2017-12-28, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Enda jag "vet" om honom är att...
* Han har antaligen bekanta som är allt från vita nordbor till personer med muslimskt ursprung.
* Han går på ekonomiskt bistånd (försörjningsstöd?).
* Han gillar öl.
* Politiskt är han varken vänster eller höger, men är antagligen mer vänster än höger om man måste placera honom.

Han får in drygt 2 000 dollar i månaden via sin Patreon-sida så jag tvivlar på att han går på socialbidrag.
Citera
2017-12-28, 23:14
Medlem
Är han omskuren?
Citera
2017-12-28, 23:36
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Tycker faktiskt det är märkligt att man kan ha över 100.000 visningar på Youtube i lilla Sverige i stort sätt på varje klipp & ha 12.000 följare på Facebook utan att någon vet vem snubben är.

Någon måste ju gått i hans klass eller sett killen på stan eller systemet.

Visst är det så, men vad vinner någon på att avslöja identiteten?

På Fårö berättade ingen om var Bergman bodde när de fick frågan av turister och här berättar ingen vem EABT är.

Tycker jag är bra.
Citera
2017-12-28, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Visst är det så, men vad vinner någon på att avslöja identiteten?

På Fårö berättade ingen om var Bergman bodde när de fick frågan av turister och här berättar ingen vem EABT är.

Tycker jag är bra.

En skillnad dock.
På Fårö visste folk var Bergman bodde.
Här vet INGEN något om killen.
Citera
2017-12-28, 23:43
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
En skillnad dock.
På Fårö visste folk var Bergman bodde.
Här vet INGEN något om killen.

Jo, ja.

Är mer intresserad av hans bakgrund, arbete och utbildningsnivå än vad han heter och bor.

Vad lever han på?

Doneringar eller ett vanligt arbete?

Genererar besöken på YouTube pengar tillbaka?
Citera
2017-12-28, 23:46
Medlem
Jag skiter väl i namnet primärt.
Vill mer veta hur han var i skolan bla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in